Anarchy Online, vart det något av nya motorn?

Permalänk
Inaktiv

*tråd flyttad*

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

De drar ju inte lite ut på väntan på den nya motorn..

Vill spela med min doctor nu med ny fin grafik.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

skulle vara kul om dom kunde hotta upp spelet eller förnya det. gillade AO .

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

De drar ju inte lite ut på väntan på den nya motorn..

Vill spela med min doctor nu med ny fin grafik.

Jo men det är funcom i ett nötskal =P Dom har ju snackat om nya motorn i vadå 2-3 år nu? =P
Men man ser fram emot den, är dock fortfarande kul o spela trots den lite sunkiga grafiken. Däremot finns det en del saker som enligt min åsikt känns viktigare för dom o fixa före grafiken. Men man får se hur re-balancen blir. Tror den kommer skrämma bort en del och att vissa nya OP saker kommer dyka upp. Iaf inom pvp sammanhang. Det enda egentligen som skulle balansera pvp mer va om alla gjorde mindre skada o docs healade sämre i pvp(det sistnämnda kommer dock hända så vitt ja vet) Men som sagt, med nya saker kommer nya möjligheter för overpowerness =P

Visa signatur

MSI K8N Neo Platinum || AMD Athlon64 3500+ || Asus Geforce 3 64mb || 2x 512mb random DDR ram minnen ||

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande spelar Anarchy online? isåfall är det några nyheter om spelmotorn ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av suppan:

Någon som fortfarande spelar Anarchy online? isåfall är det några nyheter om spelmotorn ännu?

Är det inte klar ännu kommer den nog aldrig släppas

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Hedersmedlem

Har paus, inte spelat sedan början av hösten. Tänkte börja igen när nya motorn släpps. Har inte så mycket att göra ingame..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Inte spelat AO själv men från screens m.m. så gissningen är ju att motorn är typ klar grejen är ju att de även gör om väldigt mycket av content för att matcha den nya motorn, sådant tar enorm tid och troligen vill de släppa något helt klart istället för ett work in progress. Det är lättare att få en nytändning om de släpper något helt nytt och hela världen ser ut att vara up to date istället för släppa motorn och sedan sakta byta ut del för del med nya modeller och textures m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Hedersmedlem

"Snart beta":
http://www.anarchy-online.com/wsp/anarchy/frontend.cgi?func=p...

ugh. Drar ut lite väl på tiden? Åandrasidan så när man kommer tillbaka så finns det nytt innehåll förutom den nya motorn. Nice.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

"Snart beta":
http://www.anarchy-online.com/wsp/anarchy/frontend.cgi?func=p...

ugh. Drar ut lite väl på tiden? Åandrasidan så när man kommer tillbaka så finns det nytt innehåll förutom den nya motorn. Nice.

Mjo de drar "lite" ut på tiden..
Vill hellre testa Anarchy Online med nya motorn än deras nya spel Secret World.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem

Råkade aktivera ena kontot. Det är så trevligt att spela med gamla polare.

Att jag satt mitt i tentaperioden helt uttråkad kanske hade något med beslutet att göra också.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Återaktiverade mitt konto här om dan. AO är det bästa och mest komplexa MMO't jag lirat måste jag säga! Mitt gamla guild "Storm" finns också kvar, men jag startade en alt på RK2 för att lira med en polare som också reaktiverat.

Angående nya motorn så finns det en uppdatering på forumet om att de är klara med den värsta delen av konverteringen till nya motorn.

Permalänk
Hedersmedlem

Fortfarande samma visa med "motorn kommer snart", "ska betatestas i vår" etc

Men strax blir det server merge, rk-1 och rk-2 sammanfogas till en ny server. Det kommer bli trevligt tror jag.

Återaktiverade för att spela iallafall.. saknar gamla hederliga AO.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Fortfarande samma visa med "motorn kommer snart", "ska betatestas i vår" etc

Men strax blir det server merge, rk-1 och rk-2 sammanfogas till en ny server. Det kommer bli trevligt tror jag.

Återaktiverade för att spela iallafall.. saknar gamla hederliga AO.

What seroiusly?! Ingen mer atlantean och rimor?! =o Holy moly!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

What seroiusly?! Ingen mer atlantean och rimor?! =o Holy moly!

Tog nästan 12 år innan de slog ihop servarna, så nått rätt gjorde Funcom med Anarchy Online.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker det är ett bra val jag. Koncentrerar spelarbasen som är en smula tunn, utspridd över två servrar (DNW är ju borta sedan ett bra tag).

Och om spelets popularitet ökar igen är det ju bara att addera en server utan att någon känner sig orättvist behandlad.

Edit: AO kommer på Steam också..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya