Google Nexus One-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeovinceZX
Jag har haft min lur i flera veckor och jag beställa från international-orders.com och det gick bra

Dock är det lite väl dyrt, vad blev slutsumman? 5500 eller mer?

Permalänk
Medlem

Ni som fått era telefoner,hur funkar det att använda telefonen som 3G modem ?
Går det överhuvudtaget eller OM det funkar hur pass "smärtfritt" går det ?

Anledningen till att jag frågar är för min nuvarande telefon Xperia X1 är väldigt
lätt att använda till min bärbara när jag är i sommarstugan (förövrigt det ENDA
jag är nöjd med på X1'an...) bara för mig att "klicka" på internetdelning så kan jag surfa med den bärbara.

Så vad säger ni ? Funkar det eller ?
( Har 3's surf abonnemang 3:-/dag obegränsad surf...ifall nån undrar )

Ha en skön dag !

Permalänk
Permalänk
Medlem

Klockrent ! Tackar

Permalänk

Om jag beställer ifrån borderlinx drar google pengar direkt från kontot? och är borderlinx att lita på? Jag menar tänk om google drar pengarna direkt och sedan snor borderlinx telefonen eller något sådant. För jag lär ju inte kunna få tillbaka pengar om borderlinx har telefonen.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Om jag beställer ifrån borderlinx drar google pengar direkt från kontot? och är borderlinx att lita på? Jag menar tänk om google drar pengarna direkt och sedan snor borderlinx telefonen eller något sådant. För jag lär ju inte kunna få tillbaka pengar om borderlinx har telefonen.

Borderlinx har ju funnits ett tag och det finns en lång lista på folk på swedroid som beställt genom dom. Själv har jag lagt en beställning på två telefoner via BorderLinx UK... men i slutändan kan bara du avgöra om du kan lita på dom eller inte. Alternativet till borderlinx är international-orders.com, ett bolag som swedroid har ett sammarbete med.

I vilket fall så tycker jag du ska gå in på Swedroids nexus one tråd och läsa lite där: http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=38

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Borderlinx har ju funnits ett tag och det finns en lång lista på folk på swedroid som beställt genom dom. Själv har jag lagt en beställning på två telefoner via BorderLinx UK... men i slutändan kan bara du avgöra om du kan lita på dom eller inte. Alternativet till borderlinx är international-orders.com, ett bolag som swedroid har ett sammarbete med.

I vilket fall så tycker jag du ska gå in på Swedroids nexus one tråd och läsa lite där: http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=38

Tack för ett snabbt svar. Men vet du vilka betalningssätt man kan välja eller drar dom direkt?

Edit: alltså hos google.com/phone inte borderlinx

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Tack för ett snabbt svar. Men vet du vilka betalningssätt man kan välja eller drar dom direkt?

Edit: alltså hos google.com/phone inte borderlinx

Jag betalade med kreditkort (American Express) och pengarna är redan dragna.

Men det är ju bara att beställa en telefon tills du kommer till betalningen, skaffa en brittisk address på borderlinx (det kan du göra utan att skriva in något kreditkortsnummer, behövs bara en "vanlig" registrering) och använd den, så ser du vad betalningsalternativen är. Jag tror dock att kreditkort var det enda men är inte 100% säker.

Internation-orders.com tar t.ex. Paypal, så om du vill känna dig säkrare så använd dom istället. Med koden "swedroid15" får du $15 rabatt också. Paypal har ju en 14-dagar pengarna tillbaka garanti, så säkrare än paypal lär du nog inte kunna handla en Nexus One.

Permalänk

ok. har en sista fråga. För att ladda mobilen lär jag behöva någon form av adapter eller hur? vart hittar man sånna :S

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Det är vanlig miniusb och det följer med. Vill du ha en svensk kontakt du kopplar i väggen så kostar den typ 100kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
ok. har en sista fråga. För att ladda mobilen lär jag behöva någon form av adapter eller hur? vart hittar man sånna :S

Dustin med studentrabatt eller Katshing har HTC HD2-laddare, 150 spänn, rekommenderas.

Permalänk

Jag har beställt en Nexus One via BorderLinx UK, du kan följa hur det går för mig här: http://www.techbloggen.se/blog/?p=691

Telefonen bör dyka upp på BorderLinx UK för mig idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Det är vanlig miniusb och det följer med. Vill du ha en svensk kontakt du kopplar i väggen så kostar den typ 100kr

Det är väl microusb man kopplar den med?

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Ni som beställt/tänker beställa via borderlinx bör räkna med efterkrav på brittisk VAT.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Det är väl microusb man kopplar den med?

ja.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Ni som beställt/tänker beställa via borderlinx bör räkna med efterkrav på brittisk VAT.

