Nakenbild på Asus Ares

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Å som en vindpust är allt va värmeutveckling å strömtörstigt å dyrt som bortblåst, ah de handlar ju om ATI, dåså då nonchaleras sånt, de är ju ATI <3 ^^

Jaså du tror inte det kommer å utveckla mer värme än nån mer mainstreamvariant eller kosta mycket, ok, det får stå för dig.

Min kvalificierade gissning är dock att du har feeeeel...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHWarrior
Jaså du tror inte det kommer å utveckla mer värme än nån mer mainstreamvariant eller kosta mycket, ok, det får stå för dig.

Min kvalificierade gissning är dock att du har feeeeel...

Nej det var inte det han sa, läs igen...

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
hehe, humor. vill gärna se konceptbilder från något fan som har lite artskills.

Jag har sett en sån bild här på forumet. Det var ett grafikkort som tog upp 4 platser som någon hade gjort(bilden alltså, inte kortet). Men jag har ingen aning om när eller var det var förutom att det var här på Sweclockers och ett tag sedan. Har försökt hitta den förr, men inte gjort det... :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Jag har sett en sån bild här på forumet. Det var ett grafikkort som tog upp 4 platser som någon hade gjort(bilden alltså, inte kortet). Men jag har ingen aning om när eller var det var förutom att det var här på Sweclockers och ett tag sedan. Har försökt hitta den förr, men inte gjort det... :/

Har också för mig att jag såg någon nyhet om det men då var det 3 slots.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Har också för mig att jag såg någon nyhet om det men då var det 3 slots.

Jaa, det kanske var 3 slots. Jag kommer inte riktigt ihåg.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Har också för mig att jag såg någon nyhet om det men då var det 3 slots.

Det var inte något i stil med denna?
http://www.overclock.net/hardware-news/407132-vr-z-palit-rele...

Jag har sett något GTX 200-kort med det förut. Personligen hade jag gärna sett fler sådanna kort.

Permalänk
Medlem

Japp ett sånt kort var det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
Sinnes strömförsörjning, antar att det kommer bli rekord med ett par av dessa badboysen under huven

gillar du hög strömförsörjning? 4-way SLI med GTX480 är nog det värsta i dagsläget ur den synpunkten

Visa signatur

...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brajan
Världsrekord:
http://www.nordichardware.se/nyhet,17749.html

Riktigt fint resultat, kändes ju inte helt oväntat dock.

Såg även denna nyhet vilket var riktigt imponerande. Saknar denna typ av nyheter på Sweclockers faktiskt: http://www.nordichardware.se/nyhet,17737.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
So?. Hade detta nu varit nvidia/PoW som hade lanserat ett sånt här kort som Ares, då hade dom varit idioter och helt kassa och lama etc....Men nu är det dom helgiga ATI/Asus som aldrig gör fel ;)...

ATI/Asus kan lansera ett kort som du beskrev och alla bara ''OMG VILKET KORT!! SKA HA ETT!! OMFG!!!'' Ingen bryr sig om när ATI/Asus gör skitkort.... Säger det än en gång ''VÄX UPP!!''

Är det mode och hålla på ATI detta år eller? ORKA!

Härligt att nVidia-maffian hittat hit. Dags att sprida lite bitterhet då ATI utvecklas för att skapa ett försprång på prestanda-tronen. Säg mig, när var det senast ATI/Asus gjorde ett skitkort? I definitionen "absolut inte värt att köpa".

Jag vet iaf senast Asus gjorde ett skitkort. MARS kallades det, om jag inte minns fel Det var ungefär som det jag skrev ifrån början, 650w i load osv. Ändå kostade det 14k, precis vid rellen av en ny generation grafikkort. Oj då, fel av mig, innan den "tänkta" releasen - vilken inte kom förens närmare ett halvår senare.

Ja, nVidia är ju helt underbara - felfria

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Undra ifall det drar med i ström än GTX480?

Permalänk
Medlem

Såg kortet när jag var på Cebit, såg ganska insane ut med antalet ström kablar till den. Dock kan också säga att värmen var ganska fin som blåstes ur kortet.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Undra ifall det drar med i ström än GTX480?

med tanke på 3 strömkablar så drar det nog till och med ganska mkt mer än Fermi.

Attans nu får inte Asus skriva "Pci-E standard" på lådan va?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
kanske helt enkelt för att ati korten levererar prestanda i förhållande till vad korten drar.
Fint att du drog upp "green vs red". Jag trodde att vi alla var innerligt trött på den diskussionen... jaja

Han gör det enbart för att vara tyken och jävlas.

Är likså jävligt trött på det, därav min anmärkning då jag 'råkade' säga vad jag tyckte om honom och hans tykna, extremt dryga och irriterande attityd, jag hoppas för hans egen skull att han inte är sån här IRL då lär han inte ha många vänner samt åkt på stryk extremt många gånger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Varför nöja sig med två när man kan få tre..?

