Permalänk
Medlem

folding frågor

eftersom jag har tillgång till en hel bunt med kassa datorer så kör jag folding klienten på 3st olika datorer i nuläget och antalet växer hela tiden. det som jag är fundersam över är om man kan se någon statistik över hur mycket en enskild dator/klient har gjort.

Permalänk
Medlem

fahmon

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

Då kontrar jag med frågan om det andra hållet så att säga..

Finns det något sätt att se hur mycket en användare, inklusive alla klienter som är startade kör ihop? Dvs, något sätt att se exakt hur mycket extra man tjänar på att starta en till dator med en klient på.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Då kontrar jag med frågan om det andra hållet så att säga..

Finns det något sätt att se hur mycket en användare, inklusive alla klienter som är startade kör ihop? Dvs, något sätt att se exakt hur mycket extra man tjänar på att starta en till dator med en klient på.

Om man delar ut work-mappen så kan man lägga till alla datorers statistik i en dators fahmon och se den totala produktionen.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

fahmon var helt klockrent, tog lite tid o hitta vart arbetsmappen låg bara.
wooping 266ppd på 3st p4'or där jag foldar på cpun
edit: liten följdfråga, om datorn stängs av valfri anledning, fortsätter den att folda på samma projekt om inte deadlinen har passerat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajsman
liten följdfråga, om datorn stängs av valfri anledning, fortsätter den att folda på samma projekt om inte deadlinen har passerat?

Jajamän.

Permalänk
Medlem

onödigt att starta en ny tråd så fortsätter med mina frågor i den här tråden.
finns det någon anledning att köra en gpu klient på intel 82915g/gv/910gl onboard chipset gfx? vad jag har luskat fram är det 128mb ram på de rackarna men mer information än det e svårt att få fram.
i dagsläget kör jag cpu klient på de 5 burkarna, och hur mycket skulle prestandan på cpu foldandet ha om jag körde igång en gpu klient på varje burk?
kort o gått, skulle jag vinna nånting med att dra igång en gpu klient utöver cpu?

Permalänk
Medlem

nej knappast, du behöver ett rejält grafikkort som stöder physx annars kan du glömma.

Permalänk
Medlem

skräp, får nöjja mig med o köra cpu klienten på all crap hårdvara jag kan lägga vantarna på isf.

Permalänk
Medlem

Hej alla !

Har 1 liten fråga angående folding.
Om jag nu vill använda 3 datorer hemma samt PS3'an kan jag då köra dom
med samma användarnamn ?

(Alltså installera klienten på på respektive dator osv.men med samma namn)

GOD JUL PÅ ER !! (och va snälla mot varann i trafiken...)

Permalänk

japp du kan köra samma användarnamn, samma team eller olika team med samma användarnamn på hur många klienter som helst.

Permalänk
Medlem

har dykt upp lite nya frågor.
efter ett strömavbrott här på kontoret så visade nästan alla folding maskiner i fahmon "unkown" på "core". nu har visserligen alla förutom en utav wu's kört färdigt, men frågan blir då: vad händer? behöver jag vara alarmerad utav detta beteende?
sen går det att specifiera på något sätt att man vill ha "låg" arbetslast wu's om det finns tillgängligt? fick in en gromac prcg: p4457 (r723, c1, g48) som tar evigheter (40ppd mot 100-250ppd) i jämnförelse med de gromacs jag normalt sett får. då jag bara foldar på 10+ p4@2.26ghz så vill jag försöka optimera foldandet så pass bra som det går.

Permalänk
Medlem

Du kan bara ställa in vilken storlek du vill ha på dina WUs men något trix för att få de som går snabbast på just dina maskiner finns inte. Man får glatt sitta och titta på när PPDn faller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludenben
Du kan bara ställa in vilken storlek du vill ha på dina WUs men något trix för att få de som går snabbast på just dina maskiner finns inte. Man får glatt sitta och titta på när PPDn faller.

hur går jag tillväga med det på systray/cpu klienten? googlade lite och hittade bara en massa faqs på hur man ställde in big adv/beta/etc wu's

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajsman
hur går jag tillväga med det på systray/cpu klienten? googlade lite och hittade bara en massa faqs på hur man ställde in big adv/beta/etc wu's

Inställning du söker heter Allow receipt of work... och finns under Connections-fliken. Du kan se mer här: http://folding.stanford.edu/English/WinUNIGuide.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Inställning du söker heter Allow receipt of work... och finns under Connections-fliken. Du kan se mer här: http://folding.stanford.edu/English/WinUNIGuide.

som jag förstog utav det jag fick fram av google för den inställningen så är det mer minne desto bättre. då jag bara foldar på en bunt med p4@2.27ghz med ~512mb ram så verkar det inte vara nånting för mina system. det jag skulle vara ute efter är små wu's. de som kör bra på mina maskiner är p6314 och p6318 med de så snittar ppd på mina maskiner på 180 och det är klart godkänt. till skilnald från p4460 som trycker ner ppd till 50

edit: nu när jag läste igenom det jag skrivit så tyckte jag att det var lite flummigt. är inte nödvändigtvis ute efter att kunna specifiera vilka typer av projekt jag vill köra. men gärna specifiera att jag vill köra "små" wu's med låg poäng och lägre cpu krav.
kvantitet över kvalitet dvs

Permalänk
Medlem

Vet inte om denna fråga avhandlats förut..

SMP:
Man ska som sagt köra 10st coreA3 för att få bonus, inkl. pass key osv..
Så långt är jag med

men till frågan:
Måste man köra 10 körningar på samma dator, eller är det 10st totalt? tex dator1 kör 3st, dator2 4st och dator3 3st = 10?

något som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wimanx
Måste man köra 10 körningar på samma dator, eller är det 10st totalt? tex dator1 kör 3st, dator2 4st och dator3 3st = 10?

Det ska funka så länge det är samma passkey, vad jag förstått.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JayDee
Det ska funka så länge det är samma passkey, vad jag förstått.

tack för snabbt svar