Permalänk

Tips på rymdspel

Gillade det gamla X-wing vs Tie fighter samt Freelancer

jag är på jakt efter ett nytt rymdspel, gärna multiplayer.

har sett det där jumpgate evolution, det är dock ej släppt än. jag skulle gärna vilja ha tips på andra rymdspel

tack på förhand

Permalänk

shattered horizon
kolla upp den

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem

EVE kanske kan vara något?

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Mina tips blir X3 och Tarr Chronicles, annars får du kika igenom Steams utbud, finns många klipp till en billig peng där nu.

Edit:
Tror Tarr Chronicles är mest singleplayer nu när jag tänker efter.
Sen ett annat MMO som kommer nångång i 2010 som heter Black prophecy, kan vara värt att kolla upp oxå.

Permalänk

tack för alla tips

ska kolla upp dem

Permalänk
Avstängd

EVE Online, det bästa du kan få.

Har lirat sedan innan jul och är fast i det.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Entusiast

Mass Effect?

Håller även med om EVE Online.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
EVE Online, det bästa du kan få.

Har lirat sedan innan jul och är fast i det.

jag har läst att det ska va väldigt komplicerat, men jag håller på att dra hem en 14 dagars trial.

Läste om X3, verkar kul, men såg att det bara var single player.

Vad jag gillade mest i Freelancer var att mest handelsdelen inte så mycket actiondelen.
Vilka av spelen ovan är mer köpa/sälja flyga i rymden?

tack än en gång för alla tips

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dator1234
jag har läst att det ska va väldigt komplicerat, men jag håller på att dra hem en 14 dagars trial.

Läste om X3, verkar kul, men såg att det bara var single player.

Vad jag gillade mest i Freelancer var att mest handelsdelen inte så mycket actiondelen.
Vilka av spelen ovan är mer köpa/sälja flyga i rymden?

tack än en gång för alla tips

I EVE Online så kan du va en handelsman eller "gruv"arbetare istället för stridspilot.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

om ni gillar battlestar galactica så kan jag rekommendera Beyond The Red Line

Visa signatur
Permalänk
SpelClockers

Om nån av er har spelat gamla frontier , har ni nått tips om ett likvärdigt modernt lir?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dator1234
jag har läst att det ska va väldigt komplicerat, men jag håller på att dra hem en 14 dagars trial.

Läste om X3, verkar kul, men såg att det bara var single player.

Vad jag gillade mest i Freelancer var att mest handelsdelen inte så mycket actiondelen.
Vilka av spelen ovan är mer köpa/sälja flyga i rymden?

tack än en gång för alla tips

I eve kan du bli vad du vill.

Miner. Handelsman. Politiker /typ. Transporterare. Pirat. Stridspilot. Eller vad du nu själv kan komma på för något, det enda som krävs är att man har lite tid, eller vänta! Skillsen tränas när du är offline också

Har lirat i ca 1v nu och kan en hel del, många tycker det är ett komplicerat spel för att dom inte har orken att tänka lite extra än i vissa andra spel som jag inte ska nämna. Tog en dag att lära sig 'the basics'.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200