Permalänk
Medlem

Ny bärbar dator - 5.5k

Vad är den bästa bärbara datorn för 5.5? Jag vill kunna spela spel som HALF-LIFE2, Counter Strike 1.6, COD4. En bärbar i den här prisklassen klarar väl dessa spel?

Datorns skärm ska helst a hög upplösning och kunna spela upp HD material bl.a. från Youtube. Skärmen ska helst vara av bra kvalite och fina färger.

En bra processor och bra grafikkort är nog ett måste. Det finns väl bra sådana för 5.5k ;)?

Uppskattar alla svar.

Permalänk

Jag skulle verkligen rekommendera dig att lägga på ett par hundringar och ta denna acer, den har 5650 grafikkort och fixar nya spel som mw2 på max utan problem. Processorn är visserligen ingen i3 men ändå fullt duglig. Mer spelprestanda till det priset känner inte jag till iaf

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=554063

Permalänk
Medlem

den är för dyr

Permalänk

Grejjen är att om du lägger till dom hundralapparna så får du typ dubbla prestandan mot vad jag kan hitta runt 5k. Så det kan ju va värt att lägga några hundra extra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XBox360
den är för dyr

500 spänn kan du väl ändå skrapa ihop. Du får inget mirakel för 5.5k

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Haha, faktiskt ganska kul! 500 kr upp och den är helt plötsligt för dyr. Jag garvar ihjäl mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
Haha, faktiskt ganska kul! 500 kr upp och den är helt plötsligt för dyr. Jag garvar ihjäl mig!

Moget..
Har man en budget så har man...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drummel
Moget..
Har man en budget så har man...

Okey. Dumt enligt mig iaf. Jag tycker bara att +-500 kr i datasammanhang är löjligt lite. Rent ut sagt idiotiskt att inte lyssna på ovanstående. Man får väl spara en månad till helt enkelt eller sälja sin kropp för en kväll eller något. Nä, men skämt å sido, när det handlar som sådan liten skillnad så skall man inte klaga tycker jag när man ändå får bra tips. För övrigt så tyckte jag bara att det var ett kul inlägg. Jag fick ett gott skratt och inget illa menat.