EVGA bygger moderkort med dubbla Core i7

Permalänk
Melding Plague

EVGA bygger moderkort med dubbla Core i7

Entusiastvänliga EVGA jobbar på ett moderkort med plats för dubbla processorer med sockel LGA 1366.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hårdvaruporr, fast prislappen blir väl aningen avskräckande, runt 6-7000kr?

Permalänk
Medlem

Galet. Känns som 7 PCI-e x16 platser är för foldingbruk eller annat GPGPU-vänligt.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Hedersmedlem

Undra vad en sån här kommer dra i strömväg men två st i7 980 och kanske en 4 st Fermi? man lär faktiskt behöva ett rejält nätagg.

Självklara frågan; kommer den kunna maxxa Crysis?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Undra vad en sån här kommer dra i strömväg men två st i7 980 och kanske en 4 st Fermi? man lär faktiskt behöva ett rejält nätagg.

Självklara frågan; kommer den kunna maxxa Crysis?

Tryck i 2st i7 980X, 24GB G.Skill Trident 1600MHz @ 2K MHz och 4st 5870 med 2st Intel X25-M G2 160GB i RAID0, sedan dessutom en RAM-disk på säg, 8-10GB att ladda allting via. Då blir där nog skjuts på grejerna :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Tryck i 2st i7 980X, 24GB G.Skill Trident 1600MHz @ 2K MHz och 4st 5870 med 2st Intel X25-M G2 160GB i RAID0, sedan dessutom en RAM-disk på säg, 8-10GB att ladda allting via. Då blir där nog skjuts på grejerna :D.

Hehe, jo det vore något. Och sen köra MS FSX på 24 stycken skärmar?

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Dax för Corsair att släppa 1500W.
Annars orkar någ inget driva 4 GPU:er och 2 CPU:er

Permalänk

Fy fan en sådan här skulle man ju vilja ha men den lär ju vara svindyr när den väl släpps för att inte tala om vad två stycken i7 cpus kostar eller bara ramminnena.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Fy fan en sådan här skulle man ju vilja ha men den lär ju vara svindyr när den väl släpps för att inte tala om vad två stycken i7 cpus kostar eller bara ramminnena.

30k för endast 2st CPUs och moderkortet

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem

Blir en bra anledning till att sommarjobba då...

Permalänk
Medlem

Kommer inte gå att köra med vilken i7 som helst om de inte hittat på någon speciall lösning =/

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke91
30k för endast 2st CPUs och moderkortet

WORTH IT! Haha lagom e-Penis blir det i alla fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Kommer inte gå att köra med vilken i7 som helst om de inte hittat på någon speciall lösning =/

Blir väl som med Skulltrail-plattformarna, endast Extreme-versioner.

Permalänk
Medlem

onödigt o ha en sån... vad skulle man använda den till? Jag menar det finns nästan ingen applikation som jag kommer på som utnyttjar sån prestanda (Möjligtvis vid rendering). Det enda som jag tycker vore användbart, dock inte nödvändigt, vore minnesplatserna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fadiy
onödigt o ha en sån... vad skulle man använda den till? Jag menar det finns nästan ingen applikation som jag kommer på som utnyttjar sån prestanda (Möjligtvis vid rendering). Det enda som jag tycker vore användbart, dock inte nödvändigt, vore minnesplatserna.

Bara för att du är en av de "onödiga" datoranvändarna som varken gör grafik, musik eller programmerar på någon vidare nivå, betyder det inte att prylarna är, precis som du, "onödiga".

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fadiy
onödigt o ha en sån... vad skulle man använda den till? Jag menar det finns nästan ingen applikation som jag kommer på som utnyttjar sån prestanda (Möjligtvis vid rendering). Det enda som jag tycker vore användbart, dock inte nödvändigt, vore minnesplatserna.

Det finns en del användningsområden där man inte kan ha för mycket CPU eller minne och en av dom är videoredigering och 3D-hantering.
Men majoriteten här har sällan användning för med än 2 kärnor.
Själv sitter jag bekvämt med mina 8 cores och 6GB RAM

Dock skulle jag behöva mer kräm i mina servrar och där skulle denna plattformen skina.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Tryck i 2st i7 980X, 24GB G.Skill Trident 1600MHz @ 2K MHz och 4st 5870 med 2st Intel X25-M G2 160GB i RAID0, sedan dessutom en RAM-disk på säg, 8-10GB att ladda allting via. Då blir där nog skjuts på grejerna :D.

