Svaret på: Vilket GTX 460 ska jag köpa?

Permalänk

Mitt Gigabyte 460 GTX SOC ligger på ca 30 grader Idle och kanske 40-42 i load, så jag tycker knappast att Gigabytes kort med utgångsläge från detta är dåligt.

Visa signatur

Phenom II X4 995BE (3.20 Ghz)
Gigabyte 460 SOC 1GB | X-FI Extreme Gamer Pro | 4 GB DDR3 | 3x500 GB SATA HDD's | |INTEL SSD 80 GB|Vraptor150x2 | Samsung Syncmaster 24"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deathtrip2k:

Har sett att ett nytt märke har kommigt till sverige (KFA2). Tänkte köpa ett Gigabyte 1gb kort och undrar vilket utav dessa 2 korten som är bäst för överklockning. Ska inte köra SLI

KFA2 är EVGA fast i Europa

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweRMW:

KFA2 är EVGA fast i Europa

Eller för att citera deras egen hemsida:

"KFA2 is the European premium brand of Galaxy, nothing to hide, proud to be a part of it."

http://www.kfa2.com/aboutus.html

Permalänk
Medlem

Jag ska inte överklocka men kanske köra sli i framtiden. Funderar starkt på ett GTX 460 för att det passar min budget (grafikkortet får högst kosta 1700kr). Trådskaparen tipsar om EVGA eftersom den har bra luftgenomströmning. Rekommenderar inte Gigabyte korten för att de inte har det. Men samtidigt är Gigabytes kort väldigt populärt och en del som säger att de har schyssta temperaturer (~30 i idle och ~40 i load) vet dock inte om det faktist är bra men andra säger det i alla fall.

Så just nu är det antigen EVGA som gäller eller Gigabyte.

Vad säger sweclockers?

Vad är det för skillnad mellan dessa kort?

Permalänk
Medlem

Anledningen till att man ev vill ha låg temperatur är att man kan klocka högre med motsvarande lägre fläkthastigheter. Ska du inte klocka finns det ingen som helst andledning att välja ett svalare kort.

EVGA har outstanding garanti och step-up etc.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chigurh:

Jag ska inte överklocka men kanske köra sli i framtiden. Funderar starkt på ett GTX 460 för att det passar min budget (grafikkortet får högst kosta 1700kr). Trådskaparen tipsar om EVGA eftersom den har bra luftgenomströmning. Rekommenderar inte Gigabyte korten för att de inte har det. Men samtidigt är Gigabytes kort väldigt populärt och en del som säger att de har schyssta temperaturer (~30 i idle och ~40 i load) vet dock inte om det faktist är bra men andra säger det i alla fall.

Så just nu är det antigen EVGA som gäller eller Gigabyte.

Vad säger sweclockers?

Vad är det för skillnad mellan dessa kort?

Har du bara någorlunda luftgenomströmning i ditt chassie så är det inga problem med Gigabytes kort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Jag ska inte överklocka men kanske köra sli i framtiden. Funderar starkt på ett GTX 460 för att det passar min budget (grafikkortet får högst kosta 1700kr). Trådskaparen tipsar om EVGA eftersom den har bra luftgenomströmning. Rekommenderar inte Gigabyte korten för att de inte har det. Men samtidigt är Gigabytes kort väldigt populärt och en del som säger att de har schyssta temperaturer (~30 i idle och ~40 i load) vet dock inte om det faktist är bra men andra säger det i alla fall.

Så just nu är det antigen EVGA som gäller eller Gigabyte.

Vad säger sweclockers?

Vad är det för skillnad mellan dessa kort?

Gigabytes kort fungerar OM du har bra luftgenomströmning i lådan OCH (DETTA ÄR DET VIKTIGASTE) du har minst en extra ledig expansionsplats mellan korten. De klarar INTE av att sitta precis brevid varandra (eller för den delen med något annat sorts kort precis framför fläktarna.)

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icipher:

Anledningen till att man ev vill ha låg temperatur är att man kan klocka högre med motsvarande lägre fläkthastigheter. Ska du inte klocka finns det ingen som helst andledning att välja ett svalare kort.

EVGA har outstanding garanti och step-up etc.

Skrivet av Jalle64:

Har du bara någorlunda luftgenomströmning i ditt chassie så är det inga problem med Gigabytes kort.

