Ska köpa Asus G73 vem vilken model?

Permalänk
Inaktiv

Ska köpa Asus G73 vem vilken model?

hej...jag funderar på att köpa asus g73 vem vet inte vilken av dom dom 2 jag ska köpa.. här är specc

G73JH-TZ127V - 1920x1080 skärm, i7 720, 2x 320GB HDD, 6GB Minne, Win7HP, DVD. pris
14 995 på siba
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
G73JH-TZ158Z - 1920x1080 skärm, i7 720, 1x 500GB Hybrid, 6GB, Win7U, BluRay, bag&mouse. pris 18722:- på B-ray

jag har råd med båda.. men undrar om bluray påverkar spel samma som mellan ps3 och xbox 360 att ps3 kör med bluray och dom säger att det ger bättre grafik...så undrar om det är samma med pc att bluray påverkar pc spel så det blir bättre grafik..

sen har 158z Hybrid har 127v också det? hursomhelst vilken av dom här 2 kör spel på högsta bäst med mest fps?...funderar på dom mer krävande spelen som tex crysis... har båda lika bra ljud till typ musik och spel etc?

lyssnar också mycket på musik och undrar om båda har lika bra ljudkvalite med bas osv

kan inget om datorer..så bäst jag frågar vilken av dom här 2 är bäst till spel... och musik.. kollar också ganska ofta på video... men då via interned stream elr så...laddar jag ner filmer brukar ej köpa bluray filmer elr dvd filmer så spelar nog inte så mycket roll gällande bluray till filmer...

Permalänk

Båda kommer att prestera lika bra i spel. Angående bluray så har jag aldrig hört att det ska ge bättre grafik på en PC. Ljudkvalitén är faktisk grymt bra, vad jag vet ska de ha samma ljud.

Angående hybrid SSD vs raid0 vet jag faktiskt inte, har noll koll där.

Jag röstar på den billigare!

Visa signatur

Asus EeePC 1215n

Permalänk
Inaktiv

Okej då går jag för den billigare den finns i lager där jag bor ^^

Permalänk

Gör du rätt i tycker jag.

Visa signatur

Asus EeePC 1215n