Permalänk
Medlem

Byte av processkylare.

Hej!

Har en Phenom 2 X4 955 med stockkylare.

Hade problem att få på den då den var riktigt hårt att sätta dit, så jag undrar hur det smidigaste sättet att få av den är.

Skall även montera dit en h50, och då undrar jag hur hårt man skall skruva?

Mvh

Permalänk
Medlem

Om kylaren inte suttit där så länge så är det lätt att plocka bort, bara lossa och lyft.
Men har den suttit där ett tag så kan det vara förenklande att köra igång datorn så att kylpastan blir varm, den lossnar då lättare.

Har fått göra så några gånger då kylaren varit så pass fastlimmad på cpun.

Ang H50 kan jag inte hjälpa.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jo det vet jag Tänkte snarare på att själva.. vad ska man kalla det.. Det som du gänger i behövde man ta i väldigt mycket för att få på plats.

Hur mycket MX-3 kylasta skall man applicera på en x4 955?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIIN
Jo det vet jag Tänkte snarare på att själva.. vad ska man kalla det.. Det som du gänger i behövde man ta i väldigt mycket för att få på plats.

Hur mycket MX-3 kylasta skall man applicera på en x4 955?

Finns MÄNGDEr med trådar om att aplicera kylpasta. Regeln brukar vara ett riskorn på cpu och sedan montera kylaren. Sen råder det delade uppfattningar om man ska smeta ut kylpastan först, men jag tycker inte man ska det då risken för bubblor kan uppstå. Bättre att kylaren trycker ut pastan ist.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

hmm
Ang kylpastan kommer du få höra många många olika sätt.
Det alla dock har gemensamt är att du inte bör klicka på mer än en okokt riskorn i storlek.
Sen hur vida du skall lägga denna mängd i ett kryss eller ett streck eller bara en klick det skiljer mycket åt.
Själv föredrar jag att ta mitt bibliotekskort till att spackla ut ett tunt jämnt lager samt även polera in lite pasta på kylaren (polera in inte lägga på)

Det är en mindre vetenskap men kör du på en klick i mitten det är vanligast.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Okej Och någon som kan svara på hur hårt man skall skruva h50?