Min dator har tagit bort alla startprogram . Hjälp.

Permalänk
Medlem

Min dator har tagit bort alla startprogram . Hjälp.

Jo det är så att idag morse innan jag åkte iväg för att handla så funkade min dator prima.
Men sedan när jag kommer hem och startar den så startar inget av mina startprogram: steam, skype,msn. Och mitt ljudprogram tillåter inte ljud från det (soundmax). Alla mina återställningspunkter och backups har försvunnit och en sida vid namn musi-c-lips.com pop uppar hela tiden. Jag har inte laddat hem något den senaste tiden och vill hjärna ha er hjälp.!

Permalänk
Medlem

Felsäkert läge, spara undan det mest viktiga, undvik exekverbara filer, formatera, installera, uppdatera, och i med brandvägg/antivirus och håll det uppdaterat! Ingen pardon!

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Vi tror du råkat ut för ett program som laddar ned virus,trojaner, kapar din datorn, lägger in porr genvägar mm. Behöver inte ha ladda ned något. Du kan ha surfat in på en sida som blivit kapad. Troligen känner vissa brandvägg/antivirus program inte igen den ännu och därför måste du följa GM råd. Jag antar nu att du reda sökt efter virus, trojaner etc och den hittade inte allt.

Permalänk
Medlem

för autostart programmen kan du göra följande:
START > KÖR > MSCONFIG (gå in i autostart fliken) och klicka in
om du kör engelskt operativ är det run du klickar på i start menyn.
Är du säker på att du inte bara har inaktiverat tjänsten för återställning?

Pröva att fixa ett antivirus också som kollar detta.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40