Permalänk
Butiksrepresentant
Skrivet av Lecont:

Tänkte bara meddela att mail från mxfps hamnade i skräppost hos mig (gmail)

Tack för din feedback. I dagsläget är det tyvärr inget vi har möjlighet att arbeta proaktivt med.

Permalänk
Medlem

Kan man inte komma in till er i väsby och köpa saker, bor ju så nära:)?

Permalänk
Butiksrepresentant
Skrivet av Hawkeye01:

Kan man inte komma in till er i väsby och köpa saker, bor ju så nära:)?

All vår försäljning sker över nätet, vi har ingen butik i Väsby.

Permalänk

Finns det någon chans att ni kan pröva plocka in några Das Keyboard på prov? Jag vet att de inte finns med svensk layout, men de finns med europeisk layout utan text på knapparna.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Butiksrepresentant
Skrivet av Flugfarfar:

Finns det någon chans att ni kan pröva plocka in några Das Keyboard på prov? Jag vet att de inte finns med svensk layout, men de finns med europeisk layout utan text på knapparna.

Ber om ursäkt för sent svar, har varit sjuk hela veckan.

Vi har faktiskt haft dem och de sålde okej (http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2778), men leverantören slutade tyvärr med dem. Jag skickar ditt önskemål vidare till inköpsansvarig så får vi se vad som händer.

Permalänk
Medlem

MaxFPS är den enda sida jag vänder mig till om jag skall ha gaming produkter. Alltid inhandlat möss, tangentbord och hörlurar hos dem och har alltid varit nöjd till 100%

Hoppas ni behåller den underbara kundservice ni har.
Lycka till i framtiden,

MVH

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Dock saknas forumet! Va så jäkla nära att gå om Sod

De är lite skillnad på Maxfps idag å första gången man handla därifrån 2005

/swedey

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av Daniel Flöijer:

Ber om ursäkt för sent svar, har varit sjuk hela veckan.

Vi har faktiskt haft dem och de sålde okej (http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2778), men leverantören slutade tyvärr med dem. Jag skickar ditt önskemål vidare till inköpsansvarig så får vi se vad som händer.

Tack så mycket, har ni fått någon uppdatering?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecke-_-:

MaxFPS är den enda sida jag vänder mig till om jag skall ha gaming produkter. Alltid inhandlat möss, tangentbord och hörlurar hos dem och har alltid varit nöjd till 100%

MVH

Fattar dock inte varför folk handlar där, dom ligger ju högt i pris som satan på de mesta. Men de är väl coolt att handla från en G4mInG S4jt

För att ta några exempel:

Corsairs HS1 headset kostar 395 på Dustin och 679 på maxfps!

Logitech Headset G35 kostar 899 på cdon och 1179 på maxfps!

anledningen till att jag tog dessa exempel va att jag jag kikade på dessa för några dagar sedan.

Visst att de skiljer mellan nätbutiker och man är villig att betala något mer för en butik med bra service men de är ju ingen liten skillnad de handlar om så varför handlar folk där, ingen som känner till prisjakt eller? Har typ inte sett nån produkt som ligger i vettigt prisspann.

/Kenny

Permalänk
Medlem

För (förhållandevis) små butiker gäller det att glänsa med servicen, helt klart, då det näst intill är omöjligt att konkurrera med multi-miljonkedjor som har jämförelsevis massiva vinstmarginaler. Jag måste erkänna att jag aldrig själv beställt hos Maxfps (jag är så trogen gentemot Dustin ) men jag har en lillebrorsa som beställer alla sina gamingprylar som han vill ha, och som finns i Maxfps butik hos Maxfps.

Jag har bara hört positiva saker om deras bemötande, utbud, leveranser och kundservice. Definitivt ett företag som är värt att handla hos, i min mening. Om ni lägger priset på Corsairs uppkommande RTS/MMO möss och tagentbord (framför allt Vengeance K90 intresserar mig) relativt acceptabelt så kanske jag kör min första beställning där :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Hej!

Kommer ni att ta in dessa?

Visa signatur

"I'm gonna tolerate and love the SHIT out of you!"

Permalänk
Butiksrepresentant

Har av okänd anledning inte fått mail när nya inlägg postats i den här tråden så ber om ursäkt för att vi dröjt med att svara. Om det var min mailklient som filtrerade det som skräppost så ska det förhoppningsvis inte hända igen då jag lagt till sweclockers bland mina kontakter.

Jag har bett min kollega Johan kika på de frågor som kommit då de ligger på hans bord.

Permalänk
Butiksrepresentant
Skrivet av WierdOfDooM:

Hej!

Kommer ni att ta in dessa?

Tyvärr är det inget som vår leverantör har och därför inget vi kommer att ta in som det ser ut just nu.

Permalänk
Butiksrepresentant
Skrivet av Flugfarfar:

Tack så mycket, har ni fått någon uppdatering?

Den leverantör vi köpte dem av tidigare inte längre tangentbordet i sitt sortiment och vi hittar ingen annan lämplig leverantör, så just nu ser det tyvärr mörkt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Fattar dock inte varför folk handlar där, dom ligger ju högt i pris som satan på de mesta. Men de är väl coolt att handla från en G4mInG S4jt

För att ta några exempel:

Corsairs HS1 headset kostar 395 på Dustin och 679 på maxfps!

Logitech Headset G35 kostar 899 på cdon och 1179 på maxfps!

anledningen till att jag tog dessa exempel va att jag jag kikade på dessa för några dagar sedan.

Visst att de skiljer mellan nätbutiker och man är villig att betala något mer för en butik med bra service men de är ju ingen liten skillnad de handlar om så varför handlar folk där, ingen som känner till prisjakt eller? Har typ inte sett nån produkt som ligger i vettigt prisspann.

/Kenny

Köpte en mus där i våras, då var dom både billigast och en av få med just den musen i lager. Man får ju kolla prisjakt som du gjort och köpa från den billigaste pålitliga försäljaren man hittar. Dom är väl billiga på vissa grejer och dyrare på andra som de flesta mindre aktörer.

Permalänk
Avstängd

Fick hem mina Steelseries Desmo som jag beställde utav er, de första jag ser när jag tar upp kartongen ifrån de gula paketet är att glaset har en spricka på höger sida (vänster om man tittar rakt fram i från). De är också också helt obvious att lådan har blivit öppnad förut då packningen är helt lös och tejpen som ska garantera att produkten är ny saknar klister då de märkts att någon tagit bort den förut då den inte ens ens fogade ihop kanterna och bara stack rett ut.

Är grymt besviken och jag kräver en ny (oöppnad produkt), vägrar betala frakt för att skicka tillbaka skiten så väl som att få nya skickade.

Jag har skickat exakt de jag skrev ovan till eran support så jag hoppas på ett snabbt svar och en snabbare leverans på en ny produkt....

Edit: började undersöka lådan lite extra och plasten till kartongen är ju för fan helt ut riven, jag är ganska säker på att jag betalade för en NY produkt och inte ett par demo.........

Edit2: Efter att ha tagit fram glasögonen ur lådan och inspekterat dem så såg jag att de inte var en spricka i glaset utan en repa.

Permalänk
Butiksrepresentant
Skrivet av Granter:

Fick hem mina Steelseries Desmo som jag beställde utav er, de första jag ser när jag tar upp kartongen ifrån de gula paketet är att glaset har en spricka på höger sida (vänster om man tittar rakt fram i från). De är också också helt obvious att lådan har blivit öppnad förut då packningen är helt lös och tejpen som ska garantera att produkten är ny saknar klister då de märkts att någon tagit bort den förut då den inte ens ens fogade ihop kanterna och bara stack rett ut.

Är grymt besviken och jag kräver en ny (oöppnad produkt), vägrar betala frakt för att skicka tillbaka skiten så väl som att få nya skickade.

Jag har skickat exakt de jag skrev ovan till eran support så jag hoppas på ett snabbt svar och en snabbare leverans på en ny produkt....

Edit: började undersöka lådan lite extra och plasten till kartongen är ju för fan helt ut riven, jag är ganska säker på att jag betalade för en NY produkt och inte ett par demo.........

Edit2: Efter att ha tagit fram glasögonen ur lådan och inspekterat dem så såg jag att de inte var en spricka i glaset utan en repa.

Jag vet inte varför, men av någon anledning fick jag inget mail om att du skrivit detta inlägg trots att jag har tråden bevakad och sweclockers mail bland betrodda avsändare i för min mail. För support ska man, precis som du gjort, vända sig till vår support. Detta bör alltså vara löst sedan länge, men har du några fler funderingar så hör av dig igen (och så håller jag tummarna för att jag får mailet från sweclockers-forumet)

Permalänk

Tja, Tänkte höra ni har ingen typ erbjudande för sweclockers? typ Fri frakt?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Butiksrepresentant
Skrivet av racefactory:

Tja, Tänkte höra ni har ingen typ erbjudande för sweclockers? typ Fri frakt?

Vi erbjuder alla våra kunder fri frakt när man beställer 2 t-shirts.

Permalänk
Skrivet av Daniel Flöijer:

Vi erbjuder alla våra kunder fri frakt när man beställer 2 t-shirts.

fixa fri frakt för sweclockers medlemar. kan lova att de är många fler som beställer från er istället för stt ta ett annst företag!

