Permalänk

Speldator 14,000

Hjälper en vän att bestämma dator delar, jag har kommit fram till detta.

vad tycks?

Permalänk
Medlem

Är väl dualslots på s1156 om jag inte har fel. Så antinge 2x2GB Ram eller 4x2GB som gäller.. Annars så tycker jag iaf graffet och prollen är nice!

Och nätagget är väl en aning i överkant, hade gissat på iaf 600W sen ingen cpu-kylare?

Det du spar från ramminne och moderkort kan du kräma in en SSD-disk

Permalänk
Medlem

Fel minnen, överdrivet moderkort men annars bra.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Ser bra ut, men chassit bör bytas mot ett Fractal R2 och minnena mot ett 2x2 kit, kan ni inte montera datorn själv? Har din vän redan dvd-brännare och os?

Permalänk
Medlem

XXX-versionen av grafikkortet innbär en extremt liten överklocning som man lätt fixar själv. själv. Kör på den vanliga och spara några hundralappar.

EDIT: använd pengarna du sparar på att köpa ett fractal design define R2 istället.
Kom ihåg att köpa 2 stycken minnesmoduler och inte tre.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Avstängd

Jävlar vilket overkill på agget. Jag skulle personligen dragit ner på moderkortet, bygga datorn själv (men alla kanske inte vill göra det..?), byta till en f3 hårddisk, kanske ta 2st 5850, byta agg och sedan leva lycklig i alla mina dar

Permalänk
Medlem

som de andra säger; byt chassi till fractal design define R2, en samsung f3, ta inte "XXX" versionen, utan spara ett par hundra på en vanlig, dual channel minnen (2x2), kan du/ni inte bygga själva? det är inte så svårt faktiskt.
Glömde nästan... ta oxå ngn eventuell dvd brännare om det behövs.

Ta ett 750w, man kan aldrig ha för mkt

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Ta det här paketet istället och bygg det själv, kommer att bli mycket snabbt och bra, speciellt om man klockar den lite.

Permalänk
Medlem

Detta hade jag valt om jag hade köpt en ny dator för den budgeten idag. Mer tryck i det hela för ungefär samma peng .
Vad jag gjort är att jag gått ner en tusing i moderkort till ett Gigabte UD4 som jag själv sitter på nu , funkar helt grymt bra .. Sen istället tagit två st 5850 för att köra i CF

Annars så tycker jag du kan köra på ditt men byta ut de delar som redan har tagits upp i tråden . 2x minnen , f3a , osv ..

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deawin
http://img689.imageshack.us/img689/1040/datortillkillepswec.p...

Detta hade jag valt om jag hade köpt en ny dator för den budgeten idag. Mer tryck i det hela för ungefär samma peng .
Vad jag gjort är att jag gått ner en tusing i moderkort till ett Gigabte UD4 som jag själv sitter på nu , funkar helt grymt bra .. Sen istället tagit två st 5850 för att köra i CF

Annars så tycker jag du kan köra på ditt men byta ut de delar som redan har tagits upp i tråden . 2x minnen , f3a , osv ..

varför cf ?