Permalänk
Medlem

Upptäckte även att min fläktkontroller är död..
Man ska inte köpa sig nån lott idag ialla fall!

Permalänk

Då jag arbetar med distrubition kan jag tyvärr bara säga att jag aldrig kommer beställa sköra saker på posten, jag betalar hellre extra hundring i butik, då jag vet att det är lite så här det går till YouTube - Ace Ventura Pet Detective - Intro och det är helt ärligt

Lätta paket är ok men dom lite större

Permalänk
Medlem

Efter att ha beställt ett Define XL från inet och följt transporten timme för timme, kom det fram till mitt postombud i fredags, men jag fick inte någon SMS-avi förrän i måndags.
Idag (tisdag eftermiddag) öppnade jag förpackningen och det tog ett tag innan jag upptäckte att alla fyra piggarna som håller fronten på rätt plats är av. Däremot är de 6 spännena hela(de piggar som spänner fast fronten på chassit), därför sitter fronten fortfarande på, men den är lös. Frågan är hur länge den lär sitta kvar...

Sedan har mitt chassi en "skönhetsdefekt"; bitumenet på det andra sidolocket är trasigt på ett ställe, men det bryr jag mig inte om, jag vill bara ha en oskadad front!
Nu är det dags att maila inet och fractic design och hoppas på att de löser det. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av neBu*:

Efter att ha beställt ett Define XL från inet och följt transporten timme för timme, kom det fram till mitt postombud i fredags, men jag fick inte någon SMS-avi förrän i måndags.
Idag (tisdag eftermiddag) öppnade jag förpackningen och det tog ett tag innan jag upptäckte att alla fyra piggarna som håller fronten på rätt plats är av. Däremot är de 6 spännena hela(de piggar som spänner fast fronten på chassit), därför sitter fronten fortfarande på, men den är lös. Frågan är hur länge den lär sitta kvar...

Sedan har mitt chassi en "skönhetsdefekt"; bitumenet på det andra sidolocket är trasigt på ett ställe, men det bryr jag mig inte om, jag vill bara ha en oskadad front!
Nu är det dags att maila inet och fractic design och hoppas på att de löser det. :/

Tråkigt!
Min front var också trasig vid leverans så jag kontaktade inet och fractal, min felanmälan har gått igenom hos inet men fractal sa att dom har skickat en ny front till mig så jag väntar på den. Alla piggarna var av för mig men hittade vanligt superlim hemma och det gick hur bra som helst att limma fast alla igen, men man vill ju ha nytt då man har betalat för att få nya fräscha saker vid leverans.

Men du kan testa att limma fast dom tills du får en ny front/chassi det har jag gjort

Permalänk

Fick min idag, beställt från Komplett.se, och upphämtad vid Göteborgs Pick-up-pointen så att Komplett hållt i hela fraktkedjan. Det kom fram oskatt, men jag blir mycket bekymrad och orolig över att så många av er andra fått skadade chassin, vad beror det på egentligen? Jag kan förstå frustrationen när man varit så spänd på att få sitt nya fina chassi.

Kanske beror det på hur extremt tungt chassit är. Postengubbarna blev lite frustrerade och orkade inte bära korrekt och droppade paketet från lite för hög höjd. Blev orolig och kollade igenom chassit en extra gång nu, men som tur är hittade jag inga skavanker. Bra jobbat Komplett!

Längtar som tusan tills jag får sätta vantarna i att bygga ihop systemet, för det här chassit har verkligen plats för allt! Blir till att köpa förlängningssladd till 8-pin/24-pin så att man kan ta fördel av de tre olika termozonerna.

Fick dock inte med extrafläkten som skulle hänga med nu när man beställt innan den 15de december. Fick ni det?
Som tack för det sjabblandet ska jag reklamera en datorväska som jag annars tänkt skita i att reklamera.

Summan av kardemumman ; Fick det jag betalade för, är helnöjd. Det är enormt, unikt och roligt konstruerat och med många möjligheter för personalisering av sin luftkylning.

Minus för brist på USB 3.0, brist på ett litet extrahål för 8-pin vid PSU alternativt minus för att de inte skickar med en förlängningssladd till densamme.

4/5!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Tråkigt!
Min front var också trasig vid leverans så jag kontaktade inet och fractal, min felanmälan har gått igenom hos inet men fractal sa att dom har skickat en ny front till mig så jag väntar på den. Alla piggarna var av för mig men hittade vanligt superlim hemma och det gick hur bra som helst att limma fast alla igen, men man vill ju ha nytt då man har betalat för att få nya fräscha saker vid leverans.

