Permalänk
Medlem

Köpa nytt moderkort på Inet.

Ska köpa mig ett nytt moderkort och en Corsair H50 kylare på Inet. Men vilket moderkort ska jag satsa på? Det ska vara 1156. Jag är inte ute efter och överklocka eller så, vill bara ha ett hyfsat kort, mest bang for the bucks så att säga. Jag vet att jag ska ha P55, men vad "går man miste om" om man kör H55?

Alla tips och funderingar om inets 1156 kort till en core I5 750 är välkommna!

Permalänk
Skrivet av Toye666:

Ska köpa mig ett nytt moderkort och en Corsair H50 kylare på Inet. Men vilket moderkort ska jag satsa på? Det ska vara 1156. Jag är inte ute efter och överklocka eller så, vill bara ha ett hyfsat kort, mest bang for the bucks så att säga. Jag vet att jag ska ha P55, men vad "går man miste om" om man kör H55?

Alla tips och funderingar om inets 1156 kort till en core I5 750 är välkommna!

Köpte detta till grabben...mkt bang for the bucks...har dock inte USB 3.0 och SATA 6.
Jag ångrar inte köpet...ASRock P55 Extreme DDR3 - Inet.se
Grabben kör en CoolIT ECO kylare på sitt mobo till en core i5 750...fantastisk setup för spel!
Läste faktiskt en massa reviews på Asrockkortet innan köpet...om det fick just ofta titeln "best bang for the bucks":)

Här är en bra review gällande P55...Asrockkortet är med här:
7-Way Intel P55 Motherboard Round-Up - TechSpot

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Det verkar ju najs, men det finns inte i lager varken i butiken eller centrallagret

Permalänk

Detta finns inne...vet inte riktigt vad som skiljer...om det endast är avsaknaden av CF och SLI?
ASRock P55 PRO DDR3 - Inet.se

Varför skall du köpa nytt MOBO? Du har ju ett MSI redan?

En review som har med ditt nuvarade samt det Asrockkortet som finns i lager på INET (P55 pro DDR3)
P55 On A Budget: Five Core i5/i7 Motherboards For $100-$150 : Core i7 (And i5) For The Value Crowd?
I detta testen blev Asrockkortet first choice för "non-clockers"...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd

asus-maximus-iii-formula

Kan rekomendera detta.Kostar lite mer men vilket sjukt bra moderkort det är

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Catman:

asus-maximus-iii-formula

Kan rekomendera detta.Kostar lite mer men vilket sjukt bra moderkort det är

TS ska inte klocka så det känns xtremt dumt att köpa klockningskort och betala sisådär 1200kr mer för nåt han ska aldrig använda lr hur ?

bra kort för TS
Gigabyte GA-P55A-UD3 - Inet.se

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Skrivet av Redzo:

TS ska inte klocka så det känns xtremt dumt att köpa klockningskort och betala sisådär 1200kr mer för nåt han ska aldrig använda lr hur ?

bra kort för TS
Gigabyte GA-P55A-UD3 - Inet.se

Yep...det kortet är bra...prisvärt....med USB 3.0 och SATA 6.0...undrar dock fortfarande varför du skall byta ditt moderkort?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Fidel Castro;10297077"]
Varför skall du köpa nytt MOBO? Du har ju ett MSI redan?

Pga instabil dator. Har precis köpt nytt RAM och grafikkort men problemet har bara flyttats till andra ställen där datorn låser sig. Det var denna tråden som fick mig att köpa nytt minne. intel P55 LGA1156 chipset and DDR3 Memory | steve's alternative recursion
Jag är så jäkla trött på att ha en dator man inte kan spela vissa spel på med tanke på att det är just en speldator. Så nu är det slut på felsökandet och in med nya grejor till det funkar.

Det sista jag ska göra innan nytt moderkort är sätta in Corsairs H50 kylare. För den blir jäkligt varm när man kör stress test på den, men inte för varm.

Skrivet av Catman:

asus-maximus-iii-formula

Kan rekomendera detta.Kostar lite mer men vilket sjukt bra moderkort det är

Kostar alldeles för mycket och finns inte i lager

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redzo:

TS ska inte klocka så det känns xtremt dumt att köpa klockningskort och betala sisådär 1200kr mer för nåt han ska aldrig använda lr hur ?

bra kort för TS
Gigabyte GA-P55A-UD3 - Inet.se

Sant det är helt klart till för oss överklockare ^^

Isåfall skulle jag gå på

https://www.inet.se/artikel/1901744/asrock-p55-extreme-ddr3

Billigt med massa lull lull

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Skrivet av Catman:

Sant det är helt klart till för oss överklockare ^^

Isåfall skulle jag gå på

https://www.inet.se/artikel/1901744/asrock-p55-extreme-ddr3

Billigt med massa lull lull

Yep...det var det jag rekommenderade i början av tråden....skitbra kort...problemet är att det inte finns i lager:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb