Permalänk
Medlem

Problem med 4890?

Sedan jag installerade mitt 4890 tillsammans med windows 7 64bit har jag haft följande fel på utseendet på 3connect och cpu-z funkar inte heller.

hur felen ter sig ser ni på bilden nedan.
Har såvitt jag vet senast drivrutiner, cpu-z är i 64bits-version såvitt jag vet!
Några tankar om vad som kan orsaka detta?

By miljonmannen at 2010-02-09

Ber om ursäkt om det är felpostat!

Permalänk
Medlem

Flera som säger sig ha problem med 4890 i win7 x64
Han fixade problem med vista drivrutiner
För att kunna dig bättre ifall detta inte är rätt så återkom med mer info, ex vad det är för kort etc.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag kör ett Asus EAH 4890 TOP (1Gb) under W7x64 i min HTPC med CCC9.12, fungerar utmärkt.
Installera om med antiviruset avslaget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Flera som säger sig ha problem med 4890 i win7 x64
Han fixade problem med vista drivrutiner
För att kunna dig bättre ifall detta inte är rätt så återkom med mer info, ex vad det är för kort etc.

Det är det XFX HD4890 870Mhz
Övriga datorn består av:
E4300 klockad till 3.0Ghz
PC5300 DDR2 klockade 800Mhz
500w No-Name nätag
Något p45 MoBo

Problemet uppstod efter att jag installerad kortet samt nytt OS. Har avinstallerat och installerat om Drivrutinerna för grafikkortet, har senaste såvitt jag vet!

Något mer jag som bör nämnas?

Edit: Har ju givetvis FlashPlayer 10 Plugin samt Java 6 update 18 så där bör det inte vara några problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

The XFX ATi Radeon HD 4870 1024MB GDDR5, is undoubtedly one of the best cards you can buy within it's price range (to name a few the Nvidia GTX 260, the Nvidia GTS 250 and the ATi 4850) it is able to play almost every modern game at highest settings at a playable speed. I say almost because because some games require Nvidia PhsX, and I say modern because some old games don't work on the graphics card, Quake III for example. Although Deus Ex Works, as do all of Valves games and Diablo II does, but it has graphical issues and can mess up the placement of your windows

Checkat runt lite, har du testat stänga av Aero?
Vad jag sett är att 48xx kan ha olika problem dx10/core/mem dvs vanliga fel som alla kort kan ha, för att få mer detaljerat vad ditt fel är så bör du testa några saker...
1: Om de är ominstallation av graffe, verifiera att dina gamla drivrutiner verkligen är borta.
2: Kör 3dmark 2003
3: Kör 3dmark vantage
4: checka frekvens/spänning
Funkar 2,3 felfritt å Aero avstängt samt 4 är korrekt men samma fel testa underklocka din gpu core/mem
observera att du inte röjer din garanti för att klocka ner.
Får du fel (knasig bild) på 2 eller 3 så kan du returnera graffe (upp till 6mån för dolda fel) Lycka till!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.