Men du kan testa att limma fast dom tills du får en ny front/chassi det har jag gjort

Mailade du Fractal direkt? Vi är ju flera stycken som har fått frontar som har varit trasiga, jag har valt att inte göra en felamnälan mycket för att jag inte orkar plocka ur allt ur chassit för att skicka tillbaks det, men om det är möjligt att få en ny front skickad för att den nuvarande är trasig så är ju det jättebra!

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipp3r:

Mailade du Fractal direkt? Vi är ju flera stycken som har fått frontar som har varit trasiga, jag har valt att inte göra en felamnälan mycket för att jag inte orkar plocka ur allt ur chassit för att skicka tillbaks det, men om det är möjligt att få en ny front skickad för att den nuvarande är trasig så är ju det jättebra!

Ja det gjorde jag, du borde nog även felanmäla det, bara för att du har felanmält det betyder de inte att du måste skicka in det, det går att avbryta. Men kontakta dom du köpte det av + fractal design Så kanske du får en ny front av dom så du slipper skicka in det

Permalänk
Medlem

Byggde i mitt nya xl chassi i går, helt ok och lättbyggt i stora delar MEN;
Om ni har stora nätagg så kan det bli lite problem.
Jag har ett Zalman 1000w, det mäter 21 cm. Hålet i plåten vid nätaggsplatsen sitter alldeles för nära baksidan på chassit
Kabeldragningen där blir ett helvete.
För några veckor sedan byggde jag i ett Corsair 600T. Det chassit ger i sin helhet ett bättre intryck, mer gedigt.

Men styrkan i XL ligger ju i ljuddämpningen och den sobra looken.
Så i helhet är jag mycket nöjd.
Ett minus till Inets personal som inte hade en aning om chassits funktioner, bla hävdade de att hdd-buren närmast nätaggsplatsen var borttagbar.
Ja, använder man en vinkelslip har de rätt, annars fel!
Hälsn
David

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk

Eftersom det lätt blir så att man skriver i en sådan här tråd när man är missnöjd, och det då kan bli statistiskt missvisande beträffande statusen på XL-chassierna, tänkte jag att jag får meddela att mitt chassi kom fram helt utan skador. (Det var med viss oro jag öppnade kartongen på Posten.)

Däremot är jag inte helt glad för att paketet från Inet inte kom till mitt närmaste postkontor (som det står på deras hemsida). Så, istället för mindre än en km till Posten fick jag 8,5 km till Postens företagscenter. Det fick bli buss dit och taxi hem, istället för att som jag ursprungligen tänkt, ta paketet på cykelns pakethållare och gå bredvid. Jag har kontaktat Inet om detta, och de har lovat att ersätta mig för mina resekostnader. Verkligen schysst av dem.

Hoppas att det bara är ett fåtal som fått/får trasiga chassin och att det snabbt löser sig för er!
Extrafläkten har jag fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonusnovus:

Däremot är jag inte helt glad för att paketet från Inet inte kom till mitt närmaste postkontor (som det står på deras hemsida). Så, istället för mindre än en km till Posten fick jag 8,5 km till Postens företagscenter. Det fick bli buss dit och taxi hem, istället för att som jag ursprungligen tänkt, ta paketet på cykelns pakethållare och gå bredvid. Jag har kontaktat Inet om detta, och de har lovat att ersätta mig för mina resekostnader. Verkligen schysst av dem.

Hoppas att det bara är ett fåtal som fått/får trasiga chassin och att det snabbt löser sig för er!
Extrafläkten har jag fått.

Min leverans delades upp i 2 paket, övriga datordelar hamnade på hos mitt vanliga ombud och chassit i Posten Företagcenter precis som för dig. Anledningen tror jag var för att paketet vägde över 20 kg.

Jag mailade Fractal inatt och fick svar tidigt imorse angående min trasiga front. De var skitsjyssta och sa att de kände till problemet och lovade att de skulle skicka en ny front till mig så fort de får in det med flyg. Så idag började jag bygga. Det är stort och rymligt och är i princip helt ljudlöst (min externa HDD låter mer). Enda minuspoängen är att min Noctua NH-D14 inte fick plats under den vinklade takfläkten så jag fick ta bort fläkten. Det gick bra med kabeldragning från mitt nätagg (HX750) men kabelhålet låg jämsides med kontakterna till PSUn, så hade nätagget varit längre en 5 cm längre hade det blivit problem.

