Google Nexus One-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Damn!! 4350 spänn för den, det är ju sjukt värt!

Fast sen lägger de som sagt dessutom till en tusenlapp i frakt och risken är väl överhängande att tullen inte går på "gift-tricket" så har du ytterligare minst en tusenlapp till...

... för en telefon med tveksamma eller i bästa fall omständiga garantiförfaranden!!

Någon svensk tekniksajt/tidning borde ju kunna pressa Google i Sverige på hur lång tid det ska ta tills vi kan beställa den "rätta" vägen!!

Visa signatur

[Intel C2D Q6600] [MSI P35 Neo] [4GB RAM] [1 WD Raptor X 150GB] 2 x Seagate Barracuda 200GB] [PNY Geforce 8800GTX] [NEC-ND3500] [Antec Sonata] [Silent Giant 420 Watt] [19" Samsung TFT] [Windows Vista Ultimate]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoA
Fast sen lägger de som sagt dessutom till en tusenlapp i frakt och risken är väl överhängande att tullen inte går på "gift-tricket" så har du ytterligare minst en tusenlapp till...

... för en telefon med tveksamma eller i bästa fall omständiga garantiförfaranden!!

Någon svensk tekniksajt/tidning borde ju kunna pressa Google i Sverige på hur lång tid det ska ta tills vi kan beställa den "rätta" vägen!!

1000lapp i frakt? Ifall du kollar i tråden så är det ju ingen tull på mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
1000lapp i frakt? Ifall du kollar i tråden så är det ju ingen tull på mobiltelefoner?

Frakten läggs enligt uppgift till efter att du har skrivit in adressen. Ingen tull tillkommer men moms på 25% däremot...

Visa signatur

[Intel C2D Q6600] [MSI P35 Neo] [4GB RAM] [1 WD Raptor X 150GB] 2 x Seagate Barracuda 200GB] [PNY Geforce 8800GTX] [NEC-ND3500] [Antec Sonata] [Silent Giant 420 Watt] [19" Samsung TFT] [Windows Vista Ultimate]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoA
Frakten läggs enligt uppgift till efter att du har skrivit in adressen. Ingen tull tillkommer men moms på 25% däremot...

Ta, repair eller gift så ska det då gå att undvika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoA
Frakten läggs enligt uppgift till efter att du har skrivit in adressen. Ingen tull tillkommer men moms på 25% däremot...

Ta, repair eller gift så ska det då gå att undvika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Ta, repair eller gift så ska det då gå att undvika.

Jo som sagt men det är tveksamt om det funkar, tullen har blivit bättre på att genomskåda sånt... likadana paket med nya mobiler från samma avsändaradress...

Visa signatur

[Intel C2D Q6600] [MSI P35 Neo] [4GB RAM] [1 WD Raptor X 150GB] 2 x Seagate Barracuda 200GB] [PNY Geforce 8800GTX] [NEC-ND3500] [Antec Sonata] [Silent Giant 420 Watt] [19" Samsung TFT] [Windows Vista Ultimate]

Permalänk
Medlem

Nä jag väntar, orka med tull moms whatever eller dom den pajjar du måste skicka tillbaka rek paket till usa.. nejtack.

Permalänk
Medlem

http://www.nexusoneforum.net/forum/nexus-one-general-discussi...

Nu har folk i US börjat få sina, det är sjukt hur sugen man kan bli på en pryl när man kollar unboxing-bilder

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Hur är Nexus One mediamässigt? Om det nu ska vara en konkurrent till iPhone så måste ju telefonen ha en bra musikspelare. Jag har dock inte läst någonting alls om det. Någon som vet?

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Ta, repair eller gift så ska det då gå att undvika.

Gift funkar endast för ett värde upp till 500kr. Ska man klara sig på det måste de skriva ned värdet på paketet men det är både riskabelt för dig och avsändaren (för dig om paketet försvinner, för avsändaren om någon kommer på det, har för mig att det är galet höga böter i USA, kan vara ett rykte dock).
Moms betalas dessutom på beloppet med frakt adderad.

Jag är jävligt sugen men väntar nog tills den dyker upp i EU.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

LG GW620 ser redigt intressant ut, Android 2,1 , tangentbord, 5mp och allt det vanliga.... kommer in i butiker snart och pris ~ 3300kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Gift funkar endast för ett värde upp till 500kr. Ska man klara sig på det måste de skriva ned värdet på paketet men det är både riskabelt för dig och avsändaren (för dig om paketet försvinner, för avsändaren om någon kommer på det, har för mig att det är galet höga böter i USA, kan vara ett rykte dock).
Moms betalas dessutom på beloppet med frakt adderad.

