Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Ge mig stativ. Eller så gör jag som du fotar med mobilen ^^

Fota med mobilen då :), är bara ute efter att se om din har samma problem i ena hörnet som min. Eller att se backlight bleeding överhuvudtaget.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Dell skickar mig en ny skärm :), först var ville de inte riktigt då jag visade bilden i mörkt rum med svart bild och de ville att jag skulle skicka in en bild från windows med originalbakgrunden.

Gjorde det och skickade även in bilden nedanför, vilket var tillräckligt för att få en ny.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Dustin har sänkt studentpriset nu igen till 7200 såg jag för de som undrar.

Tur att du får en ny skärm Maniak, det där såg ju inte så roligt ut. Man tror nästan det ska se ut så i spelet om man inte sett de tidigare bilderna

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Är det någon som köpt skärmen senaste dagarna? Några problem med den ? Vilken version har ni fått? Är det A00 eller A01? Finns det några problem med gulning eller andra problem?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Dell skickar mig en ny skärm :), först var ville de inte riktigt då jag visade bilden i mörkt rum med svart bild och de ville att jag skulle skicka in en bild från windows med originalbakgrunden.

Gjorde det och skickade även in bilden nedanför, vilket var tillräckligt för att få en ny.

http://pici.se/thumbs/t_fcuUalfhG.gif

Dom skickar även mig en ny skärm Valde fabriksny så kan ta upp till 3 veckor. Min nu har iaf A00, får se den nya om det kanske är en A01. Jag är inte så insatt, var är skillnaden?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Dom skickar även mig en ny skärm Valde fabriksny så kan ta upp till 3 veckor. Min nu har iaf A00, får se den nya om det kanske är en A01. Jag är inte så insatt, var är skillnaden?

Finns det ens en A01 på u2711? Är det inte bara 24" versionen som har det, den hade ju mycket problem när den kom.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Finns det ens en A01 på u2711? Är det inte bara 24" versionen som har det, den hade ju mycket problem när den kom.

Jag har inte en aning. Vad var skillnaden mellan A00 och A01 på 24" varianten då?

Så här såg min skärm ut när jag fick den utbytt (röda backligtbleeding, blåa bara speglingar från fönstret):
http://www.brutalcs.nu/pictures/bildftp/forklaring.jpg
http://www.brutalcs.nu/pictures/bildftp/img_4514.jpg
http://www.brutalcs.nu/pictures/bildftp/img_4526.jpg

Sedan hade jag en blå rand till höger vid kanten i Windows Media Center (och det är framför allt därför jag får ny skärm):
http://www.brutalcs.nu/pictures/bildftp/bla_rand2.jpg

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Har läst på några forum att folk stör sig på antiglare lagret som finns på denna skärm... att det ska ge en "sparkling effect". Är det något ni märkt av? Är lite orolig för detta då jag jobbar med grafik. Vore tråkigt om det skulle vara ngt man störde sig på då skärmen i övrigt verkar fin.

Visa signatur

/a

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aylien
Har läst på några forum att folk stör sig på antiglare lagret som finns på denna skärm... att det ska ge en "sparkling effect". Är det något ni märkt av? Är lite orolig för detta då jag jobbar med grafik. Vore tråkigt om det skulle vara ngt man störde sig på då skärmen i övrigt verkar fin.

Jag har en u2410 just nu som jag funderar på att lämna tillbaka. Jag har normal syn och ibland stör man sig en hel del på det och ibland inte. Till grafiker skulle jag inte ens nämna den här skärmen då den även har tinting. Är har inte u271x också wide gameout? vilket innebär att den simulerar sRGB vilket i sig gör att de där 16M färgerna blir färre.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag hämtade min U2711 på Posten idag. Tidigare hade jag en 22" med 1680x1050 upplösning. Jag uppskattar verkligen den ökade arbetsytan. Intrycket så här långt är mycket positivt förutom vid ett användingsområde.

Problemet är att vid filmtittande, speciellt panoreringar, så kan drygt halva skärmen släpa efter och bilden får en påtaglig skarv där övre och nedre halvorna är förskjutna i sidled. Jag vill inte klandra skärmen då jag misstänker att problemet snarare kan ligga i ett för svagt grafikkort (ett 8800 GTS 320 MB) eftersom problemet försvinner när jag ställer ner upplösningen till 1680x1050. Nu vet jag inte om det är grafikkortet (hoppas på det) men skulle det visa sig vara det så är det definitivt en sak för er som går i köptankar att fundera på. Man kan åka på att uppgradera grafikkortet i samma veva som man köper skärmen.

Snälla någon tala nu om för mig att problemet kan avhjälpas genom att köpa nytt grafikkort. Om skärmen inte klarar film så är jag rädd att jag måste byta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Didonk
Jag hämtade min U2711 på Posten idag. Tidigare hade jag en 22" med 1680x1050 upplösning. Jag uppskattar verkligen den ökade arbetsytan. Intrycket så här långt är mycket positivt förutom vid ett användingsområde.

Problemet är att vid filmtittande, speciellt panoreringar, så kan drygt halva skärmen släpa efter och bilden får en påtaglig skarv där övre och nedre halvorna är förskjutna i sidled. Jag vill inte klandra skärmen då jag misstänker att problemet snarare kan ligga i ett för svagt grafikkort (ett 8800 GTS 320 MB) eftersom problemet försvinner när jag ställer ner upplösningen till 1680x1050. Nu vet jag inte om det är grafikkortet (hoppas på det) men skulle det visa sig vara det så är det definitivt en sak för er som går i köptankar att fundera på. Man kan åka på att uppgradera grafikkortet i samma veva som man köper skärmen.

