Permalänk
Medlem

Ny Mionix Naos 5000 men den lyser ej :s

Tjena fick hem Mionix Naos 5000 idag och när jag kopplade in den så funkade den fast nu lyser den inte när jag drar ur och i kabeln
Det enda jag gjorde var att avbryta uppdateringen på firmwearen till musen

Nån som vet vad felet kan vara?
Det kommer inte ens upp nån sak som visar att jag anslutit den

Snälla hjälp mig Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Lyser ej? Funkar den i huvudtaget eller är det bara ljuset som e borta? Du kan ju lyckats krascha den eftersom det "enda" du gjorde var att avbryta uppdateringen av firmwaren.

Permalänk
Medlem

Den funkar inte heller

Om jag har kraschat den kan jag göra nått så den funkar ?

Permalänk
Medlem

Varför avbröt du uppdateringen av firmwearen???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

står det inte ganska tydligt med stor text DONT UNPLUG THE CABLE när man uppdaterar ?

Visa signatur

antec mini p180 mATX asus p5kpl-am, shappire 5770, e7650 @ 3.2 ghz, corsair 450w, 4gb 6400 corsair, Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixit
står det inte ganska tydligt med stor text DONT UNPLUG THE CABLE när man uppdaterar ?

Det gör på steget efter men det stog inget när jag gjorde det...

Och jag vet inte varför jag avbröt det

Permalänk
Medlem

Du får nog skylla dej själv helt enkelt och köpa en ny.

Idioti och ignorans kostar!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Du får nog skylla dej själv helt enkelt och köpa en ny.

Idioti och ignorans kostar!

Men den kan väl inte bara gå sönder?
Det är ju Plug and play och den har ju inbyggt minne så man borde väl kunna formatera den eller nått?

Permalänk

det är som att uppdatera bios och avbryta mitt i.

om du inte får kontakt med musen längre och inte kan använda dig av uppdateringsprogrammet för firmwaren så är det nog kört.

garantiärende om man skall vara taskig
eller stå för det man gjorde och köpa en ny.

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem

Men kan jag prata lite med dom på Maxfps och kolla om jag kan få en ny eller är det kört ?

Permalänk
Medlem

Den funkar nu !!!:D

Permalänk
Medlem

Vad bra

Tänk dig för nästa gång innan du avbryter något, slutar inte alltid såhär.

Permalänk
Medlem

Vad gjorde du för att få den att funka???

Lärde du dej nått???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Japp jag lärde mig en läxa !

Jag uppdaterade Firmwearen och då innan jag slutförde det så drog jag ur o i musen och trök och och då funkade det

Ha det!

Permalänk
Medlem

Gör en ordentlig uppdatering igen så du är säker på att allt blev helt rätt.

Och GE FAN i sladden denna gången.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Grattis till medlemskap i "vi som kör med naos" klubben !

Bra att det funkade till slut. Hoppas bara att det inte uppstått några andra fel som du upptäcker senare.
Att få en ny med garanti borde ju dock vara lätt om den nu skulle ha blivit defekt. Man behöver ju inte nämna det där med firmwareupdaten..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har samma problem och när jag drog ur den stog det inte att man inte fick dra ur den. Så funkar det inte nu så e jag förbannad för det är inte mitt fel.