Permalänk

Ashe goes blue :) UPDATE #1

Hej, postade ett litet galleri på mitt första vattenbygge för ett tag sen men nu har jag byggt om och tänkte posta lite bilder
Det jag bytt ut är tank, vätskan, pump-top och ett antal fläktar samt fläktkontrollen. Har dessutom lagt till lite grejer, t.ex coils en ny pump-top tank combo och massa sleeves
Körde på blått då jag gillar det och för att nät agget skulle smälta in.

System ser lika ut som sist och inga block är utbytta.

Cpu: i7 920 @ 3.8GHz
Vga: ASUS EAH 5970 @ 850/1250
Moderkort: P6T DELUXE V2
Ram: Corsair Dominator GT 6GB @ 1814MHz
Psu: Corsair 1000W HX + Sleeve

UPDATE #1

Så nu har jag satt in power splittern och tagit lite fler bilder, följde rådet att använda ljus bättre vid fotografering tyvärr har jag fortfarande inget stativ

Ashe goes blue UPDATE #1

Permalänk
Medlem

Mmmums

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Riktigt nice, se bara till o få tag på en riktig kamera så du kan ta riktiga kort på datorn!

Är det EK's mosfet block du har på moderkortet? Sitter med samma mobo och funderar på o inhandla dem.
Vad har du för block på nordbryggan ?

Permalänk

Hej!

Väldigt trevligt bygge, men jag saknar ett antal helhetsbilder på det färdiga resultatet. Nightshotsen kunde ha lite längre exponeringstid och bild 20+21 är alldeles för mörka. Synd också att det blev lite gul sladd som syntes längst in mot nätagget. Annars väldigt snyggt sleevat!

Om du fixar det skulle albumet bli grymt!

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk

vart köpte du alla "överdrag" till kablarna?

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

Tackar.... tror jag

Skrivet av huttala:

Riktigt nice, se bara till o få tag på en riktig kamera så du kan ta riktiga kort på datorn!

Är det EK's mosfet block du har på moderkortet? Sitter med samma mobo och funderar på o inhandla dem.
Vad har du för block på nordbryggan ?

Vet inget alls om kamror tyvärr, men kanske lär mig nån gång.
Alla blocken är EKWB radiatorn också.
Cooling Stuff, vattenkylning till datorer nord och syd block

Skrivet av Vattennisse:

Hej!

Väldigt trevligt bygge, men jag saknar ett antal helhetsbilder på det färdiga resultatet. Nightshotsen kunde ha lite längre exponeringstid och bild 20+21 är alldeles för mörka. Synd också att det blev lite gul sladd som syntes längst in mot nätagget. Annars väldigt snyggt sleevat!

Om du fixar det skulle albumet bli grymt!

Tackar ska ladda upp fler helhets bilder när jag fixat in powersplittern.

Skrivet av punchline82:

vart köpte du alla "överdrag" till kablarna?

MDPC-X MDPC-X | No compromise!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Asheileon:

Vet inget alls om kamror tyvärr, men kanske lär mig nån gång.
Alla blocken är EKWB radiatorn också.
Cooling Stuff, vattenkylning till datorer nord och syd block

Oh fyfan, har inte sett att de har de där blocket inne i ngn svensk butik (orkar inte beställa utomlands bara för ett sketet block) tack så mycket! You the man

Och du behöver ju inte kunna så mycket om kameror för att få hyfsade bilder, på med en riktigt stark lampa bakom dig som lyser upp datorn när du tar kort och sen är de bara att plåta med en riktig kamera, alltså en kamera som inte sitter i en mobil!

Gör du detta kommer säkert betygen höjas några snäpp extra!

Permalänk

så, man kan altså lita på coolingstuff?? underbart!

vad gick sleeve + vattenkylningen på?

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, lagom med ljus i lådan.
Förövrigt tror jag inte Nils är fisken utan du.

Permalänk
Medlem

Läskigt snyggt.

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan.
Vad blir nästa steg i det blåa temat? En Gigabyte bräda kanske?Asus P6X58D-E har annars massa sköna blåa kylare men då blire problems om du ska köra wasser.

Permalänk
Skrivet av alibababert:

så, man kan altså lita på coolingstuff?? underbart!

vad gick sleeve + vattenkylningen på?

Hm... bra fråga då jag bytt massa grejer till och från men sleeve gick på 125euro + 100kr för bank avgift till utland. Kylningen tror jag runt 6-7k nått sånt.

Skrivet av Robeliboban:

Läskigt snyggt.

