Netbook med dockningsmöjlighet?

Permalänk
Medlem

Netbook med dockningsmöjlighet?

Har kollat runt lite överallt, men hittar inga? Görs inte netbook med denna funktionen?
Är på jakt efter en i 10-12" storleken, men hittar verkligen ingen. Någon som vill hjälpa mig? :S

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns några netbooks med docka; du måste gå upp en bra bit i prisklass för det. Lenovo har små (12") men DYRA thinkpads som har docka.
Netbooks är ju också ofta riktade mot hemanvändare; datorer med dockor är mest företagsmaskiner som har (jag har ALDRIG sett någon maskin, utanför en uttalad "business"-grupp). Tyvärr. Själv har jag en maskin ur Dell Latitude E-serien - med tillhörande docka. Jag köpte först dock en 12" Thinkpad för >15 000 förra sommaren som jag lämnade tillbaka efter en vecka pga urusel batteritid (1,5 timme - visade bara skrivbordet).

Naturligtvis finns alternativet med USB-portreplikatorer där det finns de som även har stöd för VGA/DVI som pga. begränsningar av CPU och bandbredd över USB2 inte lämpligen bör användas till något mer avancerat än word/excel/programmering. Å andra sidan är väl knappast valet av en netbook exemplariskt för spel från första början...

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.