Sista koll innan köp uppgraderings paket 8k

Permalänk
Medlem

Sista koll innan köp uppgraderings paket 8k

Hej ska uppgradera min låda med tillhörande 650watt agg.

har letat land och rike runt för att få ut så mycket för pengarna. detta är vad jag har kommit fram till

då är min fråga som lyder. är det värt att spendera så mycket mer för HD5870 Vs HD 5850?

och hur ser paketet ut för över det är det nått jag kan ändra på innan jag trycker på köpa knappen snabba svar skulle vara bra då det kliar i mina fingrar atm

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Re: Sista koll innan köp uppgraderings paket 8k

Citat:

Ursprungligen inskrivet av had0c
Hej ska uppgradera min låda med tillhörande 650watt agg.

har letat land och rike runt för att få ut så mycket för pengarna. detta är vad jag har kommit fram till

http://bayimg.com/image/aalgmaacn.jpg

då är min fråga som lyder. är det värt att spendera så mycket mer för HD5870 Vs HD 5850?

och hur ser paketet ut för över det är det nått jag kan ändra på innan jag trycker på köpa knappen snabba svar skulle vara bra då det kliar i mina fingrar atm

Vad har du för krav? Annars är 5770 CF ett bra köp!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mitt krav är att kunna spela i 1680x upplösning med "bra" grafik i DX11 spel
är inte så brydd i AA etc men ut över det. Tex Bfbc2

vill ju så klart att graffekortet ska hålla några år så man slipper köpa nytt.

så det jag vill veta är om det är värt med 70 eller om det är "lika bra" med 50 versionen i förhållande till priest.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

5870 kan köra BFBC2 (och alla andra spel utom Crysis) på högsta med 8xAAx16AF i 1650x upplösning.

5850 - Kanske inte med fullt AA, men nästan.

CF 5770 presterar som 5870 i spel som har bra stöd för CF, och kostar mycket mindre än 5870.

Bara du om kan bestämma, men om du vill ha något som håller länge - kör på 5870 eller 5770 CF...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
5870 kan köra BFBC2 (och alla andra spel utom Crysis) på högsta med 8xAAx16AF i 1650x upplösning.

5850 - Kanske inte med fullt AA, men nästan.

CF 5770 presterar som 5870 i spel som har bra stöd för CF, och kostar mycket mindre än 5870.

Bara du om kan bestämma, men om du vill ha något som håller länge - kör på 5870 eller 5770 CF...

EDIT: Crossfire.. ah k förstår vad du menar då..

Hmm tror det blir 5870 då.. fördelen med det är ju om prestandan börjar sega om nått år så kan man köra cf med detta kort resultatet blir att jag kör på 870.

Tack för snabba svar <3

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Njaaoo, 5870 lär kunna maxa, eller kan maxa bf bc2 i 1680x upplösning, med FPS över 60, då min 5850 får ca 58 FPS med högsta grafik med den upplösningen. (BF BC2)
Och 5870 kommer nog vara ett tag in i framtiden = Ganska så framtidssäker.
Kan du klocka grafikkort? Isåfall, köp den vanliga 5870, för de 300 kronorna extra kan du spara in och klocka själv annars.

5770 CF hade jag nog inte köpt, presterar i princip som 5850 + att xfire är lite buggigt.

Permalänk
Medlem

Och sen, välj ett annat moderkort om du ska ha cf ( Cross Fire = 2 eller flera ATI grafikkort i synk typ)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naahooJ
Och sen, välj ett annat moderkort om du ska ha cf ( Cross Fire = 2 eller flera ATI grafikkort i synk typ)

heh du var för snabb för min edit :D..

har läst att detta moderkort ska vara det mestprisvärda. i alla fall om man nu ska köra på ett kort som jag bestämmde för mig nu ^^

och om några år när man ska uppgradera så är ju moderkort bland det billigaste man kan köpa.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Haha, alltid. Läste inte nya svar innan jag hann skriva det. ^^

Aaah, jag ska nog också köp ett sånt, fast UD3R'n för bättre klockningsmöjligheter.

Aa, låter sunt. ^^

Permalänk
Medlem

blev 870. nära 9k fattigare men nu ska man inte behöva köpa dator på ett tag i alla fall.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.