Permalänk

msi gx740

Tja. undrar om denna dator klarar cod 4, mw2, bfbc2, wow gallant på typ max inst? vill kunna lira bfbc2 i 50+ fps iallafall på hög eller lite lägre settings. går det? och blir den överhettad så att den måste stängas av osv?. hade en laptop 2004 som va sjukt varm. har inte haft en laptop sen dess o är fortf rädd att köpa en. är på landet och har ingen bra dator här därför söker jag en ny bra laptop till gaming. en till fråga. går det o binda FN knappen till typ crouch o skit i FPS spel? undrar även om man kan använda den som bind i wow typ fn + A etc etc. tangentbordet är ju ett minus annars. vill gärna veta vad ägare av denna dator tycker. och om ni vet nån ny bättre gaming modell som kommer nu i sommar i samma prisklass som denna. tack!.

i5 versionen som ja nu tänkte inskaffa hade fått 70% i prestanda betyg på någon notebookreview site jag var inne på. det var ju inte så värst bra. eller är det bara bullshit?

Permalänk
Avstängd

Ja den klarar att maxa nästan alla de bästa spelen, jag maxar på bfbc2 fast utan vsync och kantutjämning. Dock så blir det lite tungt att maxa crysis warhead eller GTA4-EFLC. Har hänt att den överhettat en gång, men jag har överklockat och då var detta på en av de varmaste dagarna. Över lag så är alla laptops varma men att den överhettar bör som sagt höra till det ovanliga då det endast hänt mig en gång. FN-knappen är dåligt placerad och går ej att binda som "duck-knapp" men den är inte så stort störningsmoment.

Så vitt jag vet så kommer det inga liknande laptopar som kan utmana denna i pris/prestanda den närmsta tiden, jag är mycket nöjd med mitt köp.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)