En fråga om garantin på XFX-kort

Permalänk

En fråga om garantin på XFX-kort

Hej!

Jag har ett 5770 kort från XFX, och jag undrar om garantin försvinner om jag skulle flasha om till asus bios? Täcker garantin överklockning, eller hur är det?

Permalänk
Medlem

Kolla här: Warranty Information

Jag har tyvärr inte tid att läsa nu men jag vet att jag kunde byta kylare utan att tappa garantin. Om det var snyggt gjort och inga synliga skador.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/896899-tacker-x...

Skrivet av Knuckles:

Stod i en tråd här på forumet att XFX garantier för överklockning, byte av fläkt etc ENBART gäller i USA så nej, tror inte det gäller inom EU

Kollade XFX's hemsida och även om jag väljer Europe som region får jag enbart fram den amerikanska garantin...Enligt amerikanska garanti-infon verkar det som man inte får byta fläkt längre ifall den inte är gjord av XFX själva

What is not covered by this limited hardware warranty?

This limited hardware warranty does not cover:

- Products other than the XFX GeForce 6-series and later Graphics Cards, XFX Radeon Series Graphics Cards, and XFX Motherboards purchased in the United States after April 17, 2007.

- Software or drivers provided by XFX or third parties.

- Problems that result from: (1) external causes such as accident, abuse, or problems with electrical power, (2) usage that is not in accordance with product instructions, (3) failure to follow the product instructions or failure to perform preventive maintenance; (4) products that are not in their original condition or that are not complete with all original components, or (5) problems caused by using accessories, parts, or components not supplied by XFX.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Här är den Europeiska garanti utfästelsen, kan fås genom att surfa in på englands xforce och där funkar regionala valen.
Summa summarum, inom EU gäller rådande konsumenträtt och väldigt få tillverkare som EJ har
konsumentombud /filial i Europa sträcker sig längre än så.

Citat:

WARRANTY INFORMATION

XFX warrants that the Product shall conform to and perform in accordance with published technical specifications and the accompanying written materials, and shall be free of defects in materials and workmanship. XFX does not sell its Product directly to the consumer therefore the warranty for XFX Products remains the responsibility of your reseller where you purchased the Product.

This warranty offered by XFX to its Resellers is limited to the repair and/or replacement, at XFXs discretion, of defective or nonconforming Product, and XFX shall not be responsible for the failure of the Product to perform specified functions, or any other non- conformance caused by or attributable to: (a) any misapplication, modification or misuse of the Product; (b) failure of Customer to adhere to any of XFXs specifications or instructions; (c) neglect of, abuse of, or accident to, the Product; or (d) any associated or complementary equipment or software not furnished by XFX.

Should you experience any difficulty obtaining a fair and proper warranty service from any of our Resellers please do not hesitate to contact us via the Support Ticketing System where we will do our best to help you.

LIMITATION OF LIABILITY
EXCEPT AS EXPRESSLY PROVIDED HEREIN, XFX MAKES NO WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESSED OR IMPLIED, WITH RESPECT TO ANY EQUIPMENT, PARTS OR SERVICES PROVIDED PURSUANT TO THIS AGREEMENT, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. NEITHER XFX OR ITS DEALER SHALL BE LIABLE FOR ANY OTHER DAMAGES, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO DIRECT, INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES, WHETHER IN AN ACTION IN CONTRACT OR TORT (INCLUDING NEGLIGENCE AND STRICT LIABILITY), SUCH AS, BUT NOT LIMITED TO, LOSS OF ANTICIPATED PROFITS OR BENEFITS RESULTING FROM, OR ARISING OUT OF, OR IN CONNECTION WITH THE USE OF FURNISHING OF EQUIPMENT, PARTS OR SERVICES HEREUNDER OR THE PERFORMANCE, USE OR INABILITY TO USE THE SAME, EVEN IF XFX OR ITS DEALER HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES. IN NO EVENT WILL XFX OR ITS DEALERS TOTAL LIABILITY EXCEED THE PRICE PAID FOR THE PRODUCT.

Så i allmänna ord innebär detta att:
1. XFX har inte sålt kortet till dig som slutkund, och därför ligger garantiansvaret på återförsäljaren.
2. XFX tar ansvar för materialfel osv. inom ramen för garantin.
3. Har du misshandlat, brukat kortet i fel syfte, struntat i deras användarinstruktioner eller mixtrat med den, så glöm XFX garanti, vänd dig till säljarn eller konsumentombudsman.
4. Byter du till annan kylning eller annat som du monterar på kortet som inte kommer från XFX, eller BIOSA'r, MSI volt ökningar eller använder vad som helst som inte XFX har tillhandahållit, så räkna inte med XFX stöd/garanti.

Har inte varit i kontakt med rep. från XFX så kan ha fel, står gärna rättad.
Men tro inte på allt man kan läsa om när det gäller garantier osv. kolla vad som gäller där du bor.

Ha en trevlig Valborg!