Övrigt som vi foldare vill delge

Permalänk
Medlem

Övrigt som vi foldare vill delge

Hej!

För att lätta på all off-topic i våra fina trådar tog jag mig friheten att göra en tråd där vi kan prata om allt möjligt som i alla fall har liten anknytning till folding.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Jag ska flytta inom ett par veckor, till en lgh där elen förvisso inte betalas av oss, men däremot av flickvännens vän, som äger gården där vi ska husera.
Det är med delade tankar jag kommer få dra ner på min annars finfina uptime..

Blir att sälja av det mesta av foldingdelarna tror jag.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Jag ska flytta inom ett par veckor, till en lgh där elen förvisso inte betalas av oss, men däremot av flickvännens vän, som äger gården där vi ska husera.
Det är med delade tankar jag kommer få dra ner på min annars finfina uptime..

Blir att sälja av det mesta av foldingdelarna tror jag.

Sälj till en foldare Skulle vara coolt om vi hade något liknande EOC's Adopt-a-Rig, men vi kanske är lite för få för att det ska gå ihop.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JayDee
Sälj till en foldare Skulle vara coolt om vi hade något liknande EOC's Adopt-a-Rig, men vi kanske är lite för få för att det ska gå ihop.

Väldigt bra idé där JayDee
Tycker vi borde fixa en forum sticky av detta och få stöd av SweClockers Crew

Permalänk
Medlem

Re: Övrigt som vi foldare vill delge

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Hej!

För att lätta på all off-topic i våra fina trådar tog jag mig friheten att göra en tråd där vi kan prata om allt möjligt som i alla fall har liten anknytning till folding.

Bra initiativ!

Citat:

Jag ska flytta inom ett par veckor, till en lgh där elen förvisso inte betalas av oss, men däremot av flickvännens vän, som äger gården där vi ska husera.
Det är med delade tankar jag kommer få dra ner på min annars finfina uptime..

Blir att sälja av det mesta av foldingdelarna tror jag.

Trist. På vintern är väl en sak, någonstans ska värmen komma ifrån. Men på sommaren är det ju ren förbrukning.. Vad foldar du på? Vissa saker ger ju betydligt bättre PPD/Watt än andra.

Citat:

Sälj till en foldare Skulle vara coolt om vi hade något liknande EOC's Adopt-a-Rig, men vi kanske är lite för få för att det ska gå ihop.

Man skulle ju kunna fråga SweC om de kunde stå för uppställning och el för en burk om medlemmarna själva donerade hårdvaran. Finns säkert en del (jag t.ex.) som har exempelvis något 8800gt liggandes. Det ger ju nästan inget om man säljer det och då kan det göra lite nytta istället.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Jag kan bidra med ett 3870x2 som jag har liggandes om detta nu skulle hjälpa

Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .

Permalänk
Medlem

Hmmz.. hade isär och lappade min kylare och cpu. Verkar ha blivit någon grad sämre än det var innan. Möjligt att det kan ha att göra med trycket på CPUn då Noctuans monteringssats sätter ett fast tryck. Rimligtvis borde det vara lite sämre tryck nu när det fattas lite material på kylaren och processorn. Får se om jag orkar göra något åt det eller om det får vara så här.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av era909
Hmmz.. hade isär och lappade min kylare och cpu. Verkar ha blivit någon grad sämre än det var innan. Möjligt att det kan ha att göra med trycket på CPUn då Noctuans monteringssats sätter ett fast tryck. Rimligtvis borde det vara lite sämre tryck nu när det fattas lite material på kylaren och processorn. Får se om jag orkar göra något åt det eller om det får vara så här.

Borde ju inte vara så svårt att modifiera det så trycket ökar. Se till att det är bra färsk kylpasta. Jag fick bättre resultat med en oöppnad zalman engångstub än tre år gammal 12g tub med AS 5. Zalmanpastan ska leda 1,1 "något" medan AC MX3 ska leda ungefär 8 i samma skala, finns lite att hämta.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Använde den nya som jag köpte tillsammans med datorn för en månad sedan. Ska se om jag kan fixa några nya plastdistanser på jobbet imorgon. Det är de som bestämmer monteringshöjden över moderkortet och därmed trycket på processorn.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Sänkte kylaren 0.5mm. Blev inte ett dugg bättre. Hade hoppats få ner tempen lite så jag kunnat gå upp till 3.8 utan att gå över 65 men nu får det vara så här, orkar inte krångla mer. Den ligger på ca 62 grader med den överklockning jag har i sig (1-2 grader sämre än innan lappningen.)