Jag är jävligt sugen men väntar nog tills den dyker upp i EU.

Skriver du gift står inget pris, eller så står priset. Ganska självklart vilket som att det inte blir moms på en gåva!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Skriver du gift står inget pris, eller så står priset. Ganska självklart vilket som att det inte blir moms på en gåva!

Nej, inget pris, däremot VÄRDE.
Skulle detta inte stå så skickas paketet oförsäkrat, vilket kanske inte skulle kännas så bra när fraktbolaget strular bort det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Skriver du gift står inget pris, eller så står priset. Ganska självklart vilket som att det inte blir moms på en gåva!

de flesta fraktbolag (i usa då) kräver att man försäkrar paketet till ett värde. det finns alltså två fält på packsedeln. "value" och "insurance value". på value kan du skriva gåva/gift, men på "insurance value" så lär du skriva ett värde, sen om man kan få säljaren att skriva ett lågt värde där så kan man slippa undan. försvinenr dock paketet, så får du bara ersättning räknat på försäkrat värde.

o ja, jag har testat. första gaffeln (till cykel) som jag tog hem från usa, stod det Gift under fliken "value" och det stod Gift med stora bokstäver över hela paketet. MEN sen stod det 480 dollar, det jag hade betalt för gaffeln, på "insurance value/försäkrat värde". gissa vad tullen gick på

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cenn
http://www.engadget.com/2010/01/07/surprise-surprise-htcs-eur...

trevligt..

iskallt! Vi som är snabba ut i starten behöver kanske bara en euro firmware update på våra kommande amrekanska nallar och så har vi multitouch också

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

jag tänker nog vänta och se vad dom kommer att kosta här i europa först.. har en flickvän i london som man kan köpa via för o slippa svensk moms iaf.. hoppas inte det blir så mycket högre än i staterna bara..

och enligt länken där så skulle det inte dröja mer än två veckor till lansering heller..

Permalänk
Medlem

Jag tänkte vänta på HTC Bravo men nu ser det ju ut som om vår version kommer att ha multitouch och förhoppningsvis kanske den även kommer ha 720p videoinspelning (vilket den inte har i usa)!

...MEN om den inte har dessa kommer iaf jag vänta på Bravo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cenn
http://www.engadget.com/2010/01/07/surprise-surprise-htcs-eur...

trevligt..

Grymt! Tack för den goda nyheten. Men är lite nyfiken på snacket med att Apple har patent på "multi-touch" har de inte det? Hur har Google fixat det? Eller det kanske inte äns stämmer att de har patent?

Permalänk
Medlem

Bravo hade varit trevligt att ha.. men tror inte jag orkar vänta ända tills april som det ryktats om.. sense kan man väl lägga in i nexusen med lite meck kan jag tänka mig.. och videoinspelning är inte hela världen för mig iaf.
väl framme i april så finns det säkert nån nyare ännu bättre på g som man ändå måste vänta på... osv.

Permalänk
Medlem

Som du säger så kommer det nytt hela tiden, men jag behöver verkligen 720p videoinspelningen, annars hade jag klippt en HD2á nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh
Grymt! Tack för den goda nyheten.

< http://www.google.com/support/forum/p/Google+Mobile/thread?ti... >

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cenn
http://www.engadget.com/2010/01/07/surprise-surprise-htcs-eur...

trevligt..

Citat:

Nu är jag förvirrad? Så den kommer inte att ha multi touch!? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh
Nu är jag förvirrad? Så den kommer inte att ha multi touch!? :S

Snarare : Den som lever får se...
...kanske / kanske inte

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

vafan.. jahaja, då som sagt.. . den som lever får se.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/user/MobileTechReview#p/u/1/j0pj0Ec_ll...

Den där recensionen tyckte jag var ungefär 100ggr bättre än Engadget eller hur det nu stavas! Part2 är väl den intressanta. Tråden om telefonen på flashback har lite intressanta inlägg på slutet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
http://www.youtube.com/user/MobileTechReview#p/u/1/j0pj0Ec_ll...

Den där recensionen tyckte jag var ungefär 100ggr bättre än Engadget eller hur det nu stavas! Part2 är väl den intressanta. Tråden om telefonen på flashback har lite intressanta inlägg på slutet.

Jebus va den verkar grym!

Min VILL HA känsla ökade med 1337%...

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
Jebus va den verkar grym!

Min VILL HA känsla ökade med 1337%...

Min med, tar mig troligen råd när den kommer hit!

Permalänk
Medlem

nu är den äntligen börjat sin resa hem mot mig o kalla sverige

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Har kollat på en hel del reviews, men fortfarande ingen som nämnt någonting om musikspelaren i Google Nexus One.

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB