Behöver nytt nätagge föra pofade nyss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

TX650 är dock Seasonicbyggt, så den kan du inte jämföra olika CWT plattformar med...
jonnyGURU Forums - View Single Post - Corsair TX-650

Min TX750w ser lika dan ut innuti som min HX850w.

Den HX850w som jag har ser ut som i revewerna på nätet.

Den TX750w som jag har ser INTE ut som reviwerna på nätet.
Den har dessuton Corsairloggan på fläktgallret som HX850w har

Min TX750w ser ut som TX950w i reviwerna på nätet.

Det kan kanske bero på att de senare HX750 har samma kretskort som TX950w, för att spara lite arbete så laddar dom bara robbotarna med klenare komponenter, DSG plattformen.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

TX650 är dock Seasonicbyggt, så den kan du inte jämföra olika CWT plattformar med...
jonnyGURU Forums - View Single Post - Corsair TX-650

Ts, nu är du finkänslig... Huvudsaken är ju att det är favoritmärket.

När vi ändå har önsketänkande uppe, angående CM Real Power 520W som det tillskrevs OEM tidigare i tråden så var det nog lite glidning även där. Enhance är nog närmare sanningen än Seasonic...

Multiman: Läste genom tråden en gång till och blev lite fundersam när du i ett inlägg ger ris och ros:

Saken jag gillar med Corsair är att de inte har sålt en enda dålig modell. Xilence gör mycket skit, men ibland kanske de valde rätt och din 550Wattare är en sådan. Väldigt få märken har genomgående bra kvalitet, speciellt de som köper in av andra. Corsair är ett lysande undantag som sagt.

Just TX750 och VX550 är väl isf deras minst lyckade modeller, med förhållandevis högt rippel och ljudnivå. Dock fortfarande långt inom gränserna och samma höga kvalitet.

Seasonic har alltid gjort bra grejer, både under eget namn och till andra. Tyvärr har även de sålt sin själ ibland och levererat budgetmodeller med billigare delar till både främst Antec, men även Corsair med CX400 (och även andra som jag inte minns nu).

Hur menar du med ovanstående, Corsair har genomgående hög kvalitet men har fått budgetmodeller med billigare delar levererade av Seasonic...?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

TX650 är dock Seasonicbyggt, så den kan du inte jämföra olika CWT plattformar med...
jonnyGURU Forums - View Single Post - Corsair TX-650

Lite jobbigt att skriva i två trådar samtidigt.
Denna Trådskapare har tydligen Bestämt sig redan så tack för mig.
Det finns ju en till tråd på liknande ämne...http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/9...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...