Jo, fast med crossfire är det väl bara 4 GPUs som gäller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Asus försöker göra historia xD

I mina ögon har dom redan gjort det. Min första egna dator - Asus, min första "riktiga" skärm - Asus, första webbkamera - Asus, min första laptop - Asus. Min lilla Asus eee får vi inte glömma, inte för att jag använder den så ofta men den vart ju ändå riktigt populär.

Det sägs att var tredje stationär dator har ett Asus moderkort, då ÄR man en del av historian tycker jag allt

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
... Så hade nVidia-boysen försvarat kortet med sitt liv, trots att det kostat 16.000:- per kort, dragit 650w i load, toppat 120C och, som grädde på moset, klarat av att hålla cirka 20 fps i medel-inställningar på Crysis i 1024*768 utan AA och AF.

Hahaha tack för den ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Nvidiafanboysen agresiva så här års. Då inte ATI gort några tabbar på sistånde

Dom lyckades ju jävligt bra med lanseringen av deras nya kort, not.

Permalänk
Medlem

Vad gör det här bättre än 2 5870? Lär ju vara mycket varmare också.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Avstängd

Ännu en produkt för bortskämda kids som hänger på sweclockers hahaha

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Ännu en produkt för bortskämda kids som hänger på sweclockers hahaha

haha säkert om din pappa betalade för en 40 k för rigg skulle du nog också tackat och tagit emot

Skämt och sido kortet är nog rätt nice men känns inte värt att punga ut med de pengarna när nästa kort serie ligger så när intill. Speciellt när tess. prestandan ska vara 3-4 gånger bättre

Permalänk
Avstängd
Citat:

[i]
I mina ögon har dom redan gjort det. Min första egna dator - Asus, min första "riktiga" skärm - Asus, första webbkamera - Asus, min första laptop - Asus. Min lilla Asus eee får vi inte glömma, inte för att jag använder den så ofta men den vart ju ändå riktigt populär.

Det sägs att var tredje stationär dator har ett Asus moderkort, då ÄR man en del av historian tycker jag allt [/B]

Nja, det enda som är asus i min dator är moderkakan. Men nog gör dom bra produkter , det går inte neka

Permalänk

En hårdvaru "pinup" kalender skulle ju inte vara fel?!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

vill se denna vs nvidias nya kreationer! nån annan som är sugen på det?

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk

Köper hellre ett till 5970+1 till vattenblock, överclocka till 5870's frekvenser och man har ett monster.... men ARES is one sexy beast!!

Permalänk

Fett ovärt och onödigt att köpa, hade aldrig köpt det själv om jag inte vunnit stora pengar på lotto.

Känner lite som de här kortet som jag gör för typ koenisegg ccx, kul att läsa om och man tycker att den är asball. Men om man haft en sådan vafan hade man haft för nytta av den?

Men finns ju alltid dom som om vill ha det bästa, och detta blir väl det bästa kortet

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyboy88
Ang priset. Vad kostande Mars och hur mycket bättre presterade den till det priset... Ares verkar vara +57% pris för +30%prestanda så det är inte helt galet pris för den har råd och lite till...

"hälsosam ökning från Radeon HD 5890" När kom 5890?

Tror man ser störts skillnad vid eyefinity i krävande spel.

850/725=17%

9000/6000=50%

Så 17% snabbare GPU till 50% högre pris = ej prisvärt

5890 kortet finns ju inte än men räkna med en release under perioden juni till augusti.

Permalänk
Medlem

Den ser otroligt manlig ut. Tänk vad många virtuella flickor man kan ragga upp med ett sånt kort!

Jag hade då inte tackat nej till en sån i min burk.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Mars och nu Ares.... Tyr ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Herr Andersson
850/725=17%

9000/6000=50%

Så 17% snabbare GPU till 50% högre pris = ej prisvärt

5890 kortet finns ju inte än men räkna med en release under perioden juni till augusti.

"Guys at muropaketti claim that it will even be quieter than the reference HD 5970 and that it will score somewhere around X14100 points in 3DMark Vantage, almost 30 percent more than the reference card"

http://www.fudzilla.com/content/view/17831/34/

Den har också 2gb minne per GPU, vilket gör skillnad.
(kanske) +30% prestanda för +50% pris, känns inte helt fel.

"hälsosam ökning från Radeon HD 5890" står i artikeln, det är inte något som jag har sagt.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Funderar faktiskt på att köpa ett, istället för 2x 5870.
Hamnar ju ändå på omkring 8000 :- för 5870 2 GB x2.
1 000:- till single kort och fräsigt utseende kan det vara värt.

Jämflr med Macbook. 23 000:- för en MAC, när man får en PC med likvärdig hårdvara för 7 000:-.