Skrivet av era909:

Gigabytes kort fungerar OM du har bra luftgenomströmning i lådan OCH (DETTA ÄR DET VIKTIGASTE) du har minst en extra ledig expansionsplats mellan korten. De klarar INTE av att sitta precis brevid varandra (eller för den delen med något annat sorts kort precis framför fläktarna.)

Tack för all info. Vet inte hur min luftgenomströmning kommer bli. Fundrar på detta chassi (Antec three hundred) och dessa övriga komponenter:

Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 460 OC
Moderkort: Asus P8P67 PRO
Hårddisk: 500 GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II
Nätdel: Fractel Design Integra 400W
Processor: Intel Core i5 2500k 3,3GHz
Ram: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Tack för all info. Vet inte hur min luftgenomströmning kommer bli. Fundrar på detta chassi (Antec three hundred) och dessa övriga komponenter:

Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 460 OC
Moderkort: Asus P8P67 PRO
Hårddisk: 500 GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II
Nätdel: Fractel Design Integra 400W
Processor: Intel Core i5 2500k 3,3GHz
Ram: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz

Moderkortet borde fungera. Nätagget är dock i klenaste laget. Det räcker till ett kort men kommer inte klara av två.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Hedersmedlem

Det borde inte vara några som helst problem med detta om du bara skall ha ett kort, dock skulle jag valt ett något starkare nätagg typ 500 eller 550W Corsair eller av den kalibern för 400W blir lite snålt speciellt som GTX460 vill ha "minst" 450W.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det borde inte vara några som helst problem med detta om du bara skall ha ett kort, dock skulle jag valt ett något starkare nätagg typ 500 eller 550W Corsair eller av den kalibern för 400W blir lite snålt speciellt som GTX460 vill ha "minst" 450W.

jag har ett Corsair vx 550 och funderar på sli tror ni det verkligen funkar det med detta agg?

Visa signatur

it's nice to be important but it's more important to be nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av bais:

jag har ett Corsair vx 550 och funderar på sli tror ni det verkligen funkar det med detta agg?

Min dator i sig drar ca 560W från väggen vid full belastning. Jag skulle inte vilja ligga så nära gränsen under en längre tid.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

kan nån svara på varför PCG valde att uppgradera sitt datorbygge med zotacs 460 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=604079#extra
istället för gigabytes 460? http://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-1...
ganska stor prisskillnad ändå

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dramonicous:

kan nån svara på varför PCG valde att uppgradera sitt datorbygge med zotacs 460 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=604079#extra
istället för gigabytes 460? http://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-1...
ganska stor prisskillnad ändå

Det kan bero på att den är högre klockad än GB:s

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det bästa sättet för mig att veta hur bra ett grafikkort är genom att jag vet vilka spel jag kommer kunna köra och i vilka grafik inställningar. Jag har under längre tid funderat över Gigabyte GTX 460 om jag nämnde tidigare i den här tråden. Ska absolut inte överklocka, kanske köpa ett till GTX 460 i framtiden och köra sli.

Vad tror ni jag kommer kunna ha för inställningar i spel som Bioshock 2, Assassins creed 2, Crysis? På en skala från väldigt låg, låg, normal, hög, väldigt hög.

Övriga komponenter:
Chassi Antec three hundred
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 460 OC
Moderkort: Asus P8P67 PRO
Hårddisk: 500 GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II
Nätdel: Fractel Design Integra 400W
Processor: Intel Core i5 2500k 3,3GHz
Ram: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chigurh:

Det bästa sättet för mig att veta hur bra ett grafikkort är genom att jag vet vilka spel jag kommer kunna köra och i vilka grafik inställningar. Jag har under längre tid funderat över Gigabyte GTX 460 om jag nämnde tidigare i den här tråden. Ska absolut inte överklocka, kanske köpa ett till GTX 460 i framtiden och köra sli.

Vad tror ni jag kommer kunna ha för inställningar i spel som Bioshock 2, Assassins creed 2, Crysis? På en skala från väldigt låg, låg, normal, hög, väldigt hög.

Övriga komponenter:
Chassi Antec three hundred
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 460 OC
Moderkort: Asus P8P67 PRO
Hårddisk: 500 GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II
Nätdel: Fractel Design Integra 400W
Processor: Intel Core i5 2500k 3,3GHz
Ram: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz

Jag säger titta på mitt förra inlägg.
Du kommer att kunna spela på hög i allt utom Crysis och Metro 2033 iaf enligt det jag vet/läst.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Tjena Grabbar, tänkte bara ställa en snabb fråga angående GeForce GTX 460, hur står det emot Geforce GTX 285?