Men jag är definitivt nöjd över detta chassi, i alla fall när den nya fronten kommer

Permalänk
Skrivet av neBu*:

Enda minuspoängen är att min Noctua NH-D14 inte fick plats under den vinklade takfläkten så jag fick ta bort fläkten. Det gick bra med kabeldragning från mitt nätagg (HX750) men kabelhålet låg jämsides med kontakterna till PSUn, så hade nätagget varit längre en 5 cm längre hade det blivit problem.

Sjukt! Du har exakt den setupen på de här två sakerna som de jag tänkt köpa, så du kanske har svar på några frågor?=)

1 ) Hur gick det med 8-pinskontakten? Behövde du förlängningskabel eller hade du 8-pinskontakten placerad på 'ett bra ställe' på moderkortet (ej bredvid CPUn).

2 ) På CPU-kylaren, gick det inte att vrida på fläkten för att det skulle få plats? Vad blev problemet när du satte in Noctuan?

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit och hämtat min nya front Hel och fin! Bra support av Fractal som fixade mig en ny front på tre dagar Dom fick mailet i måndags och jag fick den nya fronten idag (Onsdag)

Men under tiden jag väntade på den nya så lagade jag min första front så nu har jag två stycken

Permalänk
Medlem

Hej, FDXL ser ut som ett riktigt bra val, men jag det är två saker som jag funderar på.

1. Hur kommer kylningen bli om jag sättar in 2 stycken 6870? Kommer det hålla sig på hyfsade temperaturer?

2. Kommer en Noctua NH-U9B SE2 - Inet.se att få plats i FDXL?

Chassit kommer köras med standard fläktar + 2 stycken Scythe Slip Stream 140mm (1700rpm) - Inet.se .

Man kan väl sätta in scythe fläktarna i fläktkontrollen? Och ändra till lägre rpm?

/Antar96

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antar96:

Hej, FDXL ser ut som ett riktigt bra val, men jag det är två saker som jag funderar på.

1. Hur kommer kylningen bli om jag sättar in 2 stycken 6870? Kommer det hålla sig på hyfsade temperaturer?

2. Kommer en Noctua NH-U9B SE2 - Inet.se att få plats i FDXL?

Chassit kommer köras med standard fläktar + 2 stycken Scythe Slip Stream 140mm (1700rpm) - Inet.se .

Man kan väl sätta in scythe fläktarna i fläktkontrollen? Och ändra till lägre rpm?

/Antar96

1. Kylningen för grafikkorten är riktigt bra, bra luftflöde från fronten + att du kan sätta en fläkt i sidoplåten vid grafikkorten om du vill.

2. Jag vet faktiskt inte men den är inte så mycket större än Cooler master 212+ så den borde få plats.
Edit: Den är kanske till och med mindre
Och du kan koppla fläktarna till den medföljande fläktkontrollen, men det är bara 3st som kan styras av den med hjälp av en ratt:)

Permalänk
Medlem

Snabbt svar 5 min . Jag tror det blir XL , det verkar riktigt snyggt och rymligt.
Något jag behöver tänka på innan köp?
Eller är det ett bra köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antar96:

Snabbt svar 5 min . Jag tror det blir XL , det verkar riktigt snyggt och rymligt.
Något jag behöver tänka på innan köp?
Eller är det ett bra köp?

Hahah! Man lär ju svara snabbt

Något du behöver tänka på är att köpa en 4/8 pins förlängningskabel till moderkortet eftersom att det är långt från nätaggregatet till toppen på chassit
Sen är det några som har fått chassit trasigt vid leverans (jag bland annat) vilket beror på att dom har snålat in på förpackningen. Men jag fick en ny dörr tre dagar efter jag hade kontaktat dom. kolla i tråden så ser du vilka skador olika har haft ;D Men jag rekommendera ändå chassit trots att det var trasigt vid leverans

Såhär ser min dator just nu, kommer ett galleri snart också

Permalänk
Skrivet av Santy_8:

Hahah! Man lär ju svara snabbt

Något du behöver tänka på är att köpa en 4/8 pins förlängningskabel till moderkortet eftersom att det är långt från nätaggregatet till toppen på chassit
Sen är det några som har fått chassit trasigt vid leverans (jag bland annat) vilket beror på att dom har snålat in på förpackningen. Men jag fick en ny dörr tre dagar efter jag hade kontaktat dom. kolla i tråden så ser du vilka skador olika har haft ;D Men jag rekommendera ändå chassit trots att det var trasigt vid leverans

Såhär ser min dator just nu, kommer ett galleri snart också
http://img262.imageshack.us/img262/6141/p2318141210.jpg

Snyggt! Rent och fint, precis som chassit.

