Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ny rekordomsättning för Apple

Permalänk
Melding Plague

Ny rekordomsättning för Apple

Trots skriverier om problem med färska Iphone 4 går det bra för Apple. Under räkenskapsårets tredje kvartal omsatte företaget hela 15,7 miljarder dollar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snacka om att rulla i pengar.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att se när folk är så fast att de inte kan låt bli att köpa när företaget behandlar kunderna sådär.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Tråkigt att se när folk är så fast att de inte kan låt bli att köpa när företaget behandlar kunderna sådär.

Behandlar kunder hur då?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv

Dom betalar ju en skaplig skatt iallafall

Permalänk
Medlem

Stort grattis till Apple

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Yea, dem moooniiiieees!

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Oj jäklar vilken ökning sen Q3 2009!

Permalänk
Medlem

.

Skrivet av anon134512:

Dom betalar ju en skaplig skatt iallafall

njaa, de fungerar ju inte riktigt så, vinst och omsättning är 2 olika saker..

Permalänk
Medlem

Q3 2009 1,83 miljoner <-- ska nog va miljarder där va

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Q2 skall det säkert vara... Detta pga av att det kan bli svårt att redovisa siffror från Q3 utan tidsmaskin..

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Tråkigt att se när folk är så fast att de inte kan låt bli att köpa när företaget behandlar kunderna sådär.

snälla, kan vi inte låta bli pajkastning i denna tråd, för en gång skull?

är väll önsketänkande.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

snälla, kan vi inte låta bli pajkastning i denna tråd, för en gång skull?

är väll önsketänkande.

OMFG DU HAR MACBOOK I SIGNATUREN! Nu MÅSTE jag ju trolla!!!!

Eller... ja.

Grattis Apple, jag köper inget ni tillverkar, men det verkar som om tillräckligt många gör det ändå.

Tummen upp.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

snälla, kan vi inte låta bli pajkastning i denna tråd, för en gång skull?

är väll önsketänkande.

Pajkastning? Är det pajkastning att konstatera att Apple skinnar sina kunder? Kan ju förstå att folk blir applehatare när deras kunder försvarar ocker.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av triob:

njaa, de fungerar ju inte riktigt så, vinst och omsättning är 2 olika saker..

Är rätt säker på att dom betalar än hel del ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Pajkastning? Är det pajkastning att konstatera att Apple skinnar sina kunder? Kan ju förstå att folk blir applehatare när deras kunder försvarar ocker.

skinnar sina kunder? de tar betalt för sina produkter, vilket vinstdrivande företag tjänar inte pengar på sina produkter.jag har en macbook pro och måste säga att jag inte känner mig skinnad.

tycker bara att det är ett typiskt inlägg som brukar starta pajkastning. ett sådant inlägg som inte skulle kommit om tråden inte handlade om apple. dessutom lurar de ju ingen, vem som helst kan ju kolla upp hur företaget går, hur mycket vinst de gör osv. ska jag bojkotta företag som gör vinst, då finns det itne mycket kvar att köpa.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Enligt vem? Dig? Enligt de rapporter som presenteras är majoriteten av användare som köper Apple produkt nöjda med sitt köp. Siffrorna visar att de har lyckats med att leverera de produkter som marknaden efterfrågar och då kan man bara säga grattis.

Skrivet av Tempel:

Pajkastning? Är det pajkastning att konstatera att Apple skinnar sina kunder? Kan ju förstå att folk blir applehatare när deras kunder försvarar ocker.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Pajkastning? Är det pajkastning att konstatera att Apple skinnar sina kunder? Kan ju förstå att folk blir applehatare när deras kunder försvarar ocker.

Provocera inte. Med 16 miljarder i omsättning kan inte kunderna fara särskilt illa, överlag sett. Sen finns det ju specialfall, liksom i alla brancher.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigle:

Q2 skall det säkert vara... Detta pga av att det kan bli svårt att redovisa siffror från Q3 utan tidsmaskin..

Apple förskjuter sina quarters.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Nice.
Har själv en Iphone 3GS, bästa luren jag någonsinn haft (Jag arbetar med mobilförsäljning och har haft MÅNGA)
Visst, den har vissa brister, men de övervägs lätt av allt annat. En kvalitétskänsla som många konkurrenter inte kan slå.
Kommer dock inte att köpa iphone 4, utan väntar på iphone 5. (För små skillnader mot den jag har tycker jag, för en telefon jag får betala 6k+ för)
Stort grattis till Apple som lyckats stort. Jag är inte förvånad.

Permalänk
Medlem

Fast det roliga är ju hur löjligt mycket kontanter de sitter på... De har ju nästan 40 miljarder dollar i kontanter. De skulle kunna bygga ett antal friggebodar av 100-dollarssedlar

Men det är ju inte så konstigt egentligen. De tillverkar nischade produkter med hög marginal som folk vill ha. Sen att en del tycker att en 15" MacBook är värd 17'000 och andra inte beror på vad man prioriterar i en dator.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Det är bra att Apple gör vinst om man äger någon av deras produkter. Detta betyder helt enkelt att kunden får fortsatt stöd med mjukvaruuppdateringar, service osv.. Detsamma gäller vilken produkt du än väljer att köpa. Det är Mao även bra för ägare av SonyEricssons produkter att dom gått med vinst.
Själv är jag inte "Mac-frälst" men äger en iPhone 3GS. Jo, den har många brister och jag förstår varför folk vill uppgradera när dom inte fick de funktioner en så pass modern och kostsam produkt som 3GS borde haft. In your FaceTime tex..

