Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funk
DL: 57-60
UL: 30-45

Min UL är inte lite seg, har iofs 7m förlängningskabel

Borde inte din Download bli seg då också för de går väl genom samma lina, eller?

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem

nej
DL håller sig runt 60, i papprena står det att telia utlovar 400-500kbit UL men alla andra har ju på tok över det... utom jag :/

Permalänk
Medlem

in 60k/s
ut 85k/s

har varit så ända sen jag skaffade det för två år sedan, alltså, aldrig slött, mycket nöjd med tjänsten.......och pingen är allltid jättebra, jag har typ alltid lägst eller bland dom som har lägst ping när jag spelar t ex CS och BF1942

nu betalar jag
275kr/mån, synd bara att dom inte höjde hastigheten också........

Visa signatur

AMD XP2000+ @ 1.5Volt, Asus A7V333 RAID FireWire 6ch C-Media CMI8738, Samsung DDR333 2x256MB @ CAS2, Seagate Barracuda IV (firmware 3.51) 2x80GB @ RAID 0, Lite-On 16x/48x XJ-HD166S, Netgear FA311, Abit Siluro Geforce 4 TI4200, Samsung SyncMaster 957FS, Safeway Turbo2000, Logitech MX500. Powered by Zalman ZM300A-APF (quiet!) inside 3R Systems Neon Light Network System

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swapper
Har för mig att ADSL har en upstream begrännsing på 768 kbit och denna har då telia inte brytt sig att låsa..
Men downstream så har dom hårdlåst speeden antigen i modemen eller i stationen på nåt vis för de diffar alldrig över 512 kbit nån gång vad jag kan se.

Ja, du har helt rätt.

Så alla här som tror de blåser Telia med 90KB/s UL ska veta att allt över 64KB/s tas från DL, eftersom 128KB/s är maxgräns vid fullduplex med Telia. Det är värdelöst på DC och Telia borde sätta en spärr utåt också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funk
nej
DL håller sig runt 60, i papprena står det att telia utlovar 400-500kbit UL men alla andra har ju på tok över det... utom jag :/

Jag förstår då fortfarnade inte hur du kan ha så stor skillnad mellan UL och DL. Det bör ju gå i alla fall samma hastighet som DL:n även om din lina är något nedslöad men ingen halverad hastighet men men det är ju telia (kan vara mycket opålitliga).

P. S. Tack för alla svar i tråden!!! D.S.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem

Det fins ingen spärr för UL för telias ADSL användare utan det är "fullfart" för vad ADSL tekniken klarar vilket är c:a en 10 del av farten in som ligger på 8 mbit vilket gör att en 100 - 120 kb ut inte är helt otroligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jamzo
Oftast runt 100kb/s men även upp till 200kb/s

Med felia? KNAPPAST!
Inte ens med Bostream. Om jag har fattat allt rätt så är 0,765Mbit MAX för ADSL för trfik från datorn. Och jag sitter på Xstreamlina och har ju 0,765mbit ut. Kan skicka i kanske 90kb/s tillhör väl vanligheterna. Du kan inte ha ADSL om du kan skicka i 200kb/s.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Är väl inga problem med 200kB/s på Telia ADSL företag (inåt).
Utåt e de "bara" 119kB/s som max. (teoretisk hastighet)
Jag kör det, 2in 1 ut , dock ska man suga från bra servrar innan man toppar såna hastigheter. Har toppat runt 160 som max.

Visa signatur

Intel P233 , 32mb ram , 2.1gb of nice disk

Permalänk
Medlem

Du kan få upp DSL i 12 mbit/sek
Jappsarna hade fixat det. I Sverige gäller 8 mbit/sek som max.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rattmuff
Du kan få upp DSL i 12 mbit/sek
Jappsarna hade fixat det. I Sverige gäller 8 mbit/sek som max.

Jo, VDSL som är en av DSL-teknikerna som du nämner går bra mycket fortare än 12 Mbit.

Iaf. så tror jag du menar att Japanerna kör med 12 Mbit ADSL. Stod om det på IDG.SE, men inte hur fan de kan göra det etc.

Den officiella ADSL-standarden stöder 8 Mbit som mest i downstream, ja.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns en jäkla massa xDSL ju, varför är ADSL så poppis egentligen? HDSL, VDSL, SDSL, ADSL osv. Brorsan har 1.5MBps SDSL

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Det finns en jäkla massa xDSL ju, varför är ADSL så poppis egentligen? HDSL, VDSL, SDSL, ADSL osv. Brorsan har 1.5MBps SDSL

Precis det jag menade med mitt förra inlägg, dock vet jag inte skillnaden på de olika, hur de olika teknikerna skiljer på sig i sättet, hur den ena kan vara snabbare än den andra osv. Jaja, någon gång i framtiden lär man sig säkert det.