Hade nämligen ett GTX 285 i min gamla dator och ny håller jag på att samla till mig delar och jag vill som sagt bara kolla vilket som är kraftfullast av dessa kort?

GTX 285 är väl på utgång med tanke på tillgängligheten på marknaden medan GTX 460 verkar sälja bättre än någonsin.

Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlehood:

Tjena Grabbar, tänkte bara ställa en snabb fråga angående GeForce GTX 460, hur står det emot Geforce GTX 285?

Hade nämligen ett GTX 285 i min gamla dator och ny håller jag på att samla till mig delar och jag vill som sagt bara kolla vilket som är kraftfullast av dessa kort?

GTX 285 är väl på utgång med tanke på tillgängligheten på marknaden medan GTX 460 verkar sälja bättre än någonsin.

Tack för svar

Gtx 285 är lite bättre (~2%) än ett gtx 460 1gb på stock frekvenser. Men så fort du överklockar skenar ett 460 iväg i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Dag in och dag ut poppar nya trådar upp om vilket märke är bäst och huruvida det är bra i SLI eller inte. Jag tänkte skapa en tråd där allt förklaras, en gång för alla.

I många fall är valet av tillverkare en smaksak. Tidigare har Nvidia inte tillåtit eller varit mycket skeptiska mot att låta tillverkarna skapa egna designer för kylaren och/eller PCBn, dock har de valt att lossa på tyglarna vilket har resulterat i en hel del intressanta kylare för just GTX 460.

Referenskylaren använder sig av en centrufigualfläkt som är mycket tyst och kyler det annars svala kortet mycket väl. I många fall är minnena (VRAM) och VRMerna inte kylda, detta med all sannolikhet för att kortet i fråga inte går särskilt varmt och man sparar in några kronor på att strunta i kylningen för den enskilda komponenten. Detta är inte ett definitivt svar utan endast mina spekulationer.

En fråga som jag tänkt tackla som ständigt frågas här på forumet är: "Varför inte köpa GTX 465 istället för GTX 460?" och svaret på den frågat är inte mer komplicerat än såhär: GTX 460 presterar bättre i 90% av fallen, överklockar bättre och går både tystare och svalare. Jag tänker inte dedikera någon större del åt just GTX 465 då det kortet föråldrat och inaktuellt (GTX 465 = GF100, GTX 460 = GF104. Vill du veta mer så googla).

Innan du bestämmer vilken tillverkare du ska köpa så måste du veta vad det är du ska göra med kortet. Ska du överklocka? Ska du köra i SLI? Har du god luftgenomströmning i chassit? Om du ska köra SLI, hur stort mellanrum har du mellan PCI-E-platserna? Många frågor måste besvaras och varje fråga är kritisk för det optimala valet. Jag tänker basera mina svar kring 1GB-versionen, och inte 768mb. Detta eftersom prisskillnaden är försumbar och man bör satsa på 1GB.

Om du...
Ska Överklocka, ej köra SLI, har ganska bra luftgenomströmning så är ett kort med extra god kylning att rekommendera, t.ex Gigabyte GTX 460 1GB. Detta främst så att du kan överklocka i lugn och ro utan att behöva oroa dig för höga temperaturer. Gigabyte-kortet har visat sig vara mycket god i en singelkonfiguration. Det är inte ett måste att köpa ett kort som har annorlunda kylning, ett med Referenskylaren kommer inte göra dig besviken.

Inte ska överklocka och inte ska köra SLI så faller valet helt och hållet på hur bra din luftgenomströmning är. Har du god luftgenomströmning så spelar det ingen större roll vilket kort du väljer; att rekommendera är ett kort som är tyst. Har du däremot sämre luftgenomströmning så är målet att fasa ut så mycket varmluft som möjligt. Detta görs effektivast med en kylare likt EVGAs. Har du inte möjlighet att få tag på en sådan så är Nvidias referenskylare det näst bästa du kan få tag på, då den fasar ut det mesta av varmluften. Kort med kylning likt Gigabytes eller Asus fasar nästan inte ut någon varmluft alls och är inte att rekommendera.