Permalänk
Medlem

Man kan tycka vad man vill om Steve Jobs men han har verkligen lyckats driva upp företaget. Det gick ju inte särskilt bra tiden de var utan Jobs.

Drivkraft hade han även förr:

YouTube - Steve Jobs demos Apple Macintosh, 1984

YouTube - 1983 Apple Keynote-The "1984" Ad Introduction

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Håller med att man inte kan säga att apple lurar eller skinnar sina kunder, dem tvingar ju inte folk att köpa deras produkter. Men nog fan är apples produkter groteskt prissatta. Dem är "made in china" precis som alla andra datorprodukter, men ligger ändå långt över jämförbara produkter från andra företag. Det som jag ogillar mest med apple är dock att dem vill styra precis hur användaren avänder deras produkt. Inte bara vill dem styra innehåll, utan du är nästan alltid begränsad till deras egna programvara, vilket är jävligt trist.

Permalänk
Medlem

Är väl trevligt att det går bra för dom, men nån förståelse varför man skaffar eller har en apple produkt det har jag inte

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Apple vill inte sälja så måga datorer/telefoner dom kan. Dom vill sälja datorer/telefoner dom är stolta över. Kom hem från England för ca 2 veckor sen. Och jag har själv testat iPhone 4. Jag testa ca 20 iphones i olika butiker i London och eastbourne ingen visade upp aggen problemet som det talas så kmr om. Grejjen är att i USA så är telenätet så kass så att en liten signal skillnad gör att man kan tappa samtal. Samma sak uppstår i sveriges skärgård. Jag befinner min där nu, och om jag håller för neder delen på min iPhone 3G där antennen sitter så går jag från full 3G till halv edge. Samma sak uppstår jag jag täcker antennen på mammas Sony Ericsson bara det att antennen sitter högst upp. Och därför tycker jag att iPhone 4 är ett klockrent köp om man behöver en ny smart phone. Och Apple kan känna sig stolta över den. Och kom nu inte och säg att det bara är något Apple säger. Men om ni kollar på marknaden så ser ni ju att deras kunder gillar deras produkter skarpt och är lojala till förtaget. Och det händer inte om Apple inte tänker igenom en produkt innan släpp. och har man tänkt igenom en produkt så ska man vara stolt över den!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk

Apple shows Nokia's N97 Mini can be force choked, too (video) -- Engadget

fyfan, beter sig om 3 åring, å klagar på en annan tillverkare telefonproblem istället för att bara direkt erkänna sitt eget fail... blir fet bojkott från mig nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Apple shows Nokia's N97 Mini can be force choked, too (video) -- Engadget

fyfan, beter sig om 3 åring, å klagar på en annan tillverkare telefonproblem istället för att bara direkt erkänna sitt eget fail... blir fet bojkott från mig nu

Ja lite töntigt är det men tänk dig själv, om du hade ett företag, skulle du då tycka att det var rättvist att media och så många andra kastar så mycket skit på apple för ett fel som så många andra har och som inte ens har påpekts någongång överhuvudtaget under den tiden andras tillverkare har varit lika defekta?

Dessutom har dom erkänt sitt fel, å bojkotta ett företag för att du inte gillar deras produkter istället för hur företaget sköts, hur företaget sköts har ju ingen som helst påverkar i ditt liv överhuvudtaget

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Apple shows Nokia's N97 Mini can be force choked, too (video) -- Engadget

fyfan, beter sig om 3 åring, å klagar på en annan tillverkare telefonproblem istället för att bara direkt erkänna sitt eget fail... blir fet bojkott från mig nu

kan det berott på att nokia skrattade åt apple och sa att man minsan kunde hålla deras mobiler hur som helst utan att tappa nå signalstyrka? löjligt av apple, men samtidigt vare väll lite så att nokia satte sig själv i det hela. det är lite sparka på andra, när man inte har ryggen fri. kolla How do you hold your Nokia? | Nokia Conversations - The official Nokia Blog

Archaik:Det bror faktiskt lite på vad man värderar. skulle jag vilja köpa motsvarande dator som en macbook pro, men från annan tillverkare, så kostar det faktiskt lika mycket. o då pratar jag inte om ren hårdvara i form av prestanda, utan byggkvalitet, kvalitetskänsla och mjukvara jag får med från början på macen, men som kostar extra på windows datorn. fast det beror ju på vad man värderar. alla tycker olika. o begränsad till deras mjukvara? du måste tänka på iphone o att man inte kan köra nå annat OS än iOS. Nu gör ju apple lite mer än mobiler och jag kan då installera precis vad jag vill på min macbook pro. Även från värsta konkurrenten microsoft (som idag väll inte längre är värsta, stämningen mellan företagen har ju blivit rätt bra).

än en gång handlar en apple tråd om nå helt annat än vad som som va tänkt från början

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Skandal att man säljer felaktigt konstruerad produkt till hutlösa priser. Skäms på er journalister som slickar deras **v dagligen.

Skandal att Foxconn betalar sina fabriksarbetare 131 $ i månaden mens Steve Jobs har 1,1 miljarder i Apple aktier (1 100 000 000 $).

Nästa gång ni köper en iPhone så se er själva i spegeln...framför er kommer ni att se en hjärntvättad zombie.