Ipad upplåst på en dag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Nej, men för program som inte apple tillåter att används på deras enheter. Vill de inte att man ska kunna se på film på ipaden kommer det inte finnas några gratis/betal filmvisare på apstore.

Vadå Apples enheter? Det är väl fan min enhet om jag köper den? Det är exakt det här som är så sjukligt och skamligt med Apple! Att de säljer skiten till mig för 5000 - 10000 kr men fortfarande vill kontrollera den som om det vore deras (!!!). Numera hatar jag fan Apple mer än Microsoft!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niXta.08
Tror snarare apple kastade ut en köttbit och hoppades att någon skulle bränna ett exploit på den.

Flashstöd kommer inte att finnas, jailbreakad lr inte.
Att trycka in ett eget OS är inte aktuellt.

Varför kommer inte Flashstöd i en jailbreakad variant?

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

PsychedelicZ: Willitblend filmerna görs av Blendtec och tillhör deras viralvirus marknadsföringsstrategi. Blendtec gör dock riktiga grymma (och givetvis högt prissatta) mixrar, du får nog räkna med runt 6000 kr för en mixer i Sverige.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Är väl i princip endast MuscleNerd och Geohot som arbetar med jailbreaks och annat för iPad/pods/phones, så detta är inte särskilt förvånande.

Permalänk
Medlem

inte förvånad nu väntas bara iphone os 4.0 och att geohot ska släppa sin nya unthethered jailbreak!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Vadå Apples enheter? Det är väl fan min enhet om jag köper den? Det är exakt det här som är så sjukligt och skamligt med Apple! Att de säljer skiten till mig för 5000 - 10000 kr men fortfarande vill kontrollera den som om det vore deras (!!!). Numera hatar jag fan Apple mer än Microsoft!

Med en Mac kan du göra precis vad du vill. iPad, iPhone är skyddade för din egen skull. Vad händer om du kör en massa skumma program på din iPhone? Den pajjar och då kan du kanske inte ens ringa 112 när du kört av vägen. T.EX! Vad ska du göra med en iPad utan dess operativsystem? Köra Windows? Nej.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Uppenbarligen är det diktatur från Ert håll som gäller på forumet...

Nej, sweclockers.com är tyvärr inget land, utan ett företag.

OnT: Kvittar väl om iPaden är jailbreakad eller inte, Adobe måste väl fortfarande utveckla ett flash-plugin som fungerar på os:et?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjöman
Varför kommer inte Flashstöd i en jailbreakad variant?

Det är ganska enkelt.

Adobe kommer själv inte göra program till någon som det kräver jailbreak för att använda.

Kan någon hacker göra det. Flash är inte öppet, så det finns ingen källkod att utgå från. Att göra kod från noll tror jag ingen kommer göra. Det är ganska stort jobb för liten vinst.

Permalänk
Medlem

Och helt plötsligt finns det ljus i slutet på tunneln.
Nu saknas det bara att någon faktiskt får igång flash och multitasking på den så är den ju nästan värd ett köp. För min del är det multitaskingen som är största bekymmret men jag måste säga att jag är galet nyfiken på hur det står till i hjärnkontoret hos folk på Apple:

- Användarvänlighet måste vi ha!
- Jo, fast inte flash.
- Varför inte? Stora delar av sidor på internet använder flash idag.
- Nej, inget flash. Och just det, inget multitasking heller.
- Fast folk använder det, så folk vill uppenbarligen ha det. Är inte det användarvänligt?
- Nej, folk har fel.
- Men...
- NEJ!
- Fast...
- Hör du dålig! Om inte folk tänker som oss så tänker de fel!
- Men vi måste ju skapa en produkt som tilltalar marknaden.
- Marknaden har fel! Folk har fel! Vi bestämmer vad folk vill ha, inte folk själva! Det sitter ett äpple på den, folk kommer köpa den oavsett, så sluta tänk själv!

