Permalänk

Dual Screen problem

Hej på er jag är ny på forumet och hoppas att detta är rätta avdelningen för mitt lilla problem.
Jag har idag 2 st packard bell skärmar kopplade till mitt Nividia Geforce kort 9600 GT.
Det jag undrar över är varför jag inte kan spela spel på bägge skärmarna?
Det fungerar klockrent när jag utökar skrivbordet i XP men jag vill ju även kunna spela alla trevliga simulator spel som finns.
Är det spelen som inte stödjer dual screen eller kan man inte använda bägge utgångarna på kortet till det måste jag hitta en annan lösning??
Vet att det finns boxar som tar in 1 VGA tll flera VGA är det en sådan jag måste ha eller måste jag skaffa ett till kort och köra SLI ??
Tacksam för råd och tips

Permalänk

De flesta (alla) spel använder sig bara av "Huvudskärmen" för att visa upp spelen.
Windows däremot kan sprida ut sig över flera skärmar.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Du kan inte köra spelen i helskärm över två skärmar med ditt nuvarande grafikkort. För att kunna köra spelen i helskärm över bägge skärmarna kräver det att du antingen kör via en adapter, Triplehead2go brukar användas. Eller så kan du utnyttja Eye infinity, vilket bara nyare ATI kort har. Med Triplehead2go adaptern kostar, sist jag kollade, ganska mycket och det är nog mer lönsamt att köpa ett Ati kort med eye infinity. Sen om adaptrar eller eye infinity funkar i alla spel vet jag inte.

Lycka till

Permalänk

Tack boys det lutar åt en Matrox Triplehead2go box den skal om jag förstått det rätt lura datornatt flera skärmar är en skärm.