Haha, vad? Du underdriver ju alldeles för mycket! Vi vill ha 8 SSD's, 18gb Dominator GTX ram vattenkylt @ 2600mhz och två 6kärniga i7or i 32nm

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
Bara för att du är en av de "onödiga" datoranvändarna som varken gör grafik, musik eller programmerar på någon vidare nivå, betyder det inte att prylarna är, precis som du, "onödiga".

Faktum är att jag sysslar med nästan alla dom saker du nämnt och kommit fram till att sådan prestanda endast gynnar en om man sysslar med just realtids rendering, dvs grafik. Vad gäller musik så krävs bara ett professionellt ljudkort som laddar in vst instrument och allt vad det är. Sen sysslar jag ganska mycket med fotoredigering, de stora upplösningar som jag håller på med kraver mycket minne och därför skrev jag att minnesplatserna antagligen skulle vara mest gynnsamma. Jag sysslar inte med programmering men krävs det sådan processor kraft där?

Permalänk

Vill ha tänk er detta ihop med 24 gb ram, 2 st 5970 grafikkort och sedan finns det ändå PCI-expressplattser kvar till ljudkort och annat. blir helt grymt me HT påslagen kan processorerna hantera upp till 24 trådar samtidigt! med dom nya 6 kärniga processorerna. sedan några riktigt snabba SSD i raid med så blir det mumma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Haha, vad? Du underdriver ju alldeles för mycket! Vi vill ha 8 SSD's, 18gb Dominator GTX ram vattenkylt @ 2600mhz och två 6kärniga i7or i 32nm

i7 980X är den 6-kärniga i7an i 32nm, tidigare känd som i9 ;P. Tog G.skill eftersom dem är mer prisvärda än både Corsair Dominator GT och GTX ;).

Permalänk
Medlem

NICE kanske blir nya rekord i 3d mark snart då ?! återstår att se om det är ett klock vänligt moderkort...

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Inaktiv

Perfekt moderkort att folda bigadv med. 2st i7 980X bör nog ge en rejäl bonus dessutom.

Permalänk
Medlem

Ja det vore nog inte helt fel i kombination med 2st INTEL XEON W3570 QUAD CORE 3.2GHZ 8MB och 12Gb ram.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Bör man inte kunna köra dels 4st 5870 och sen 2st GTX 295 så att man kan växla mellan det gröna och röda och när du kör röda, ha 2st gtx 295 dedikerat för physx?
Man lär iaf få köra 2st nätagg för att driva allt.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

moderkortet kommer täcka nästan alla hålen på ett 800d lol.

Permalänk
Medlem

skulle set vara möjligt skulle de kunna tillverka dubla sli/ crossfire kretsar också tänk 4st gtx295 eller 4st HD 5970 (2st kort med en brygga och 2st kort till på skilld brygga) + 2x i7 processorer!

Aja, önsketänkande

EDIT: oho, vilket sammanträffande med lollo ^^

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
moderkortet kommer täcka nästan alla hålen på ett 800d lol.

Tänkte på exakt samma chassi när jag fick se detta mobo.

Riktigt monster till moderkort det här.

Permalänk
Medlem

Man undrar vad det är för proppar som sitter på plankan?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

intels nuvarande skulltrail går ju på 30.000 med dubbla extreme.
Dock från 2008-10
http://www.sweclockers.com/nyhet/8358-nasta_skulltrail_2009/

"Nuvarande Skulltrail med dubbla Core 2 Extreme går loss på cirka 30 000 kronor, och den Nehalem-baserade varianten hamnar troligtvis på ungefär samma prisnivå."

Så man kan nog fundera ganska bra på prisbilden på denna =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fadiy
Jag sysslar inte med programmering men krävs det sådan processor kraft där?

Det beror helt på vad du utvecklar.

För stora projekt så kan det vara rätt så betydligt om kompileringen och unit-testning tar "1 timme" eller "bara 15 minuter".

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Avstängd

Varför så konstig placering?
Varför inte mer symmetrisk layout?