Tack

Skrivet av fesen:

Snyggt som fan.
Vad blir nästa steg i det blåa temat? En Gigabyte bräda kanske?Asus P6X58D-E har annars massa sköna blåa kylare men då blire problems om du ska köra wasser.

Tackar
Ja, nästa grej blir väl att bara dra över allt med blå sprej nej, men jag tycker det här funkar och då jag håller mig till asus när det gäller mobo så är jag nöjd, ska bara klämma in powersplittern från fractial sen(den lyser blått riktigt ordentligt)

Permalänk

redigt fint ser det ut som!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, 5 poäng!

Permalänk
Medlem

Coolt:D Ovanligt med mörk och ljusblå:) Gillar kontrasterna det blir i uv:D

Permalänk

super stiligt bygge!

<3 uv

Permalänk
Medlem

Tkr inte det blev speciellt bra. Sleevingen ser ju rätt taskig ut eftersom det fortfarande syns en hel del av kablarna längst in mot själva enheten. Har sett flera som enbart sleevat slutänden på kabeln, vilket kanske varit en bra idé för dig med. Sen diggar jag inte kabeldragningen heller. För mkt av kablarna "syns". Borde varit mer undanstoppade bakom moderkortsplåten.

Dock tilltalar färgen på sleeving, vatten och coils mig.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

redigt fint ser det ut som!

Skrivet av hirsch:

Bra jobbat, 5 poäng!

Skrivet av flipstah:

Coolt:D Ovanligt med mörk och ljusblå:) Gillar kontrasterna det blir i uv:D

Skrivet av er_nilsson:

super stiligt bygge!

<3 uv

Tack

Skrivet av scienta:

Tkr inte det blev speciellt bra. Sleevingen ser ju rätt taskig ut eftersom det fortfarande syns en hel del av kablarna längst in mot själva enheten. Har sett flera som enbart sleevat slutänden på kabeln, vilket kanske varit en bra idé för dig med. Sen diggar jag inte kabeldragningen heller. För mkt av kablarna "syns". Borde varit mer undanstoppade bakom moderkortsplåten.

Dock tilltalar färgen på sleeving, vatten och coils mig.

Jag ser inte riktigt vitsen med att sleeva om kablarna ändå inte ska synas och det där med att man ser lite vid agget är en försiktighets grej då jag inte tänker riskera att pajja ett agg för 2k bara för att få 1cm extra sleeve, men som sagt det är en smaksak.

Permalänk
Medlem

Syns inte när sidan är på, men du kommer alltid veta Då kunde du låtit orginal-sleevingen vara och enbart sleevat slutet på kabeln. Resultatet hade blivit mkt snyggare. Sen undrar jag varför agget skulle gå sönder för att du låter sleevingen gå ända in?

Glömde säga att det är nice att du kyler mer än bara processorn med vatten också.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt fint! Ta lite bilder utan blixt i indirekt dagsljud nu också! Gärna lågt isotal. Gillar sleevingen och jag vet hur jävligt det blir efter ett tag så om det inte är helt perfekt på varje kabel är fullt förståeligt.

Gillar heller inte när man har slangar över varandra, men det finns ofta inte speciellt mycket man kan göra åt det. Kanske är det något du ser över efter att ha stirrat på riggen ett tag. Det brukar klia i fingrarna efter några dagar.

Jävligt trevligt att det kommer påkostade system hit också. Vattenkylning och Nils sleeving slår aldrig fel. Håller också med dig om att kablarna ska synas. Men det är viktigt att de är ordnade iallafall.

Mvh,

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av scienta:

Syns inte när sidan är på, men du kommer alltid veta Då kunde du låtit orginal-sleevingen vara och enbart sleevat slutet på kabeln. Resultatet hade blivit mkt snyggare. Sen undrar jag varför agget skulle gå sönder för att du låter sleevingen gå ända in?

Glömde säga att det är nice att du kyler mer än bara processorn med vatten också.

För att jag måste öppna det och borra upp hålet i plåten för att få in sleeven i agget som ändå inte får plats där inne(jag har redan öppnat den) kan hålla med om att jag vet det och jag stör mig på det en hel del men jag låter det vara tills vidare.
Tack, om man ska köra vatten ska man köra allt man kan ju kyla ram, agg och hdd också men den nivån av galen har jag inte riktigt nått än

Skrivet av sack:

Riktigt fint! Ta lite bilder utan blixt i indirekt dagsljud nu också! Gärna lågt isotal. Gillar sleevingen och jag vet hur jävligt det blir efter ett tag så om det inte är helt perfekt på varje kabel är fullt förståeligt.