Snälla någon tala nu om för mig att problemet kan avhjälpas genom att köpa nytt grafikkort. Om skärmen inte klarar film så är jag rädd att jag måste byta tillbaka.

Har inget sånt problem med mitt 5870 iaf. Ditt kanske har för lite minne för att orka med, vem vet.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Didonk
Jag hämtade min U2711 på Posten idag. Tidigare hade jag en 22" med 1680x1050 upplösning. Jag uppskattar verkligen den ökade arbetsytan. Intrycket så här långt är mycket positivt förutom vid ett användingsområde.

Problemet är att vid filmtittande, speciellt panoreringar, så kan drygt halva skärmen släpa efter och bilden får en påtaglig skarv där övre och nedre halvorna är förskjutna i sidled. Jag vill inte klandra skärmen då jag misstänker att problemet snarare kan ligga i ett för svagt grafikkort (ett 8800 GTS 320 MB) eftersom problemet försvinner när jag ställer ner upplösningen till 1680x1050. Nu vet jag inte om det är grafikkortet (hoppas på det) men skulle det visa sig vara det så är det definitivt en sak för er som går i köptankar att fundera på. Man kan åka på att uppgradera grafikkortet i samma veva som man köper skärmen.

Snälla någon tala nu om för mig att problemet kan avhjälpas genom att köpa nytt grafikkort. Om skärmen inte klarar film så är jag rädd att jag måste byta tillbaka.

Det låter som tearing, (http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_tearing) behöver inte vara ditt kort som är för slött, testa att slå på V-Sync (om det är möjligt) och prova med olika mediaspelare (vlc, mediaplayer etc, beroende på vad du kör för operativsystem).

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Det är mycket riktigt tearing jag upplevt, visste inte termen innan. Måste rapportera att av någon oförklarlig anledning verkar problemet ha försvunnit av sig själv. Det enda jag gjort är att byta upplösning från native, till 1680x1050 för att sedan byta tillbaka till native. För att konstatera att jag inte fick någon tearing i den lägre upplösningen.

Efter det skrev jag mitt första inlägg i tråden. Jag tänkte inte på det då men nu verkar problemet ha försvunnit helt. Kan det vara så att den synkade om och synkade rätt när jag bytte mellan upplösningarna?

Permalänk
Medlem

Mitt nya ex kom idag, ä nöjd än så länge. Fattar dock inte varför den ser ut som den gör på bild, i verkligheten är den helt svart, läcker lite ljus i högra nedre hörnet bara.

För er som vill se 2 brevid varanda :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga..
Om man ansluter en källa med HDMI som också innehåller 2-kanaligt eller PCM-ljud, kan man få ut detta ljud ur de analoga ljudutgångarna?
- för att kunna ansluta tex en sån här http://www.dustinhome.se/pd_5010364724.aspx

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Har en thinkpad t400 (med switchable graphics) som jag kör i docka. Nån som vet om man kan använda denna skärm med max upplösning till mitt system?
/avo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av avokado:

Har en thinkpad t400 (med switchable graphics) som jag kör i docka. Nån som vet om man kan använda denna skärm med max upplösning till mitt system?
/avo

Sorry för sent svar, tittar sällan in på bildskärmssektionen. Ja de kan du om du kör med de diskreta, de integrerade räcker inte riktigt till. Jag kör med min t61p med min 2711:a OCH en WUXGA-panel (via VGA) samtidigt, helt underbart mycket skärmyta.

Du måste ha advanced dock, dvs den med dual-link DVI utgång.

Permalänk
Medlem

Nån som har problem med att den inte hittas efter man haft den avstängd ett längre tag? Händer inte när jag bara har den skärmen inkopplad men vill ju ogärna sitta o dra ur kabeln för tvn hela tiden.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Grymt intresserad hur folk som äger skärmen och spelar upplever input lag.
Sitter och velar på köpaknappen men vågar inte eftersom jag spelar mest.

Spelar snabba FPS spel så jag vill verkligen inte uppleva input lag, det skulle vara
som att kasta pengarna i sjön för min del.

Tacksam för svar!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Hej
Jag har just kopplat in skärmen och den är jättefin kan inte se några döda pixlar men den nedersta kanten kan vara en aning gul/brun på en helt vit bakgrund är detta något ni kan se, det är inte speciellt mycket men ändå.
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Per_oxid:

Hej
Jag har just kopplat in skärmen och den är jättefin kan inte se några döda pixlar men den nedersta kanten kan vara en aning gul/brun på en helt vit bakgrund är detta något ni kan se, det är inte speciellt mycket men ändå.
Tacksam för svar

Min hade rätt stora bruna fält, fick den utbytt efter lite mail och bilder. Men de var inte så sugna på att byta ut den till en början.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Min hade rätt stora bruna fält, fick den utbytt efter lite mail och bilder. Men de var inte så sugna på att byta ut den till en början.

Tack för svar!

Jag är nöjd med den och kommer itne störa mig var intressant att höra att ni också sett detta.

Ska man installera någon driver från skivan och isfall varför?

Permalänk
Skrivet av Per_oxid:

Hej
Jag har just kopplat in skärmen och den är jättefin kan inte se några döda pixlar men den nedersta kanten kan vara en aning gul/brun på en helt vit bakgrund är detta något ni kan se, det är inte speciellt mycket men ändå.
Tacksam för svar

Precis!

Har också upplevt det på min skärm, fast på nedre vänstra hörnet. Dock är det inte speciellt störande men kanske värt att notera. Min tidigare uppfattning kring IPS-paneler var att de inte skulle ha färgskiftningar, men tydligen förekommer det även på dem.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem

köpte en U3011 och är toknöjd!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||