Ursprungligen inskrivet av Chycky
Jag är förbannad!
Jag köpte en Asus UL30A från Alina Systems (det här inlägget är inte kritik mot Alina Systems då butiken enbart har bekräftat att det är fel på min dator).
Problemet är Asus och deras support LetMeRepair som jag är MYCKET besviken på. Låt mig berätta. Jag skickade in min Asus UL30A på reparation eftersom skärmen satt felaktigt monterad i infästningen till chassit. Skärmens ram nertill har helt släppt från bildskärmens yta och sitter löst. Jag skickade in bilder till Alina Systems och butiken svarade att så ska datorn inte se ut. Då skickade jag in datorn till Asus reparation, i det här fallet LetMeRepair. Efter drygt två veckor får jag tillbaka datorn och snacka om att bli förvånad när jag plockar upp datorn ur paketet och ser att datorn ser precis ut som när jag skickade in den! Den enda synbara skillnaden är att man har satt en limremsa mellan skärmen nertill och bildskärmen för att hålla in ramen mot skärmen. Dessutom har limremesan släppt så ramen nertill hänger löst iaf! Jag trodde ju nästan att Asus/LetMeRepair drev med mig när jag spg datorn jag fick tillbaka. Om det nu är så att man har bytt skärmen och ramen, vilket står i bladet jag fick med datorn tillbaka, så har ju LetMeRepair gjort ett "snyggt" jobb om dom har monterat på skärmen lika fel som den gamla satt och på köpet skapat samma fel som fanns innan reparation. Jag tror inte att man har bytt ett skit om jag ska vara ärlig utan det är nog bara något dom har skrivit för att det låter bra. Sedan har dom försökt smeta på något klister för att fixa till skärmen så att kunden ska hålla käften. Allvarligt, hur fan kan man reparera en dator så att den ser likadan ut som datorn såg ut innan reparation? Driver Asus/LetMeRepair med mig?
När jag ringer Asus så berättar killen i telefon hur stora Asus är som datortillverkare och att dom inte bluffar om reparationer. Jag skiter väl i om dom är störst eller minst i hela världen. Om min dator är felmonterad så vill jag: 1. Att man monterar om skärmen så att den sitter som den ska göra (enligt många på det här forumet mm) 2. Ger mig en helt ny dator i utbyte mot min gamla (som var typ 1-2 veckor gammal när jag skickade in datorn på reparation).
Vad fan håller Asus/LetMeRepair på med??? Jag väntade i typ två veckor på att få tillbaka min dator (när jag ringer UPS går det inte att spåra tracking nr som jag har fått av Asus, varför vet jag inte). När jag sedan öppnar paketet så ser jag ju att datorn inte är reparerad eller iaf så är inte felet åtgärdat utan någon har limmat/tejpat fast ramen på skärmen vilket har släppt innan jag ens har hunnit få tillbaka min dator. Vad är det här för skojeri???
Ursäkta min hårda ton, men seriöst så hade jag aldrig köpt datorn om jag visst att Asus/LetMeRepair skulle hålla på så här. OM inte Asus fixar felet eller ger mig en ny dator fort som fan så ska jag aldrig i hela mitt liv köpa en dator från Asus igen. Det är ju ett som är säkert.
Fortsättning följer...