Gillar heller inte när man har slangar över varandra, men det finns ofta inte speciellt mycket man kan göra åt det. Kanske är det något du ser över efter att ha stirrat på riggen ett tag. Det brukar klia i fingrarna efter några dagar.

Jävligt trevligt att det kommer påkostade system hit också. Vattenkylning och Nils sleeving slår aldrig fel. Håller också med dig om att kablarna ska synas. Men det är viktigt att de är ordnade iallafall.

Mvh,

Tack, men att prata iso och sånt med mig är för jag vet inte ens vad det är. Slangar över varandra tycker jag faktiskt är ganska nice då jag gillar att det ser lite koas ut... fast vackert kaos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

För att jag måste öppna det och borra upp hålet i plåten för att få in sleeven i agget som ändå inte får plats där inne(jag har redan öppnat den) kan hålla med om att jag vet det och jag stör mig på det en hel del men jag låter det vara tills vidare.
Tack, om man ska köra vatten ska man köra allt man kan ju kyla ram, agg och hdd också men den nivån av galen har jag inte riktigt nått än

Sleevingen MÅSTE inte gå IN i nätagget, men. Jo, att kyla allt är ju rätt fett. Men det är ju inte det lättaste/billigaste att ordna. Men kanske ett projekt till senare? Att kyla ALLT med vatten?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem

Det blev mkt snyggare än vad du hade innan Asheileon.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Asheileon:

Tack, men att prata iso och sånt med mig är för jag vet inte ens vad det är. Slangar över varandra tycker jag faktiskt är ganska nice då jag gillar att det ser lite koas ut... fast vackert kaos

Iso är inte superviktigt att ställa in, men det har väl med hur mycket ljus kameran släpper igenom. Lågt isotal + dagsljus - blixt + stativ = schyssta bilder i de flesta fall. Du har så grym hårdvara att jag tycker att det är synd att det inte läggs så mycket energi på presentationen.

Gjorde en liten skiss på hur jag tycker att du borde ha slangen. Men du gillar ju ditt kaos och sålänge du är nöjd är det som det ska vara. Jag vet iallafall att jag efterfrågat andras opinioner på slangdragningen i mitt bygge utan att få någon direkt respons och det var lite frustrerande så jag ger dig mina åsikter även om du inte vill ha dem ^^,

Tänker inte att du ska ha slangen rak utan mest mellan vilka punkter den ska vara kopplad.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Det blev mkt snyggare än vad du hade innan Asheileon.

Tack, ja det tycker jag nog med

Skrivet av sack:

Iso är inte superviktigt att ställa in, men det har väl med hur mycket ljus kameran släpper igenom. Lågt isotal + dagsljus - blixt + stativ = schyssta bilder i de flesta fall. Du har så grym hårdvara att jag tycker att det är synd att det inte läggs så mycket energi på presentationen.

Gjorde en liten skiss på hur jag tycker att du borde ha slangen. Men du gillar ju ditt kaos och sålänge du är nöjd är det som det ska vara. Jag vet iallafall att jag efterfrågat andras opinioner på slangdragningen i mitt bygge utan att få någon direkt respons och det var lite frustrerande så jag ger dig mina åsikter även om du inte vill ha dem ^^,

http://i40.tinypic.com/2l89g1h.jpg

Tänker inte att du ska ha slangen rak utan mest mellan vilka punkter den ska vara kopplad.

Kritik liten som stor är alltid uppskattad och jag ska skaffa ett stativ till nästa uppdatering, dagsljus ja då datorn är vänd bort mot närmaste fönster och då den väger.... skulle gissa på minst 50kg så säger jag kanske
När det gäller slangarna så uppskattar jag verkligen att du tar dig tiden ska nog se över det när jag sätter in ett till 5970.

Permalänk
Medlem

Varför har man "coil" på slangarna, fyller det nån funktion?

Permalänk
Skrivet av Infinity_90:

Varför har man "coil" på slangarna, fyller det nån funktion?

Igentligen heter det "anti-kink" coils som då ska förhindra att slangarna just kinkar sig(böjer sig så skarpt att vattenflödet hindras), men i mitt fall och de flestas så är det rent utseende mässigt.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Riktigt snyggt bygge!

Tack

Permalänk
Medlem

blev tjusigt ! väldigt sugen på vattenkylning o sleeving men har ej tålamod till sånt tyvärr
gillar inte blått så värst mycket men blev snyggt med ljus + mörk blått

5p!