Permalänk
Medlem

Ingen bild när jag startar datorn.

Tjena byggde ny dator idag och när jag startar den så får jag ingen bild, har provat med att flytta runt minnet i dom olika slottarna. Fläktarna på grafikkortet startar och allt sitter där det ska.

Vad kan ha gått fel?

mvh Medi

ASUS P6T SE
Intel Core i7-930
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9
Intel X25-M SSD 160GB
XFX Radeon HD 5770

Visa signatur

________________________________________________________________________________________________
Chassi: Antec 1200 | Nätagg: Corsair AX1200w | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | Processor: i7-960 @4,1 | Grafikkort: Asus GTX580 DCII | Ram: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 6gb |HDD: Intel® SSD 510 Series 120GB

Permalänk
Medlem

har du satt i både 20 pin och 4 pin i moderkortet?'

Strömförsörjningen menar jag nu,.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Ja bägge kablarna sitter rätt. datorn startar men blir ingen bild.

Visa signatur

________________________________________________________________________________________________
Chassi: Antec 1200 | Nätagg: Corsair AX1200w | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | Processor: i7-960 @4,1 | Grafikkort: Asus GTX580 DCII | Ram: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 6gb |HDD: Intel® SSD 510 Series 120GB

Permalänk

PERFORM THESE STEPS before posting about boot/no video problems! - New-System-Build - Homebuilt-Systems

Där har du egentligen all felsökning du kan göra.

Kan vara värt att kolla reset cmos jumpern, läste någonstans att den kunde sitta dåligt/fel etc.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

How to Bench Test Your System - Tech Support Forum
Här är en till.

Kolla först att distanserna sitter rätt innan du slänger chassit i förrådet och lägger moderkortet på tex kartongen den kom i. Starta (stänga av, reset) datorn gör du med en stjärnskruvmejsel som du rör metall piggarna där kablarna från dator lådan ska sitta. Efter att det funkar utanför sätter du in delarna i lådan.

Flytta minna. Tex om plats nr 1 är ledig så startar inte dator med nya moderkort.

Kolla att ditt moderkort verkligen ska funkar med din processor och minnen och i så fall med vilken bios version.