Trippel fläktkontroll för expansionsplats?

Permalänk
Medlem

Trippel fläktkontroll för expansionsplats?

Hejsan! Som rubriken säger undrar jag om det finns fläktkontroller, för tre fläktar, som kan placeras i en ledig chassiplats för expansionskort. Jag minns att jag läst om en någonstans, men kommer tyvärr inte ihåg var.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

kan tyvärr inte hjälpa dig med den frågan men tänkte tipsa om att bygga en själv, då kan du koppla på många fläktar du vill

ha de gött o förlåt för offtopic

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

du menar PCI platsen va?

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Nevermind, hittade en: Lian Li PT-FN02
Det var inte den jag tänkte på från början (den hade tre steglösa reglage) men den funkar nog bra den också.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

ludwigstrand? det där är väl endå ingen fläktkontroll:)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
ludwigstrand? det där är väl endå ingen fläktkontroll:)

Man kan ju välja hur mycket ström en fläkt ska ha, finns ju lite olika på dne där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackmackan
Man kan ju välja hur mycket ström en fläkt ska ha, finns ju lite olika på dne där.

Sant, men då måste man ju in i chassit och pilla. Det hade varit smidigare att kunna justera fläkthastigheten utifrån.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Här är den jag tänkte på från början: Silverstone FP33

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

det är synd att inte fractal design säljer sin fläktkontroll som medföljer chassiet..den är smidig..förvisso styr man tre fläktar med samma ratt men men

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...