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Trist. På vintern är väl en sak, någonstans ska värmen komma ifrån. Men på sommaren är det ju ren förbrukning.. Vad foldar du på? Vissa saker ger ju betydligt bättre PPD/Watt än andra.

Dator i sign som ger ungefär 18k PPD, samt en äldre htpc som puttar på 4k PPD ungefär.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av era909
Sänkte kylaren 0.5mm. Blev inte ett dugg bättre. Hade hoppats få ner tempen lite så jag kunnat gå upp till 3.8 utan att gå över 65 men nu får det vara så här, orkar inte krångla mer. Den ligger på ca 62 grader med den överklockning jag har i sig (1-2 grader sämre än innan lappningen.)

Segt =/

---

Slog om till BIGADV nu, nu bör bonus komma om det går kombinera 6 BIGADV-poäng med 4 st A3-poäng.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Slog om till BIGADV nu, nu bör bonus komma om det går kombinera 6 BIGADV-poäng med 4 st A3-poäng.

Det ska gå. Gjorde 10 a3 innan jag började med big, fick bonus direkt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Skrämde upp min i7:a i 3.8GHz igår.

Hade tidigare problem att få den stabil utan att öka Vcore en massa och därmed generera för mycket värme. Kom på att jag kan ju dra upp multipeln på 21 med min bräda och insåg att jag inte testat att göra på det sättet istället för att bara öka BCLK. Nu går den stabilt i 3.8 med Vcore strax under 1.22V och BCLK kvar på 181. När jag körde 20x191 var jag tvungen att gå upp på 1.275 i Vcore för att få den stabil och tempen låg ca 8-9 grader högre än den gör nu. Nu kan jag nå 4GHz på samma Vcore som jag tidigare nådde 3.8 med. Dock smyger temperaturen över 70-sträcket och det känns lite mycket för 24/7 användning. Ligger på ca 61 under foldning i 3.8 med 22C inne.

Gör inga underverk för foldningen men varje procent går ca 10-15 sekunder snabbare. Borde göra några PPD i slutändan.

ETA: Märkte även att flänsarna på min D14 är klart varmare på det "övre" tornet, dvs det som endast har fläkt på ena sidan. Vet inte om det beror på att lufttemperaturen som kyler det är högre än för det andra tornet eller om det beror på en fläkt mindre. Funderar på att testa att dra dit en till fläkt och köra totalt 3st. Dock ser jag väldigt små skillnader (2-3 grader) om jag drar på fläktarna jag har på fullt istället för nerställda som de är nu. Antingen är standardfläktarna från Noctua kassa på att trycka luft även på högvarv eller så sitter begränsningen på kylaren i förmågan att flytta värmen från CPU och upp i tornet. Någon som har några tankar om detta?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så enkelt att luften blir varmare ju längre upp i kylaren man kommer så att säga. Första biten får ju kallast luft, sedan värms den ju på på sin färd genom kylaren och kyler sämre och sämre. Angående fläkthastigheten har jag liknande erfaranheter, kylaren verkar begränsa mer än luftflödet eller hur man nu ska uttrycka det (har dock inte just den kylaren).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Testade med en GT1150 på ovansidan och temperaturen ändrades med kanske en grad. Verkar som kylaren i sig sätter begränsningen. Möjligt att det skulle gå att få ner ljudnivån lite med samma kylförmåga genom att byta ut orginalfläktarna men den är inte så högljudd att jag stör mig på den idag.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

en annan stat sida

http://www.xcpus.com/folding/FoldingTeamSummary.aspx?teamID=3...

24h average av sweclockers = 24% ,Dr. Fredrik, bra jobbat (kan vi klona dig?)

Permalänk

Så efter lite väl mkt offtopic i "Woohoo!-tråden" så skriver jag nu här ist!