Ska Överklocka och/eller köra SLI men har bra eller dålig luftgenomströmning så är ett kort med radialfläkt att rekommendera. Detta finner du endast (i skrivande stund) hos EVGA och Zotac. Båda dessa modeller anses vara mer högljudda än de med Referenskylaren. Dock är detta de enda modeller som fasar ut varmluften ur chassit efter den har kylt grafikkortet, vilket är mycket bra, speciellt om man har dålig luftgenomströmning. Även om du har bra luftgenomströmning i chassit är denna fläkttypen att rekommendera, då det annars mycket lätt bildas en värmeficka mellan de två korten när de körs i SLI. En tungt vägande faktor är mellanrummet du har mellan dina PCI-E-platser. Om dina PCI-E-platser sitter likt de gör på detta moderkort (de två mörkblåa lite längre platserna) så betyder det att dina kort kommer sitta hack i häl. Vid en sådan konfiguration är radialfläkt verkligen att rekommendera. Kan du inte få tag på detta så är det näst bästa Nvidias egna Referenskylare. Du får absolut inte använda dig att ett kort som har kylning likt Gigabytes då detta kommer resultera i katastrofala temperaturer för det övre kortet. Har du däremot mer mellanrum mellan platserna, likt detta moderkort (den mörkblåa och vita lite längre platsen) så är valet av tillverkare ganska fritt. Jag rekommenderar fortfarande en modell med radialfläkt eftersom en värmeficka kan bildas mellan korten. En del här på forumet har valt att köra Gigabytes modell i SLI (med bra mellanrum mellan PCI-E-platserna) och har inga problem med det.

Om du planerar på att vattenkyla i framtiden (eller byta kylare) är EVGAs modell att rekommendera då din garanti inte kommer ogiltigförklaras. EVGA är för tillfället det enda företaget som tillåter dig att överklocka och byta kylare utan att ogiltigförklara din garanti. Så om du planerar att köra stenhårt på överklockning eller liknande är EVGA ett bra val.

Värt att notera är att EVGA erbjuder livstidsgaranti. Om ditt kort går sönder så får du det utbytt mot ett liknande eller ett med liknande värde.

OBS!
Om du vet hur man överklockar så lägg inte pengar på ett fabriksöverklockat kort. GF104 är ett mycket klockvänligt chip och du kommer utan vidare komma upp i lika höga eller högre klocks än de fabriksöverklockade korten. Om du väljer att köpa ett kort av EVGA så erbjuder dem nu, vad dem kallar FPB (free performance boost) på alla deras icke fabriksöverklockade kort. Mer information om detta finner du här. Min rekommendation är att du istället spar några hundralappar och lägger det på annat istället, en krogrunda eller något produktivt ;)!

OBS #2
Sparkle-korten från inet ser inte ut som de gör på deras hemsida. En användare här på forumet har varit snäll nog att ladda upp bilder på hur hans kort såg ut: #10310475
EDIT (2010-08-21): Det verkar nu som om inet sett till att lägga ut rätt bilder!

VARNING!
Jag vill bara utfärda en varning ang. Gainward och Palits kort. Om mitt minne inte sviker mig så äger Palit Gainward och i detta fall så ser deras GTX 460 mycket lika ut. Båda har valt att snåla med PCBn vilket resulterar i att de inte klarar av lika hög temperatur som andra kort. Detta är en viktig faktor om man har dåligt luftflöde eller tänkt överklocka. Det positiva är (iaf med Palit) att deras PCB är kortare än referensdesignen, om det nu är så att man har trångt i chassit.
Edit: Ta varningen ovan med en nypa salt. Gainwards PCB klarar inte lika höga temperaturer som referens-PCBn, men det spelar ingen roll (näst intill). Referensdesignen ska klara 150c och Gainwards klarar "endast" 135c. Vidare information här.

Läs, om överklockning är av extra stort intresse..
Om du finner överklockning extra roligt och vill klämma ut vart enda gnutta prestanda som finns att hämta så är kortets PWM (power phase) mycket viktig. Jag kommer nedan lista de kort vars PWM jag känner till. Nvidias referensdesign rekommenderar en 3+1 design, vilket betyder 3 till GPUn, 1 till minnet.

Kort med 3+1:
CoolingConfigurator.com
Kort med 4+1:
Palit GTX 460 Sonic Platinum & Inno3D GeForce GTX 460 - TechSpot
Nvidia GeForce GTX 460 1 GB Graphics Card Review (page 4) - X-bit labs
PC Perspective - Galaxy GeForce GTX 460 GC 1GB Review - Can SLI 460s beat the GTX 480?
Kort med 5+1:
Overclock3D :: Review :: Asus GeForce GTX 460 1GB DirectCu :: Packaging & Initial Impressions

God läsning & reviews:
NVIDIA?s GeForce GTX 460: The $200 King - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News
Nvidia GeForce GTX 460: The Fermi We Were Waiting For : GeForce GTX 460 At 1 GB And 768 MB
Nvidia GeForce GTX 460 1GB Graphics Card Review | bit-tech.net
GeForce GTX 460 review (roundup)
Introduction - NVIDIA GeForce GTX 460 Review | [H]ard|OCP

Jag hoppas detta hjälper dig med ditt val av GTX 460 :)! Om du har förslag på hur jag kan förbättra tråden så skicka ett meddelande här på forumet.