Fast det kanske bara är jag som spelar upp en hel liten komisk scen i huvudet med två människor i apple-märkta labbrockar står där den ena står och gapar så han nästan får en stroke. Allting i samma stil som "world record"-episoden av animatrix.

Skulle ju dock vart trevligt om de hade gått längre än vad de absolut måste för att hålla skocken med boskap nöjda. Jag skulle lätt kunna ha roligt med en ipad som den är, i cirka 2 dagar. Sen skulle den bli liggande då det inte finns någon mening i den om jag ändå måste springa bort till min stationära var 5e minut för att göra vad ipaden inte klarar. Så jag hoppas verkligen någon kan knäcka det hela och göra vad apple borde gjort från början.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande svårt än idag att se någon riktig mening med den och även om den säljer så tror jag knappast att den kommer nå samma marknadsandelar som Ipod, Iphone har gjort.

Av det intryck jag har fått så kan du inte ens använda den om du inte synchar den först med din dator och det gillar jag inte alls. Så ja, en stor Ipod Touch för framförallt närsynta kanske?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Hedersmedlem

I love mine!!! Skulle vara nice med svenskt tangentbord dock... Jobbigt utan

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Vadå Apples enheter? Det är väl fan min enhet om jag köper den? Det är exakt det här som är så sjukligt och skamligt med Apple! Att de säljer skiten till mig för 5000 - 10000 kr men fortfarande vill kontrollera den som om det vore deras (!!!). Numera hatar jag fan Apple mer än Microsoft!

Amen!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Sweet, då undrar jag en sak, kör ipaden samma os som iphone fast moddat för ipad? Om den gör de har inte ipaden 3.1.3 isf? Och den som är ett rent helvete för iphonen idag bara, visst de går med sn0wbreeze (om den vart jailbrekad förut?/ hackat os, vet inte så mkt om snowbreeze, enligt cydia och dev-team så är inget spikat för säker jailbreak för 3.1.3)för iphone sägs de, men inget så simpelt som blackra1n:p så knäcks denna på ett dygn 3.1.3 lr inte bra jobbat, varför försöka stoppa jailbreak, appe jobbar hårt för att låsa dom nån annan jobbar hårdare att låsa upp dom, sålänge apple mobiler ipads ipod mm kan pluggas in i datorn och folk har tillgång att få
tag på oset i på fil så kan de väl jailbreakas,
ot : är inte dom enda som påriktigt lyckas med att stoppa hacks och piratkopiering sony med ps3? Lr den kanske är hackad nu? Kanske vartde länge va vet jag..

Iaf kul att "vanligt" folk låser upp prylar som stora företag försökt låsa

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

En tredje gång nu, jösses Så störtlöjligt hur Apple kan försvara det faktum att en glorifierad iPhone är en vettig produkt, jag själv sitter mellan minst 4-5 olika program vid nästan alla tillfällen och skulle aldrig kunna tänka mig att enbart vara låst till ett enda program samtidigt. Skulle gärna vilja veta de tekniska restriktionerna som har medfört att Apple gjort som de har gjort.
Dock är nog det största nackdelen priset, man får en liten platta som man kanske mer ser på som en kul pryl (eller bara en pryl om man tänker rationellt) och för det ska man betala det pris de har satt? Nej Tack.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjöman
Varför kommer inte Flashstöd i en jailbreakad variant?

Flash går teoretiskt att lägga in men det har inte gjorts till iphone trots att det har varit efterfrågan.
Därför tror jag att det blir minst sagt svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av +_+
Sweet, då undrar jag en sak, kör ipaden samma os som iphone fast moddat för ipad? Om den gör de har inte ipaden 3.1.3 isf? Och den som är ett rent helvete för iphonen idag bara, visst de går med sn0wbreeze (om den vart jailbrekad förut?/ hackat os, vet inte så mkt om snowbreeze, enligt cydia och dev-team så är inget spikat för säker jailbreak för 3.1.3)för iphone sägs de, men inget så simpelt som blackra1n:p så knäcks denna på ett dygn 3.1.3 lr inte bra jobbat, varför försöka stoppa jailbreak, appe jobbar hårt för att låsa dom nån annan jobbar hårdare att låsa upp dom, sålänge apple mobiler ipads ipod mm kan pluggas in i datorn och folk har tillgång att få
tag på oset i på fil så kan de väl jailbreakas,
ot : är inte dom enda som påriktigt lyckas med att stoppa hacks och piratkopiering sony med ps3? Lr den kanske är hackad nu? Kanske vartde länge va vet jag..

Iaf kul att "vanligt" folk låser upp prylar som stora företag försökt låsa

iPad kör 3.2.

3.1.3 har tekniskt varit möjlig att jailbreaka men man har inte bränt exploits på en uppdatering som ändrat fem rader kod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
En tredje gång nu, jösses Så störtlöjligt hur Apple kan försvara det faktum att en glorifierad iPhone är en vettig produkt, jag själv sitter mellan minst 4-5 olika program vid nästan alla tillfällen och skulle aldrig kunna tänka mig att enbart vara låst till ett enda program samtidigt. Skulle gärna vilja veta de tekniska restriktionerna som har medfört att Apple gjort som de har gjort.
Dock är nog det största nackdelen priset, man får en liten platta som man kanske mer ser på som en kul pryl (eller bara en pryl om man tänker rationellt) och för det ska man betala det pris de har satt? Nej Tack.

Måste för en gångs skull hålla med. Sitter med fullt med Apple prylar här, köper det mesta de gör, men nu går det bara inte. Köper jag en "tablet/slate/pad" whatever skall den kunna ersätta iaf en netbook. Jag har redan en iPhone och behöver inte en i större format. Jag vill inte behöva synca min enhet för att få över filmerna som dessutom måste vara i specifika format.

Hade förväntat mig mer av Apple. Apple om något företag skulle ju kunnat få ett riktigt OS utan massa låsningar att fungera på en enhet med touch och utan tangentbord. Kan ju inte varit mycket jobb och ha ett iPhone-liknande UI lagt i OS X för att enkelt kunna starta program osv.

Aja, alla har väll sina behov, men denna produkt tycker jag är lite överhypad.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
En tredje gång nu, jösses Så störtlöjligt hur Apple kan försvara det faktum att en glorifierad iPhone är en vettig produkt, jag själv sitter mellan minst 4-5 olika program vid nästan alla tillfällen och skulle aldrig kunna tänka mig att enbart vara låst till ett enda program samtidigt. Skulle gärna vilja veta de tekniska restriktionerna som har medfört att Apple gjort som de har gjort.
Dock är nog det största nackdelen priset, man får en liten platta som man kanske mer ser på som en kul pryl (eller bara en pryl om man tänker rationellt) och för det ska man betala det pris de har satt? Nej Tack.

Sitter du med minst 4-5 olika program på din tablet, eller snackar vi datorn nu?
Kan tänka mig att vi snackar datorn, för ni Windows-användare brukar ju ha för vana att stänga ned grejor hela tiden.

Det blir nog mulitasking för tredje part med iPhone OS 4.0 http://www.appleinsider.com/articles/10/04/06/apple_set_to_re...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem

Fattar inte varför folk klagar? om man inte gillar iden köp den inte?
Själv tycker jag att Ipaden är en otroligt rolig leksak lätt värd pengarna, bara en sån sak som Touch mouse till htpcn helt underbart

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Fattar inte varför folk klagar? om man inte gillar iden köp den inte?
Själv tycker jag att Ipaden är en otroligt rolig leksak lätt värd pengarna, bara en sån sak som Touch mouse till htpcn helt underbart

Enda jag klagar på är att jag faktiskt skulle velat ha ett riktigt mellanting mellan dator och smartphone. Och att jag gillar OS X så jag helst vill ha det på min tablet eller vad vi kallar det. Nu kanske jag får köpa en Slate eller liknande.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Med en Mac kan du göra precis vad du vill. iPad, iPhone är skyddade för din egen skull. Vad händer om du kör en massa skumma program på din iPhone? Den pajjar och då kan du kanske inte ens ringa 112 när du kört av vägen. T.EX! Vad ska du göra med en iPad utan dess operativsystem? Köra Windows? Nej.

