Vattenkylt GTX 295 - hur hög spänning?

Permalänk
Medlem

Vattenkylt GTX 295 - hur hög spänning?

Hur hög spänning skulle ni känna er säkra att använda när ni överklockar ett vattenkylt GTX 295 (dubbelkort)? För närvarande kör jag 1.2 volt och har kommit upp i följande frekvenser:

Core: 760 MHz (+33%)
Shader: 1650 MHz (+32%)
Memory: 1250 MHz (+25%, dock inte klar än)

Allt är stabilt i 3DMark Vantage, inga artefakter eller liknande, och i spel som t.ex. Mirror's Edge och Mass Effect 2. Temperaturer under full belastning är ca 50°C. Hur hög spänning skulle ni våga er på? (Använder modifierat EVGA Voltage Tuner som tillåter upp till 2.0 volt, men så hög spänning skulle ju steka kortet på nolltid.)

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Hittade några trådar på andra forum:
*GTX295 maximum safe voltage?* (Overclock.net) - 1.2 volt verkar säkert, men 1.25 nämns också...
messing with GTX295 Voltage's (bit-tech.net) - här används 1.225 volt.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

vad är stock ? jag skulle nog våga köra iaf 1.45-1.5V men det är jag det ^^

kan tillägga att jag körde mitt 4670 på 1.73V över en månad med luftkylning utan några som helst problem.. men det låg väl runt 1.3V redan stock har jag för mig.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Stock är 1.038 volt.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunait
Stock är 1.038 volt.

okej okej.. de var ju en annan femma.

jag vågar inte garantera dig några siffror, men jag hade nog mosat på 1.4V iaf så länge kortet svarar bra på ökad spänning. det finns ju ingen vits med onödigt hög spänning om det bara resulterar i några ynka mhz. det var det som fick mig att inte stoppa in ännu mer mos i mitt 4670. det slutade ge mer efter 1.73V och 1050mhz.

men vill du absolut inte riskera att steka kortet är nog 1.225V en bra riktlinje.

det är alltid en balansgång det här med ökad spänning. en del prylar bara tackar o tar emot, och vissa grejer dör på direkten. som min Athlon X2, den stendog på 1.65V.. hann inte ens boota up burken. men min stackars PhII har jag haft ännu högre än så korta stunder när jag experimenterat lite utan problem.

EDIT : Observera att detta är vad jag hade gjort om det var mitt kort.. jag säger inte på nåt sätt att detta är säkra spänningar att köra på och jag frånsäger mig allt ansvar. då var det sagt också

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!