Win 7 Pro nu mera installerat på datorn och foldingen är up n' running!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Saandberg:

Så efter lite väl mkt offtopic i "Woohoo!-tråden" så skriver jag nu här ist!

Win 7 Pro nu mera installerat på datorn och foldingen är up n' running!

/S

MSDNAA antar jag?

Permalänk
Skrivet av Aser:

MSDNAA antar jag?

Stämmer bra:)

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Saandberg:

Stämmer bra:)

/S

Trevligt att sitta på 4 licenser (du vet väl att du kan använda samtliga nycklar på vilken version av win 7 pro du vill, t.ex. 64-bit swe) även om man nu likt jag betalat 3k kr för att köpa två ultimate under 2009... (ingen bra affär...)

Permalänk
Skrivet av Aser:

Trevligt att sitta på 4 licenser (du vet väl att du kan använda samtliga nycklar på vilken version av win 7 pro du vill, t.ex. 64-bit swe) även om man nu likt jag betalat 3k kr för att köpa två ultimate under 2009... (ingen bra affär...)

Inte för att flasha, men dom har nog gjort om systemet och jag har 10st Får se Hur många jag kommer att använda...

/S

Edit, lite surt med dina licenser... Jag köpte min Home Pre. men den kostade ju "bara" 1k...

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att be om fler licenser från MSDNAA om man skulle få slut? Så tolkar jag FAQ:en iaf.

När det gäller något så nobelt som FAH bör de ju inte tjura.

Permalänk
Skrivet av Katjing:

Det är väl bara att be om fler licenser från MSDNAA om man skulle få slut? Så tolkar jag FAQ:en iaf.

När det gäller något så nobelt som FAH bör de ju inte tjura.

Hehe ne det funkar faktiskt inte. "We will not accept any requests for additional downloads or keys" står om man loggar in...

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Hehe ne det funkar faktiskt inte. "We will not accept any requests for additional downloads or keys" står om man loggar in...

/S

Exakt var står det? I FAQ:en står följande:

Q: Can I install my software on two computers at once?
A: Yes, as long as you are the owner of both computers and both are being used for instructional purposes. NOTE: If you require another key for a product you must contact the PA (program administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found in the support page. Click on the Support button above. Also, friends, family and colleagues not currently enrolled in a course that is part of an MSDNAA department are not allowed to access or use the software available from this website. (For examples of appropriate usage see: Content not found)

Permalänk
Skrivet av Katjing:

Exakt var står det? I FAQ:en står följande:

Q: Can I install my software on two computers at once?
A: Yes, as long as you are the owner of both computers and both are being used for instructional purposes. NOTE: If you require another key for a product you must contact the PA (program administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found in the support page. Click on the Support button above. Also, friends, family and colleagues not currently enrolled in a course that is part of an MSDNAA department are not allowed to access or use the software available from this website. (For examples of appropriate usage see: Content not found)

det står under "Announcements" under rubriken "My Software". Är publicerat 2009-12-07

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

det står under "Announcements" under rubriken "My Software". Är publicerat 2009-12-07

/S

Det var intressant. Jag har inga Announcements under My Software. Allt som finns där är en lista över mina "köp". Jag gissar att det beror på att vi tillhör olika skolor. Det gör det ju svårt att veta vad som egentligen gäller.

Permalänk
Avstängd

Jag vill delge att varje gång elräkningen kommer så på pekars sambon foldingen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Ska se om man kan få igångågon P 2,8ghz rullandes? frågan är om man ska sätta small eller normal eller big. Visst de drar väl inga mängder men elen är gratis och uptimen bör vara rätt okey ändå

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

Jag vill delge att varje gång elräkningen kommer så på pekars sambon foldingen!

Har du mätt vad det kostar då? Mitt system drar 270w från väggen när jag viker, den här årstiden blir det 24/7. Om jag inte är ute och cyklar blir det ca 10 kronor om dagen inkl nätavgifter. Vettigare för ekonomin att sluta snusa då mao. 300 kronor i månaden syns knappt på min elräkning iaf. Dessutom kan jag ha elementet avstängt i datorrummet hela året, hur mycket det ger i pengar vet jag dock inte. Bor man i lägenhet kan det iofs se annorlunda ut.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario