Corsair Obsidian 800D, Enermax Fläktar och H50

Permalänk
Medlem

Corsair Obsidian 800D, Enermax Fläktar och H50

Tjo!

Inom en snar framtid tänkte jag köpa en Corsair Obsidian 800D, massa Enermax chassifläktar och Corsair H50. Men då jag inte är så speciellt insatt på just fläktar så tänkte jag fråga efter lite råd här. Om någon här har erfarenhet av Enermax fläktar så är ju det bra om den/dem kan dela med sig av sin erfarenhet!

Först och främst vill jag ha 2 fläktar till H50 (helst enermax). Som jag har förstått det så när man ska kyla en radiator så ska man ha så högt statiskt tryck som möjligt och 2 av samma fläkt om man kör push-pull. Om man tittar på Apollish verkar den ha högst statiskt tryck ENERMAX.CO.UK - Apollish men sen finns också Magma ENERMAX.CO.UK - Magma . Vilken verkar bäst till mitt ändamål här? Är praktiskt taget helt lost.

Sen så ska jag ha 2 120mm fläktar till som utsug i taket på chassit, nu är jag helt osäker på om Magman eller Apollishen verkar bäst för det enligt specifikationerna? Sen återstår det en 120mm fläkt till som jag tror ska suga inåt på framsidan, här vet jag inte heller vilken av dem som är bäst så lite hjälp på den fronten skulle upskattas också.

Sen återstår de medföljande 3 140mm fläktarna är de bättre eller sämre än ENERMAX.CO.UK - T.B.Silence ? Eller är det helt enkelt inte värt alls att byta dem?

Vill ju vara på den säkra sidan såhär när man ska köpa nytt

Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!

(Kom på såhär i efterhand att den här forumdelen kanske är för processorkylare och min tråd kanske passar bättre under Chassin och nätaggregat, såg inte den delen förut. Ursäkta mitt misstag. )

Visa signatur

ASUS Crosshair III Formula, Phenom II 955 3,2GHz, Sapphire 4870 X2, 4 GB Corsair Dominator DDR3 1600MHz, Corsair TX750, LG W2600HP 26" 1920x1200