Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tecken på att man har suttit för länge framför datorn

Permalänk
Medlem

När man har tröttnat på allt,Ja dom sidor man brukar hänga på eller dom spelen man spelar..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

När man försöker trycka på quick save knappen innan man ger sig in i något som innebär vissa risker IRL.

När man sitter ute och iaktar skuggor från träd eller liknande och tänker "snygg grafik" (hände mig imorse)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dampela:

När man försöker trycka på quick save knappen innan man ger sig in i något som innebär vissa risker IRL.

När man sitter ute och iaktar skuggor från träd eller liknande och tänker "snygg grafik" (hände mig imorse)

haha det med grafiken har jag varit med om också

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Det där med CTRL+F händer mig rätt ofta. Särskilt ifall jag ska skriva något arbete och söker information både på nätet och i böcker.

Eller efter för mycket tetris, när man ser någon form av något IRL och funderar på vilken kloss som passar.

Inte riktigt till ämnet men nästan: Far min berättade att när han åkte till London för att översätta tv-serier (90-tal, innan digitalisering, mer betalt i London eftersom man då slapp skicka kassetter till och från Sverige) så kunde han efter för lång tids arbete sträcka sig efter rewind-knappen i en konversation IRL när han inte riktigt hängde med.

Och så har jag hört från mina polare, när den ena hade spelat för mycket WoW, och låg och sov, så skulle den andre vecka honom och satte sig på sängkanten, varpå den sovande blev förbannad för att någon satt på hans mantel.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Som många andra, CTRL+F fenomenet

Tänker ctrl+f när man läser böcker, morsan gick omkring och letade efter sin hårborste, jag låg i soffan och tänkte för mig själv helt seriöst "men sök för fan". Kom på mig själv och blev lite smårädd :<

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kan ju erkänna att jag spenderar galet mycket tid framför datorn men det har aldrig hänt att jag blandar ihop den digitala världen med den riktiga. Om detta skulle hända så skulle jag nog oroa mig mer över min mentala hälsa än antalet timmar vid datorn. Kan man inte skilja på digitalt och verkligt ska man nog hålla sig borta från datorn.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

jag hade suttit uppe och kodat php och html i stort sett hela natten. blir trött på skiten runt klockan fem och börjar skriva min star trek fanfic jag jobbar med. skrev kanske en timme innan jag gick och la mig. nästa "morgon" läste jag igenom texten jag hade skrivit och då hade jag minst sagt blandat ihop skiten. typ såt sånt [-QUOTE]Get over there and flank that bastard![/QUOTE-]

EDIT: ändrade så swec inte ska citera.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Efter man gjort bort sig vid flera tillfällen "Ah jag quickloadar! Nej... Just ja, FAN!".

Studerat vågorna till havs och tänkt "undrar vilken generation spel som kommer se ut såhär..."

Ctrl-Z klassikern.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Skrattade för mig själv häromdagen när jag såg massvis med fåglar som flög iväg samtidigt och tänkte: "Fan, det laggar inte!"...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10171432']Jag kan ju erkänna att jag spenderar galet mycket tid framför datorn men det har aldrig hänt att jag blandar ihop den digitala världen med den riktiga. Om detta skulle hända så skulle jag nog oroa mig mer över min mentala hälsa än antalet timmar vid datorn. Kan man inte skilja på digitalt och verkligt ska man nog hålla sig borta från datorn.

haha, ja verkligen!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Försöker trycka CTRL+Z när man skriver fel på skolan... Blir så förbannad varje gång för att man måste sudda, så mycket enklare med CTRL+Z bara.
Sedan har man ju tänkt på att googla saker ibland också.
Ta printscreen har man också tänkt göra, som när jag var i Skule och klättrade. Många fina vyer och jag hade ingen kamera så det första jag tänkte var att ta printscreen, öppna i paint och spara på skrivbordet. Men nej, det gick inte.
Och när vi kom dit till skule tänkte jag googla hur högt berget var, men det gick inte heller :S

Edit: CTRL+F när jag gjorde läsförståelse för nationella i svenska... Kändes jobbigt att behöva läsa för en gångs skull...

Förresten, jag och en massa folk sov i en rätt så liten stuga. Jag hade varit vaken hela natten för jag kunde inte sova medans alla andra sov. Helt plötsligt säger en kompis till mig "ett öppet, tack!". Vi brukar spela kort rätt så ofta och troligen var det någon som hade spelat lite för mycket kort... Har inte med datorer att göra men det var riktigt kul ;P

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Martiis:

Skrattade för mig själv häromdagen när jag såg massvis med fåglar som flög iväg samtidigt och tänkte: "Fan, det laggar inte!"...

Haha det skulle varit dåligt med IRL Lagg Typ fåglar och människor står still och springer i luften sen hoppar fram å tillbaka som ett online spel med dålig Ping. xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

när jag varit ute och fiskat och just funderat över detta med vågorna, när grafiken kommer som kan simulera dom lika bra

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Spelade lite golf förut idag. På nionde hålet är det en fontän. Tänkte, coolt undra om jag kan hitta ett mönster i sättet vattnet sprutar. Det kan ju liksom inte vara helt olika hela tiden, det är ju en "slinga" som spelas om och om igen tänkte jag. Som i spel...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10171432']Jag kan ju erkänna att jag spenderar galet mycket tid framför datorn men det har aldrig hänt att jag blandar ihop den digitala världen med den riktiga. Om detta skulle hända så skulle jag nog oroa mig mer över min mentala hälsa än antalet timmar vid datorn. Kan man inte skilja på digitalt och verkligt ska man nog hålla sig borta från datorn.

Jag kan ju skilja på digitalt och verkligt, men det händer ändå att inövade reflexer används vid fel tillfällen. Sen att t. ex. imponeras av att verkligheten inte laggar är väl iofs en annan sak.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Jag drömmde att jag fick en ssd inatt , blev lite ledsen när jag insåg att det bara var en dröm..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Förrut så körde jag med PTT i teamspeak, slutade med att man tänkte i verkligheten "fan jag glömde trycka på capslock". Sen så insåg man att den andre personen hörde vad man sa. Kör inte med PTT längre

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Satt och åt och försökte plocka upp mat med muspekaren.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Satt ute på altanen och filosoferade. Råkade ta blicken ner mot min morbrors flickvän och tänkte "Fan, det där MÅSTE vara photoshoppat!". Hon ser rätt så bra ut.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Försöker trycka CTRL+Z när man skriver fel på skolan... Blir så förbannad varje gång för att man måste sudda, så mycket enklare med CTRL+Z bara.
Sedan har man ju tänkt på att googla saker ibland också.
Ta printscreen har man också tänkt göra, som när jag var i Skule och klättrade. Många fina vyer och jag hade ingen kamera så det första jag tänkte var att ta printscreen, öppna i paint och spara på skrivbordet. Men nej, det gick inte.
Och när vi kom dit till skule tänkte jag googla hur högt berget var, men det gick inte heller :S

Edit: CTRL+F när jag gjorde läsförståelse för nationella i svenska... Kändes jobbigt att behöva läsa för en gångs skull...

Förresten, jag och en massa folk sov i en rätt så liten stuga. Jag hade varit vaken hela natten för jag kunde inte sova medans alla andra sov. Helt plötsligt säger en kompis till mig "ett öppet, tack!". Vi brukar spela kort rätt så ofta och troligen var det någon som hade spelat lite för mycket kort... Har inte med datorer att göra men det var riktigt kul ;P

Det låter som att du behöver en iPhone.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en liten sak för några månader sedan. Vi hade under denna period i min datanomutbildning jobbat väldigt mycket med Excel, Access e.t.c. När vi sedan skulle ha ett prov och hade skrivit upp provsidorna på ett papper och det diskuterades hur många de var så var jag på väg att börja skriva en funktion i stil med "=Summa(A1:A5)" på pappret, men kom på att det inte gick innan jag började skriva.

Permalänk
Avstängd

Då det börjar se ut såhär . . .

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är det inte dator men samma grej. Åkte cross i förrgår(söndag) och har varit ganska sugen på att åka mer och haft det i skallen. Jag vaknade för en liten stund sen efter en två timmars tupplur och kollade klockan. Tänkte lite på tiden och tyckte det var så tråkigt att tiden alltid körde samma bana I huvudet hade jag en kombination av att klockan gick 2 -> 3 -> 4 och såg hur armen rörde sig på klockan samtidigt som den på något sätt följde en stig.

Permalänk
Medlem

När morgonen drar bort min mamma på gardinerna...

Edit: Sry, var så jävla trött ;PPPPPPPPPP

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB