Powercolor arbetar på Radeon HD 5970 för 12 skärmar

Permalänk
Melding Plague

Powercolor arbetar på Radeon HD 5970 för 12 skärmar

För den som inte nöjer sig med sex utgångar (Eyefinity) förbereder Powercolor ett grafikkort med hela tolv Mini Displayport för lika många skärmar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Känns inte något för en vanlig Svensson haha

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt fett det här. Men de har ännu inte löst problemet med siktet i mitten, det går inte med 3*4 eller 4*3 skärmar.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Tror nog inte det är tanken att spela på detta. Verkar som redan 6 skärmar e tungt för många högpresterande kort. 12 lär ju inte minska belastningen.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk

Lär bli tungt för graffet att driva 12 stycken skärmar den saken är Oskar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Riktigt fett det här. Men de har ännu inte löst problemet med siktet i mitten, det går inte med 3*4 eller 4*3 skärmar.

Nää, man ska ha 12x1 i en cirkel och sitta i mitten, också kallat surround-bild! xD

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Helt sjukt... Men blir det inte bättre med 2 st. 5870 eyefinity 6 isf?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Riktigt fett det här. Men de har ännu inte löst problemet med siktet i mitten, det går inte med 3*4 eller 4*3 skärmar.

Det kanske går att spela på "bara" 9 skärmar.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Nää, men som sagt så är väl inte dätta tänkt att spela på utan i sammanhang där man vill ha många skärmar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

"Nya Powercolor HD5870 eyefinity 12 black edition endast 12 000kr"

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Det kanske går att spela på "bara" 9 skärmar.

/s

tycker de funkar fin fint med en spel skärm fortfarande eller så är de jag som inte har råd/lust o byta ifrån mig från min 17 tummar haha

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klimpen2:

Nää, men som sagt så är väl inte dätta tänkt att spela på utan i sammanhang där man vill ha många skärmar.

Nej, kanske inte direkt fps spel med sikte eller något annat spel som kräver att man har sikte i mitten, men flygsimulator och andra spel går nog rätt bra så länge man inte behöver sikta i mitten.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Flygsimulator med 12 skärmar och head tracking vore helt underbart!

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Nej, kanske inte direkt fps spel med sikte eller något annat spel som kräver att man har sikte i mitten, men flygsimulator och andra spel går nog rätt bra så länge man inte behöver sikta i mitten.

du får fixa så du har en skärm i mitten över siktet 3*3 är ju kanon isf eller 3*4 nu är det bara å vänta på troll-trådar med folk som ska köpa ett eller 2 eyefinity12 å sedan köra 12 eller 24 st U2711 xD

Permalänk
Avstängd

tänk om man kunde spela på 24x50" skärmar Ganska stor bild

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Undrar om det är riktiga slutgiltiga formen på deras extrema 5970? "varför inte montera fullt med anslutningar". Antar att någon fick snilleblixten i sista sekund :D.

*edit, justja detta var powercolors kort, kanske dem vill toppa shappire. skumläste bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Undrar om det är riktiga slutgiltiga formen på deras extrema 5970? "varför inte montera fullt med anslutningar". Antar att någon fick snilleblixten i sista sekund :D.

*edit, justja detta var powercolors kort, kanske dem vill toppa shappire. skumläste bara.

sapphire* var bara tvungen

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Ganska kul att TechConnect skriver "it takes up three PCI slots so it will have a massive cooler" ehhm, på baksidan av kortet sitter 6st påsatta displayports, vilket gör att det kommer vara en pci port upptagen bakom kortet, så det kommer vara en 2pci kylare och sedan en pcislot dedikerad enbart för Displayportarna... Eller?

Permalänk
Medlem

jag tycker det ser ut som de har ställt kortet emot en spegel och sen gjort ett halvbra photoshoparbete för man ser tex en spegling på pci-e porten, den konstiga crossfirekontakten, uppe i högre hörnet ser kanten väldigt suddig ut samt bordet på vänstra sidan ser inte ut att gå i samma riktning som det bakom kortet

Permalänk
Medlem

Då vet jag vad jag skullel göra om jag vinner på lotto...

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk
Skrivet av Wally:

jag tycker det ser ut som de har ställt kortet emot en spegel och sen gjort ett halvbra photoshoparbete för man ser tex en spegling på pci-e porten, den konstiga crossfirekontakten, uppe i högre hörnet ser kanten väldigt suddig ut samt bordet på vänstra sidan ser inte ut att gå i samma riktning som det bakom kortet

Du har fan rätt, CF kontakten sticker ju ut utanför kortet

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wally:

jag tycker det ser ut som de har ställt kortet emot en spegel och sen gjort ett halvbra photoshoparbete för man ser tex en spegling på pci-e porten, den konstiga crossfirekontakten, uppe i högre hörnet ser kanten väldigt suddig ut samt bordet på vänstra sidan ser inte ut att gå i samma riktning som det bakom kortet

Haha, när du säger det så! jag tror det är det dom har gjort!
Kolla skruven som sätter fast pci plåten, varför finns den där på båda?
sedan crossfirekontakterna ja, det finns ju bara en kontakt. Fast antar att de gjorde så för att visa att de minsann sett produkten, även om de inte har det.

Permalänk
Proffsmobbare

Snart får de ju fan ge sig!
Strömförbrukning och därmed värme är väl ett bra mycket större problem än att man "bara" kan ha 6 skärmar inkopplade?

Jorden till Powercolor..

Permalänk
Avstängd

ingen nämner elkostnaden att ha 12 st skärmar igång =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

de kunde lagt ner lite mer jobb på att ta bort dedär uppenbara grejerna som man ser att det är en fake haha

Permalänk

vid en snabbblick ser det fake ut men kollar man vidare så ser mana tt de delar bara samma fästpunkt i kortet så ser inte fakt ut.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Detta är absolut inget för gamers.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Haha, när du säger det så! jag tror det är det dom har gjort!
Kolla skruven som sätter fast pci plåten, varför finns den där på båda?
sedan crossfirekontakterna ja, det finns ju bara en kontakt. Fast antar att de gjorde så för att visa att de minsann sett produkten, även om de inte har det.

Varför skulle 5890 har fler än 1 CF-kontakt när enbart 2 kort kan användas iaf?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Det här kortet lär ju inte utnyttjas av vilken privatperson som helst precis..

Permalänk
Medlem

Jajo detta känns ju riktigt användbart, skärm-tillverkarna måste jubla över "Eyefinity". Själv nöjer jag mig med 1 skärm...