Design Define R2 - Funderingar med h50.

Permalänk
Medlem

Design Define R2 - Funderingar med h50.

Tjena!

Har införskaffat en h50 och två stycken;
http://www.inet.se/artikel/5321445/scythe-120mm-gentle-typhoo...

h50fläkten och front fläkten skall gå på moderkortet, och de tre resterande på den medföljande fläktkontrollen.

Jag hade tänkt att köra såhär;

Front: 120mm fractal in
Botten: 120mm scythe in
Bak: h50-fläkten in
topp: 120mm scythe x2 ut

Ser det bra ut?

Permalänk
Keeper of Traditions

Tänk på att typhoon fläktar endast bör användas där högt statiskt tryck (rätt term?) är nödvändigt, och inte som chassiefläktar.

Och jag hade föredragit en tower-kylare, så att inte luftflödet förstörs som det kanske gör om man gör som du gör.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Så vilka fläktar tycker du att jag skall använda istället?

Permalänk
Keeper of Traditions

typhoon fläktarna är bra om du ska ha en fläkt som blåser genom flänsar, på till exempel en kylare.

Om du ska ha fläktar som skapar ett luftflöde i lådan så är fläktar så som scythe slip stream bättre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Då blir det till att fixa det då. Går det att ändra sin inet order över internet? Eller måste jag ringa dem på måndag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIIN
Då blir det till att fixa det då. Går det att ändra sin inet order över internet? Eller måste jag ringa dem på måndag?

Lägg ett mail vettja!

Permalänk
Medlem

Blir till att göra det

Permalänk
Medlem

Men huruvida fläktplaceringar.

Jag kommer att köra med h50 då jag kommit över den riktigt billigt.

Hur skall jag göra med fläktarna?

Permalänk
Medlem

Hej!

Låter det här vettigt?

Fram: 2x 120mm FD Silent IN
Botten: 1x 140mm Slip Stream IN
Sida: 1x 140mm Slip Stream UT
Toppen: 2x 140mm Slip Stream UT
Bak: h50 med 2x 120mm Gentle Typhoon PnP. IN

Är det värt att byta en av FD silent fläktarna till h50 stock fläkten 120mm?

Mvh