Permalänk
Medlem

broblem med upplösning

tjenare vet inte om detta passar in under
grafikkort med jag gör ett försök

körde med ett intergrerat grafikort på nya moderkortet och på hdmi till tven
helt plötsligt kunde jag itne köra 1024x768 i upplösning

tänkte inte så¨mycket på det förutom att många spel jag har inte går at köra för det står att det blir felaktit format när skärmen ändrar upplösning
så jag käpte ett nytt grafikkort ( ati radeon 5750 ) och få¨r fortfarande inte den upplösningen att funka med min lcd tv vad ska jag göra då för det går ju inte att ändra upplösning i spelen när dom inte är igång...

någon som har något tips eller måste jag köpa en data skärm.
bara för detta...

Permalänk
Medlem

Re: broblem med upplösning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clogsman
tjenare vet inte om detta passar in under
grafikkort med jag gör ett försök

körde med ett intergrerat grafikort på nya moderkortet och på hdmi till tven
helt plötsligt kunde jag itne köra 1024x768 i upplösning

tänkte inte så¨mycket på det förutom att många spel jag har inte går at köra för det står att det blir felaktit format när skärmen ändrar upplösning
så jag käpte ett nytt grafikkort ( ati radeon 5750 ) och få¨r fortfarande inte den upplösningen att funka med min lcd tv vad ska jag göra då för det går ju inte att ändra upplösning i spelen när dom inte är igång...

någon som har något tips eller måste jag köpa en data skärm.
bara för detta...

Nej asså nu fattar jag väl lite fel men vi försöker...
1. vad kör du med för tv?
du har bara tv som skärm om jag fattat rätt?

2. Testa avinstallera drivers till kortet + kör en http://www.guru3d.com/category/driversweeper/ för att få bort allt skit som ligger kvar efter avinstallation av grafik drivrutiner.

skriv om de funkar annars har jag lite mer jag kan hjälpa dig med

MvH SvinVild

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

jag kör med en lg lcd 42"

ja jag kör tvn som enda skärm,
har den ansluten vi hdmi kontakten på datorn

har haft detta detta problem ända sen jag byggde ihop
denna datorn och slängde in windows 7

när man ska välja upplösning så blir 1024x768 gtåmarkerat om man väljer det istället för svart

alla svarta funkar förutom 800x600

funderar på om det är för det är hdmi:n som är inkopplad. skulle det hjälpa om jag köper en vga kabel, men då försvinner ju lite av kvaliten eller?

Permalänk
Medlem

varför skulle man vilja köra så lågupplöst på en 42" tv?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

på grund av att visa spel har kanske sina orginal menyer i det....

efter vad jag har förstått så har både americas army och the sims 3 sina spel orginal i 1024.768 bilders uipplösning och det kan jag inte få de på min tv

det är därför jag vill på nått sätt kunna kiomma ner i den upplösningen så jag kan gå in i spelet och ändra det sen till en högre upplösning.

Permalänk
Medlem

nu har jag testat att avinstalera grafikortet och kört drivesweeper
när jag hade startat om datorn så kom jag ner i 800x600 kunde även välja 1024x768 i upplösning med ilket resulterade i tx att the sims sa till att jag måste ha ett grafikort för att startas, instalerade atis senaste drivrutiner men då gick datorn automatiskt upp i upplösning och tog bort 1024x768 och när jag väljer det i listan så kommer felagtigt format upp så jag får vänta tills den går tillbaks till den gammla upplösningen

vad fan ska man göra åt denna skiten

Permalänk
Medlem

Gå in i Catalyst Control Center och klicka dig in på desktop properties, där finns en ruta där du kan välja upplösningar, klickar du dig in i gruppen "Basic" så finns 1024x768 och 800x600 där

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti