Permalänk
Medlem

Bästa derek roddy gjort!

lite till...

och lite lite till...

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Musikälskare

Hänger ut mig lite med ett klipp jag spelade in nyss Gick väll sådär men jävligt skoj!

Kamerans batteri räcker 5 min så hade inte så mycket tid på mig xD

Lagwagon - May16

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Proffsmoddare

denna snubben är lite halvsäker

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Har tänkt mycket på att nu nuförtiden (nu låter jag kanske som en gammal person men jag är ung) så har man så otroligt mycket saker att att ta in. Jag menar, internet du kan få 1000 låtar filmer, spel, böcker, bilder genom bara några klick. Forum av alla slag. Spotify har du i mobilen och hemma. På tv går det reklam jämt som vill locka till att sälja saker. Du kan ha 1000st tv kanaler. Ja nästan var man än går har allt ökat i val.

Om man speglar detta på musiken, så tycker jag att den har tappat mycket passion. Det känns som alla låtar är gjorda med en färdigprogrammerade trummor, auto trune. När du hört låten en gång kan du i princip hela låten utantill. Det är som att tugga på ett tuggummi som smakar i en vecka sen spottar man ut det och tar en ny sort. När vad det senaste gången man rickigt rös eller beundrade en låt riktigt mycket framför MTV tex??? Det är typ, den här låten var hipp den kör vi på förfesten.

Så jag tror att anledningen för att låtarna är så enkla att kunna ta in, är för att vi somsagt i allmänhet har så otroligt mycket att ta in. Vi har helt enkelt inte tid att uppskatta en låt från ett band som vänligen suttit ner och skrivit låten i flera veckor och var och en i bandet spelat på sitt instrument som dom har flera års passion och erfarenhet av. Som Gavin Harrison säger själv, att musik spelas var man än går hela tiden, menads man väntar i kön på någon restaurang åker skateboard till skolan. Att det inte finns någon tid för att endast sitta och sätta på en skiva.

Jag känner mig ändå lite för fördomsfull när jag skriver det. Det finns ju många band som lägger mycket passion till musiken. Men har nog minskat med åren och till stora delar tycker jag det jag sagt stämmer.

Om man tänker efter skulle jag själv lägga ner starcraft 2, youtube, facebook, forum, spotify, wc3, teknik prylar, tv och lägga den tiden på musken/trummorna bara en månad. Jag skulle lära mig så otroligt mycket.

Bara mina trummor hahaha, samma sak där, har digitala. Jag kan välja mellan ca 1000 olika ljud xD.

Exempel på låtar

Nu kommer ni kanske fråga, ja men det där är helt olika stilar, ja det är sant. Jag är mest inne på metal. Fast det är inte huvudsaken vilken stil det är, bara musik i allmänhet.

Kanske ska starta en tråd istället ^^ För det refererar ju mest till musik i almänhet, aja imorn kanske trött nu

Edit : Asså jag kan tycka att vissa delar ifrån kesha kan vara bra men långt ifrån heltheten. Jag hittar någon hiphop låt som jag tycker är bra och kan lyssna på någon gång ibland. Dynamite låten är skön men den går bara att lyssna en gång xD. Så jag tycker det finns fortfarande mycket musik som är bra och som jag uppskattar av mainstrem. Men jag saknar djupen i dom, personlighet mm.

Här är sångaren och gitarristen i Porcupine tree Steven Wilso : YouTube - Steven Wilson (Porcupine Tree ) interview pt4 08-02-20

Han och Gavin Harrison var nog dom som triggade upp mig mer i dom är tankarna^^ och vad mycket det är som stämmer i det dom säger.

Visa signatur

Citera så får du svar :)