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Ni har ett trevligt erbjudande på en Zowie EC1 eVo black + Zowie P-TF för 499, men jag vill hellre ha den mindre EC2an i samma utförande som har samma pris. Finns det någon möjlighet att få samma erbjudande på EC2 eVo + P-TF för samma kampanjpris?

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4521

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Fattar dock inte varför folk handlar där, dom ligger ju högt i pris som satan på de mesta. Men de är väl coolt att handla från en G4mInG S4jt

För att ta några exempel:

Corsairs HS1 headset kostar 395 på Dustin och 679 på maxfps!

Logitech Headset G35 kostar 899 på cdon och 1179 på maxfps!

anledningen till att jag tog dessa exempel va att jag jag kikade på dessa för några dagar sedan.

Visst att de skiljer mellan nätbutiker och man är villig att betala något mer för en butik med bra service men de är ju ingen liten skillnad de handlar om så varför handlar folk där, ingen som känner till prisjakt eller? Har typ inte sett nån produkt som ligger i vettigt prisspann.

/Kenny

Maxfps har den bästa servicen jag stött på. Har haft problem med en mus, en bungee och ett par hörlurar. Allt har löst sig på ett exemplariskt sätt. När servicen är så pass hög har jag inga problem att betala en krona mer. Det är lite som dustin är/var också ett företag där service är viktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Hej har ni nå planer på att ta in Swiftech H220 ?

Permalänk
Medlem

Exemplarisk kundtjänst. Thumbs up hela vägen.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Hej Maxfps!
Jag beställde ett bordsfäste som hade en defekt, en av de skruvar som ska fästas mot skrivbordets undersida gick inte hela vägen upp . Detta förklarade jag i supportärendet och fick som svar att detta anses vara öppet köp och jag skall packa ner allt och skicka tillbaka varan för att det ska kunna säljas vidare.
Detta bör inte räknas som ett öppet köp då produkten är defekt, eftersom en vän till mig har likadant skrivbord och fäste och där fungerar det utan problem.
Känns udda att ni vill sälja vidare produkten då det handlar om en reklamation egentligen. Är det så här det ska gå till?
Nu fick jag betala 235 kronor i returfrakt för en produkt som är defekt.
Mvh
Sara

Permalänk
Medlem

Beställde ett AX2200 häromdagen och blev lite fundersam när tillverkarens hemsida som nämns på förpackningen direkt kopplar vidare till Komplett.
Har ni något annat sätt att kontakta tillverkaren på eller kan ni svara på hur fästet står pall för montering upp & ner? Dvs att skruvarna belastas istället foten.

Skrev ett mail om detta, men frågar även här ifall någon annan undrar.

EDIT: Någon info ang. hur länge rean på AX2000 & 2200 pågår?

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag loggade nyss in på maxfps.se för att kolla upp min order. Det står "Levererad" under rubriken Levererad och under "Leverans" står det brev. Jag tycker detta är märkligt i och med att jag kollade min brevlåda idag och det fanns det vanliga räkningar och grejor men inget från er eller någon del av min beställning.

Så just nu är jag lite förvirrad.... jag vet inte om Posten har slarvat med leveransen eller vart felet ligger. Jag har inte fått nån bekräftelse av er att ni har skickat iväg ordern heller.

Ordernumer: 121376

Mvh Kim

Permalänk

Har samma 'fundering' som ovanstående.

Permalänk
Medlem

Någon som har gjort ett garantiärende hos MaxFPS? Jag fick bara en adress jag skulle skicka till på mail samt att jag skulle packa den noga. Sen sa de också att jag skulle posta den så att paketet körs ut till MaxFPS för de hämtar inte paket.

Hur gör jag det? Antar jag måste skicka det som företagspost? Väldigt konstigt att ett sådant bolag inte har en returlapp som slipper allt meck. Måste ju även begära ersättningen för returen i efterhand -.-

Permalänk
Medlem

Exakt vilken Goliathus Speed är det ni har?
http://www.maxfps.se/musmattor/razer/goliathus-alpha-speed-fr...

Jag kontaktade er tidigare och fick bekräftat att det INTE är den som det skrevs om.
Storlek 444 x 355 mm
Tjocklek 4,3 mm

Det finns ingen Goliathus som är 4.3mm med sydda kanter så vitt jag vet och har sökt efter (Har själv 4 olika generationer av goliathus, från 4mm tjock utan sydda till generationen efter som är 3mm tjock och sydda till 2014.
Den med 4mm hette fragged, den efter heter inte fragged för mig (står ej fragged på kartongen som det gjorde på 4mm utan kanter)

Alla med sydda är 3mm.

Så exakt vilken modell är det, mönster/tjocklek framförallt på musmattan. Då det är olika versioner.

Sen undrar jag om ni har en riktig bild liggandes på Infensus OP, det går ej att hitta en icke "promo" bild och någon tillverkare syns inte till för mer info