Nu väntar jag bara på motsvarande genomgång av 560-korten... Sätt igång och jobba!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Nu väntar jag bara på motsvarande genomgång av 560-korten... Sätt igång och jobba!

Samma princip kan appliceras på GTX 560. Liknande kylare används på de korten, dock tycker jag personligen inte GTX 560 är lika imponerande som GTX 460 var när det släpptes.

Permalänk

Kan nog hålla med att Gigabyte GTX460 SOC är det bästa köpet i klassen 460 om man ser till helheten: kvaliten, låg temperatur, lågt fläktbuller, något lägre förbrukning, mkt bra överklockningspotential, Snygg - i ett chassi med insyn, med sina pipes utåt, ser grymt ut! MEN det kostar från 1850,- på prisjakt. Lägger man till bara 400,- så får man storebror Gigabyte GTX470 SOC, och det är ett riktigt MONSTER, har flera såna själv. Så det kan vara de bäst spenderade 400,- på evigheter. Det är lite större, drar mer ström, blir varmare, men är lika tyst.! och prestandan vid överklockning är enastående -litet tips bara

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FFredrikk:

Kan nog hålla med att Gigabyte GTX460 SOC är det bästa köpet i klassen 460 om man ser till helheten: kvaliten, låg temperatur, lågt fläktbuller, något lägre förbrukning, mkt bra överklockningspotential, Snygg - i ett chassi med insyn, med sina pipes utåt, ser grymt ut! MEN det kostar från 1850,- på prisjakt. Lägger man till bara 400,- så får man storebror Gigabyte GTX470 SOC, och det är ett riktigt MONSTER, har flera såna själv. Så det kan vara de bäst spenderade 400,- på evigheter. Det är lite större, drar mer ström, blir varmare, men är lika tyst.! och prestandan vid överklockning är enastående -litet tips bara

Har du måtten på gigabyte gtx 460 soc?
Är i stort behov av att veta dessa.

Permalänk

räcker det med agg som sitter i antec sonata III för att driva ett gtx 460?
jag har som ni ser nedan inte så mkt prylar i burken iofs

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobby Tex:

räcker det med agg som sitter i antec sonata III för att driva ett gtx 460?
jag har som ni ser nedan inte så mkt prylar i burken iofs

Ja det bör det kunna, försök krama ur q6600 lite mer också om du kan.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Tänkte skaffa detta:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/175397/segafreaks

Vilket moderkort rek ni?

Har ett corsair 620W PSU det fungerar med dessa kort?

Fläktar:

1x120mm top
1x120mm bak
1x120mm front
2x120mm botten

Tacksam för svar!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av segafreaks:

Tänkte skaffa detta:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/175397/segafreaks

Vilket moderkort rek ni?

Har ett corsair 620W PSU det fungerar med dessa kort?

Fläktar:

1x120mm top
1x120mm bak
1x120mm front
2x120mm botten

Tacksam för svar!

Vilken budget på mobot hade du tänkt dig? Ja, det nätagget skall klara detta lätt

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vilken budget på mobot hade du tänkt dig? Ja, det nätagget skall klara detta lätt

Har redan beställt detta:D

http://www.inet.se/kundvagn/visa/176521/segafreaks-kop-

Ena grafikkortet och processorfläkten ska brorsan ha!

Sedan så ska vi beställa ett varsit 460 till när vi fått in pengar!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Väntar på mitt MSI 560Ti. Ska bli väldigt intressant. Har ett MSI 460 HAWK, med i princip samma kylare och allt. Ska köra lite tester i samma system för att se om det är värt de 500;- mer 560:n kostar.

Kan annars rekommendera MSI 460 Hawk, det borde efter Gigabytes SOC vara det snabbaste 460:n, och svalaste dessutom. Har nått 900mhz på coren 4200 på minnena med enkel överklockning i Afterburner.

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk

Antar att den här tråden är död, nu när 560:n finns på marknaden. Jag fick i alla fall rejält skjuts av bytet, ca 30% ökad prestanda

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC