video får missbildningar i fullscreen vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem

video får missbildningar i fullscreen vad kan vara fel?

hej har alltid haft detta fel på min gamla bärbara dator och då trodde jag att det var fel på grafikkortet. Men nu har jag fått samma fel på min nyinköpta. så det måste vara något annat än hårdvarufel.

problemet är bara när jag spelar upp h.264mkv i full screen (iallafall det synns bäst i full screen,)

bilden blir liksom delat horizontelt och flyttad ngn milimeter åt sidan på vissa bildrutor under filmens gång, grov exempel gjorde i paint:

Jag har ominstallerat alla mediaprogrammen men det hjälpte inte. Jag vet att någon borde ha haft samma problem Kan ni hjälpa mig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: video får missbildningar i fullscreen vad kan vara fel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SWEDEN]
hej har alltid haft detta fel på min gamla bärbara dator och då trodde jag att det var fel på grafikkortet. Men nu har jag fått samma fel på min nyinköpta. så det måste vara något annat än hårdvarufel.

problemet är bara när jag spelar upp h.264mkv i full screen (iallafall det synns bäst i full screen,)

bilden blir liksom delat horizontelt och flyttad ngn milimeter åt sidan på vissa bildrutor under filmens gång, grov exempel gjorde i paint:

http://img23.imageshack.us/img23/3030/namnlsly.th.png

Jag har ominstallerat alla mediaprogrammen men det hjälpte inte. Jag vet att någon borde ha haft samma problem Kan ni hjälpa mig?

det skumma är också att Jag kör dxva och cpu usage pendlar på 20%, men endå for jag tearing

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: video får missbildningar i fullscreen vad kan vara fel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SWEDEN]
det skumma är också att Jag kör dxva och cpu usage pendlar på 20%, men endå for jag tearing

Har du testat VLC? för att ditt program ska inte klara av h.264 om du inte har köpt det.

Permalänk
Medlem

lösningen är ganska enkel, du har inte v-sync på, därför får du sk Tearing.

Detta går att lösa på olika sätt, har du vista/7 så måste du ha igång aero annars får du ingen v-sync och problemen uppstår. Du bör även aktivera det i dina drivrutiner.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Testa med Media Player Classic - Home Cinema, grym mediaspelare!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

hej tack jag kom på d när jag läste i mpc hc guiden att man måste ha aero på,,
men iom jag har notebook så är det synd för då batterierna tar slut snabbt.

går det fixa d på ngt sätt i mpc så det funkar även med aero av?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nej!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III