Permalänk

Funkar detta? Hjälp en NOB..

Jag håller på att leta efter en htpc och har en stram budget pga av 4 barn=)..
Funkar denna att spela upp Voddler och i framtiden även sätta in en Blueray spelare och köra upp i plasma tvn?? den skall ju klara att spela i full hd....
Denna

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationara...

Jag fattar tyvär inte så mycket om vad man behöver för grafikkort mm...
Tacksam för hjälp...

Permalänk
Medlem

Denna vad??
Du länkade inte till någon dator eller mediaspelare....

Gör om, gör rätt.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Det är en riktigt usel dator.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Så =)..

Så gjort om, gjort rätt....:)

Permalänk

Fast!!!

Fast nu hittade jag denna med http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=518721
Den känns smidigare + att den har trådlöst nätverkskort+ Windows 7...
Nackdelen är att den inte har någon Dvd så man kan ju inte använda den som blueray men man kommer väl streama allt ändå, känns ganska avlägset att gå att hyra en film manuellt så att säga...

Vad tror ni proffs?

Permalänk
Medlem

Du kan inte använda en dvdspelare för bluray iaf? Tänk på att MSI wind har en atomprocesor som inte går att byta ut. Vill du kan du köpa en bluray och köra externt men det kanske du tycker är fult?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Muppen jo jag vet, jag menade att om det fanns dvd så kunde man byta till blueray spelare senare...

Tror ni atomprossesorn palla att skala upp streamade filmer till hd film?
Jag pratade med en snubbe om en annan dator som hade 230 atomprossesor men han tyckte det var lite lite men att en 330 är dubbel kärnad och klara det...

Som sagt jag är en nob.. =)..