Efterkrav? på hur mycket? :S

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Efterkrav? på hur mycket? :S

VATen är 17.5% av varans pris, dvs cirka 700 kr.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

Jag har räknat med efterkrav på VAT, dock så har jag beställt det mot mitt företag i Sverige och angav min "internation taxcode" när jag lade beställningen, så får se om det kommer något krav.

Anledningen till att man skickar till BorderLinx UK istället för BordeLinx USA är att man betalar momsen i första EU landet varan kommer till. Om man skickar via BorderLinks USA till Sverige och åker på momsen så är den 25%, skickar man till BorderLinks UK och åker på momsen så är den 17,5%. Sen kan man väl vara patriot om man vill och betala moms i Sverige, personligen sparar jag hellre dom 7,5%en.

Permalänk

Snabbt svar! när jag ska beställa telefonen kan jag inte använda mitt telefon nummer!? :S behöver antagligen ett engelsk nummer. vad gör jag? skriver in falskt?

Och juste, vad är AC adepter? behöver jag den?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Snabbt svar! när jag ska beställa telefonen kan jag inte använda mitt telefon nummer!? :S behöver antagligen ett engelsk nummer. vad gör jag? skriver in falskt?

Och juste, vad är AC adepter? behöver jag den?

Ac-adapter behövs inte, jag skrev mitt mobilnummer där, du skriver ju den adressen hos Borderlinx sedan under billinginformation.

Fast du väljer kanske något annat sätt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Ac-adapter behövs inte, jag skrev mitt mobilnummer där, du skriver ju den adressen hos Borderlinx sedan under billinginformation.

Fast du väljer kanske något annat sätt?

Grejen är att adressen dit dom skickar kvittot till är min och helt rätt. där kan jag ha mitt telefonnummer.

I den andra adressen (shipping adress) så skriver jag in all info borderlinx gett mig (alltså "min" adress) men jag kan inte skriva in mitt telefonnummer står bara "invalid phone number" bör jag skriva något innan. typ region nummer eller något sånt?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Grejen är att adressen dit dom skickar kvittot till är min och helt rätt. där kan jag ha mitt telefonnummer.

I den andra adressen (shipping adress) så skriver jag in all info borderlinx gett mig (alltså "min" adress) men jag kan inte skriva in mitt telefonnummer står bara "invalid phone number" bör jag skriva något innan. typ region nummer eller något sånt?

Du har ju ett telefonnr som borderlinx har gett dig, det hade jag iaf. Sorry, hinner inte leta upp det, men har för mig att det var 1900 typ sedan fortsatte det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Du har ju ett telefonnr som borderlinx har gett dig, det hade jag iaf. Sorry, hinner inte leta upp det, men har för mig att det var 1900 typ sedan fortsatte det.

Account number menar du? :S XXXX-XXXX

Hittade nu, var tvungen att logga in på hemsidan. Stod alltså inte i mailet ^^

EDIT: Nu är den beställd väntar ivrigt och hoppas att allt går bra

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Hoppas jag också, håller tummarna för att min kommer imorrn.

Permalänk
Medlem

Står i valet och kvalet huruvida man ska importera en eller vänta tills release i Sverige. Det som oroar mig mest är om man måste skicka den på reparation att betala frakt till och från till närmsta reparationscenter som tydligen var beläget i England.

Kanske bara jag som är feg.

Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Medlem

Ni som tänker beställa nu och inte bestämt er än. Kolla in HTC Desire : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=563575

Men kan ni inte vänta till Mars så beställ Nexusen

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Fick hem min Nexus igår - himla skön lur faktiskt.

Som tur är så har jag redan USB-laddare med mikro-kontakt till HD2an så det slipper jag skaffa separat.

Många apps o dyl i Android market är väldigt lika saker i HD2 - och det är väl inte så konstigt...Nu när HTC släppt Desire kan vi väl hoppas på att Sense kan föras över till Nexus?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Men kan ni inte vänta till Mars så beställ Nexusen

Frågan är snarare huruvida man anser en bortprioritering av den extra mikrofonen och OTA-uppdateringar vara OK till fördel för Sense UI och fysiska knappar istället för touch.

Permalänk

Nu har jag fått telefonen, det tog bara en dag från BorderLinx UK till Sverige, tur att det var någon hemma när leveransen kom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Frågan är snarare huruvida man anser en bortprioritering av den extra mikrofonen och OTA-uppdateringar vara OK till fördel för Sense UI och fysiska knappar istället för touch.

+1 Sense UI i all ära men jag föredrar Android utan.

Visa signatur

Nexus One • RA-nexus-v1.6.2 • CM 5.0.5.3w/gapps • Apps2sd: enabled • Meltus Audio/Volume Hack V2r2 • Desire Camera :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Nu när HTC släppt Desire kan vi väl hoppas på att Sense kan föras över till Nexus?

Det är redan gjort

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=634378

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p