Tror du på det du själv säger? Det finns en enda anledning att iphone och ipad är låsta och det är att folk ska köpa program genom itunes.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Enda jag klagar på är att jag faktiskt skulle velat ha ett riktigt mellanting mellan dator och smartphone. Och att jag gillar OS X så jag helst vill ha det på min tablet eller vad vi kallar det. Nu kanske jag får köpa en Slate eller liknande.

Just do it då? Apple ändrar sig inte det är inte deras grejj. Ipad är lätt värd pengarna speciellt för vad det är en leksak...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Skulle gärna vilja veta de tekniska restriktionerna som har medfört att Apple gjort som de har gjort.

[Average human being]
CPU: Biological
Memory: Enough (613200h mtbf)
Height: 145-215cm
Width: 60-120cm
Weight: 40-160kg
Description: Everyday human being capable of tasks ranging
from street sweeping to advanced astrophysics. Comes in two
major varieties, male and female (version details blow).

Male version:
Physically stronger with proper training. Suitable for most tasks
not involving fashion small group economics. Cheap and
cost-effective as long as regular maintenance is upheld.
If paired with female version effectiveness is increased exponentially.
Limited to 1 simultaneous thought

Female version
Often slightly smaller, more slender then male version. Suitable for all tasks,
especially fashion and design, with the exception of heavy labour.
This is compensated with a tactical verbal co-processor and visual extras
enabling direct control over male version. Also comes with onboard cloning
facilities and with no restriction to simultaneous thought processes.

Med andra ord: En snygg, "cool" pryl utan multitasking kommer sälja alldeles ypperligt

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Med en Mac kan du göra precis vad du vill. iPad, iPhone är skyddade för din egen skull.

törs man fråga vart du/din pappa/mamma jobbar ? Apple ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Just do it då? Apple ändrar sig inte det är inte deras grejj. Ipad är lätt värd pengarna speciellt för vad det är en leksak...

Ne jag vet, lär skaffa en HP Slate om den är bra när den kommer ut.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Lite sugen på hur Asus eee table/pad kommer vara när den kommer ut.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk

Nackdelen med HP slate som jag ser det är att man inte har någon aning om hur pass stort programvarustöd det kommer, på Ipad finns det redan massor med bra program från start.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Nackdelen med HP slate som jag ser det är att man inte har någon aning om hur pass stort programvarustöd det kommer, på Ipad finns det redan massor med bra program från start.

Slate kör Windows 7, så om det finns till windows finns det till den :p. Så det kommer finnas massa crashande och dåliga program!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Vadå Apples enheter? Det är väl fan min enhet om jag köper den? Det är exakt det här som är så sjukligt och skamligt med Apple! Att de säljer skiten till mig för 5000 - 10000 kr men fortfarande vill kontrollera den som om det vore deras (!!!). Numera hatar jag fan Apple mer än Microsoft!

Du kanske ska läsa licensavtalen för de produkter (mjukvaror) du använder i så fall.
Man äger sällan mjukvara, man ”licensierar” den.
Med själva enheten kan du väl göra vad du vill.

De insiktsfulla kommentarerna haglar som vanligt här.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av star-affinity
Du kanske ska läsa licensavtalen för de produkter (mjukvaror) du använder i så fall.
Man äger sällan mjukvara, man ”licensierar” den.
Om själva enheten kan du väl göra vad du vill.

De insiktsfulla kommentarerna haglar som vanligt här.

Fast han kommenterade ju någon som sa enhet, dvs iPaden. Skulle killen pratat om endast mjukvaran så skulle det ju varit något annat.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"