Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Skrivet av lutt95:

Jag har nu skrivit mina specs. Dom försvann av någon konstig anledning. :S

Jag använder Norton internet security 2010. Vad jag märkt är att norton börjar ladda hem uppdateringar ibland men det händer inte så ofta, men det konstiga är att det sätter igång när jag spelar.
Så ska det väl inte vara?

Över till fps droppsen och spik lagget. Kan det vara Norton som ställer till det hela? Går ju inte spela när det är såhär!

Hade samma/liknande problem på min laptop med fsecure, jag stängde av några funktioner och testade och då fungerade allt flytande igen. Sen startade jag funktionerna en efter en och hittade vilken det var.

Permalänk
Medlem

Kolla bakåt, det står en rekommendation om att antivirus ska exkludera spelmappen

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Hallå! Har någon fler lösningar på varför det fryser datorn? spelade battlefield igår utan problem, men nu så idag så frös det igen. tempraturen och allt är som det ska. Får den här fel koden.

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA8006F1F7F8
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Permalänk
Medlem

Mitt spel kraschade igår för första gången och fryste datorn totalt, så det var bara att reboota och starta om spelet. När jag loggade in igen så hade dock de extra unlocks som jag fick via koden i mitt Limited Edition-paket försvunnit, och när jag försöker att använda koden igen för att få tillbaka grejerna så fungerar det inte p.g.a. att jag redan har använt den en gång. Går detta att lösa på något sätt?

Permalänk
Medlem

Just ang felkod "BCCode: 124" så kan jag med säkerhet summera... Ostabil dator. Varför? Tja allt från volt, temp, taskiga installation, till att drivrutin vill inte kommunicera som den ska. Det enda raka rådet jag kan ge är om du är uthållig, gå igenom ALLA komponenter i datorn steg för steg, omstart för omstart. Byta drivrutiner gamla som nya, inaktivera komponenter som inte behövs. Kontrollera kylning å volt.

Den gemensamma nämnaren i detta fall är korrupt data internt. Annars är det andra alternativet lättare "OMINSTALLATION" ifall de är mjukvara relaterat. (mer råd om detta fel ids inte tas upp i denna tråd)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag har fps problem i bfbc2.

Mitt system finns i sign.

Känns som jag spelar med kanske max 30fps, när 32personer är på samma server.

Spelar ingen roll vilka settings jag har, low/medium/high, lika dålig fps endå.

Någon som vet varför jag har sån dålig fps?

Edit:

Löste sig, ställde om från dx11 till dx10.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

Hallå, har ett problem med menyns upplösning i BC2. Nu när jag skaffat en 1080p-skärm och kör spelet i den upplösningen känns det som att menyerna har en mycket lägre sådan, även om själva spelet in-game ser bra ut. På startsidan så syns pixlarna tydligt på texten och liknande, kan det bero på att spelet inte går att köra i 1080p native så att menyerna inte är anpassade därefter? Observera att det inte är så att upplösningen är lägre i menyerna, det ser bara ut som att allting har blivit förstorat.

Permalänk
Skrivet av martin_cs:

Jag har fps problem i bfbc2.

Mitt system finns i sign.

Känns som jag spelar med kanske max 30fps, när 32personer är på samma server.

Spelar ingen roll vilka settings jag har, low/medium/high, lika dålig fps endå.

Någon som vet varför jag har sån dålig fps?

Edit:

Löste sig, ställde om från dx11 till dx10.

Med mina två ATI kort så händer det någon gång ibland att det kör på 2D (idle) klockningen även om man är i spelet, alltså 400/1200mhz istället för 850/1200 som det ska vara. Detta löser jag igenom att starta om spelet eller starta om datorn, jag gissar det har med nyaste ATI catalyst 10.7 som är kända för att vara problembarn.

Kan ju vara något liknande för dig, även om du sitter på ett nvidia kort.

Permalänk
Medlem

sen jag bytte till nvidia så blinkar min skärm svart ibland.
någon aning varför?

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Både jag och min kompis har problem med att läsa BC2 skivan. Dom är
inte det minsta repade och cd-läsarna fungerar utmärkt med andra skivor/spel.
Efter kanske 10 försök att få den att läsa skivan fick jag min att fungera. Men det
funkar inte för min kompis, snälla hjälp!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 920 2.8 ghz. Asus Crosshair II Formula. Corsair XMS2
4 GB DDR2. XFX Radeon HD 5850 Black Edition. Windows 7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Nu är det så här, min kompis har en dator, som är runt ett år gammal. Den här datorn fungerar felfritt på alla spel förutom Colin Mcrae Dirt 2 och Bfbc2 då datorn flippar helt och fifflar fram en helt grårandig skärm. Det går inte att trycka på något förutom powerknappen för att stänga av burken. Jag gissar på att det är grafikkortet som är knas på något sätt. Det är ett HD4850 512mb. Det går att spela en liten stund i en sisådär 1-2 minut(er) sedan inträffar det där med att skärmen blir helt grårandig och blir helt förlamad. Skulle det kunna bero på någon directxgrej? För det här grafikkortet är ju endast stödjande för dx9.xx. Och eftersom både Dirt 2 och Bfbc2 använder dx10 och högre. Min kompis är tacksam för svar

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxarn93:

Nu är det så här, min kompis har en dator, som är runt ett år gammal. Den här datorn fungerar felfritt på alla spel förutom Colin Mcrae Dirt 2 och Bfbc2 då datorn flippar helt och fifflar fram en helt grårandig skärm. Det går inte att trycka på något förutom powerknappen för att stänga av burken. Jag gissar på att det är grafikkortet som är knas på något sätt. Det är ett HD4850 512mb. Det går att spela en liten stund i en sisådär 1-2 minut(er) sedan inträffar det där med att skärmen blir helt grårandig och blir helt förlamad. Skulle det kunna bero på någon directxgrej? För det här grafikkortet är ju endast stödjande för dx9.xx. Och eftersom både Dirt 2 och Bfbc2 använder dx10 och högre. Min kompis är tacksam för svar

Testa att uppdatera directX till senaste uppdateringarna. Ibland löser det såna här problem. BFBC2 ställer automatiskt om sig till rätt DirectX version. 4850 stöder dock DirectX10.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Jag får också RCTD, Oftast i samband med tabb för score.
Översta datorn i sign, Onbord ljudkort
Kör med Antivir som virusprogram.
Har provat olika CCC men har inte märkt av någon skillnad.
BFBC2 ligger på SSDn

Permalänk
Geeks
SweClockers

Eftersom Battlefield-serien numera har ett eget forum stänger vi jättetrådarna för att få bättre organisation på ämnena som diskuteras. Starta gärna nya trådar med mer specifika diskussionsämnen!

Hälsningar,
Andreas

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015