Testat att vända på hårddiskracket högst upp? Du får bättre luftflöde då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbreaker:

Sjukt! Du har exakt den setupen på de här två sakerna som de jag tänkt köpa, så du kanske har svar på några frågor?=)

1 ) Hur gick det med 8-pinskontakten? Behövde du förlängningskabel eller hade du 8-pinskontakten placerad på 'ett bra ställe' på moderkortet (ej bredvid CPUn).

2 ) På CPU-kylaren, gick det inte att vrida på fläkten för att det skulle få plats? Vad blev problemet när du satte in Noctuan?

1. Jag tog det säkra före det osäkra och köpte en förlängningskabel, och det visade sig vara en bra investering. Det hade gått att dra kabeln under grafikkortet, men med förlängningskabeln kunde jag dra den runt sidoplåten som vanligt. Det är ju lite synd att det inte ingår i ett så pass högt chassi, men 32:- är inget jag orkar tjafsa om.

2. Jag sitter på ett AM2-moderkort och med det kan man tydligen inte vrida Noctua cpu-kylaren 90grader. Problemet var att själva kylflänsarna slog i 180mm takfläkten, med ca 6-8 mm. Jag försökte flytta på "ställningen" som takfläkten satt på men det hjälpte inte. Till sist tog jag bort hela takfläkten och satte in en sidofläkt istället och nu hoppas jag på det bästa.

Jag bör påpeka att detta var mitt första bygge så det kan vara bra att fråga andra också - ibland undgår även de enklaste lösningarna mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbreaker:

Snyggt! Rent och fint, precis som chassit.

Testat att vända på hårddiskracket högst upp? Du får bättre luftflöde då.

Tackar! Jag har inte testat vrida hårddiskracket men kan göra det imorgon för då ska jag göra det sista, fick nya fronten idag så ska sleeva dom kablarna, ta lite mer bilder och posta allt i en bygglogg

Permalänk
Skrivet av Santy_8:

Tackar! Jag har inte testat vrida hårddiskracket men kan göra det imorgon för då ska jag göra det sista, fick nya fronten idag så ska sleeva dom kablarna, ta lite mer bilder och posta allt i en bygglogg

Lugnt, kul att se att jag kunde hjälpa till så att ditt system blir så maxat som möjligt =). Blev det rörigt om du inte sleevade frontkablarna eller? Räcker det inte med buntband?

Ser verkligen fram emot byggloggen, och med tanke på sleevningen blir det iallafall ett antal bilder! =).

Skrivet av neBu*:

1. Jag tog det säkra före det osäkra och köpte en förlängningskabel, och det visade sig vara en bra investering. Det hade gått att dra kabeln under grafikkortet, men med förlängningskabeln kunde jag dra den runt sidoplåten som vanligt. Det är ju lite synd att det inte ingår i ett så pass högt chassi, men 32:- är inget jag orkar tjafsa om.

2. Jag sitter på ett AM2-moderkort och med det kan man tydligen inte vrida Noctua cpu-kylaren 90grader. Problemet var att själva kylflänsarna slog i 180mm takfläkten, med ca 6-8 mm. Jag försökte flytta på "ställningen" som takfläkten satt på men det hjälpte inte. Till sist tog jag bort hela takfläkten och satte in en sidofläkt istället och nu hoppas jag på det bästa.

Jag bör påpeka att detta var mitt första bygge så det kan vara bra att fråga andra också - ibland undgår även de enklaste lösningarna mig!

Hur gick med förlängningssladden? Kan du gissa hur många CM du hade kvar i slackhet på kabeln vid 30cm förlängningskabel? Kommer som sagt att ha ett likadant nätaggregat och ett exakt likadant chassi så jag undrar vad du tror om en 25 cm lång kabel? Tror du det räcker, eller ska man pallra iväg sig till en långt längre bort belägen affär för att få en längre sladd? 8)
Trist att höra att du inte kunde behålla 180mm-fläkten då det iallafall för mig var en av de fräckaste detaljerna med chassit. Men nu får du iallafall ha kvar världens bästa luftkylare (y), så det är väl en tröst, hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Tackar! Jag har inte testat vrida hårddiskracket men kan göra det imorgon för då ska jag göra det sista, fick nya fronten idag så ska sleeva dom kablarna, ta lite mer bilder och posta allt i en bygglogg

Jag plockade bort hela racken. Har ändå ingen disk där så den är bara onödig

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbreaker:

Hur gick med förlängningssladden? Kan du gissa hur många CM du hade kvar i slackhet på kabeln vid 30cm förlängningskabel? Kommer som sagt att ha ett likadant nätaggregat och ett exakt likadant chassi så jag undrar vad du tror om en 25 cm lång kabel? Tror du det räcker, eller ska man pallra iväg sig till en långt längre bort belägen affär för att få en längre sladd? 8)
Trist att höra att du inte kunde behålla 180mm-fläkten då det iallafall för mig var en av de fräckaste detaljerna med chassit. Men nu får du iallafall ha kvar världens bästa luftkylare (y), så det är väl en tröst, hehe.

Jag tror bestämt att det räcker med 25 cm. Om nu inte 8-pinskontakten sitter allra längst till vänster på ditt moderkort så kommer det att räcka :). Jag kan kolla mer exakt imorgon så att du kan få ett definitivt svar.
Vad gäller 180mm-fläkten så kommer jag att sätta tillbaks den när jag köper nytt moderkort/CPU/minnen när Sandy Bridge kommer(CPUn sitter längre ner, alltså borde jag få plats med kylaren då).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Hahah! Man lär ju svara snabbt

Något du behöver tänka på är att köpa en 4/8 pins förlängningskabel till moderkortet eftersom att det är långt från nätaggregatet till toppen på chassit
Sen är det några som har fått chassit trasigt vid leverans (jag bland annat) vilket beror på att dom har snålat in på förpackningen. Men jag fick en ny dörr tre dagar efter jag hade kontaktat dom. kolla i tråden så ser du vilka skador olika har haft ;D Men jag rekommendera ändå chassit trots att det var trasigt vid leverans

Såhär ser min dator just nu, kommer ett galleri snart också
http://img262.imageshack.us/img262/6141/p2318141210.jpg

Det ser riktigt snyggt ut! Men som Gender Bender sa, så hade jag också tagit bort hårddiskracket, kylningen lär ju kunna bli ännu bättre då. Börjar luta mer och mer för ett köp för mig också, dock väntar jag tills efter jul.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanou:

Det ser riktigt snyggt ut! Men som Gender Bender sa, så hade jag också tagit bort hårddiskracket, kylningen lär ju kunna bli ännu bättre då. Börjar luta mer och mer för ett köp för mig också, dock väntar jag tills efter jul.

Jag sitter och sleevar frontpanelen i skrivande stund, kanske tar bort/vrider buren sen, beroende hur det ser ut också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbreaker:

Hur gick med förlängningssladden? Kan du gissa hur många CM du hade kvar i slackhet på kabeln vid 30cm förlängningskabel? Kommer som sagt att ha ett likadant nätaggregat och ett exakt likadant chassi så jag undrar vad du tror om en 25 cm lång kabel? Tror du det räcker, eller ska man pallra iväg sig till en långt längre bort belägen affär för att få en längre sladd?

Nu har jag kollat, och det kommer definitivt räcka med 25 cm. Utan förlängning saknade jag 7 cm + att vinkla själva kontakten, så 10-15 cm förlängning är allt som behövs. resterande 10-20-cm låter dig att dra det lite snyggare men är inget krav!

Permalänk
Medlem

Mitt projekt http://www.sweclockers.com/galleri/6461-projekt-xl
Får väl förklara mitt färgval här då
När jag valde sleeve så ville jag inte ha blått/svart, rött/svart som dom flesta kör på, Så tänkte jag att det är blått på moderkortet och rött grafikkort så de blev det mest blått till de som skulle kopplas till moderkortet och mest rött till grafikkortet, Men det verkar som om dom flesta inte förstår mitt färgval

Permalänk
Medlem

min front var oxå paj. var väl knappt nåt helt på den.
men gjort som många av er andra och mailat fractal.

Permalänk
Medlem

Hallo.... nu får ni XL-ägare allt ge en "review" av dessa lådor. Vilka för- och nackdelar har ni upptäckt?
Ja, jädrans vad svårt det är att skaffa ny låda. Var inne på Storm Sniper/Fractal R3 för att sedan glida över på XL'en. Har dock läst en del reviews där den får kritik för kylningen pga utformning/fläktar. Har även börjat kolla på Silverstone FT02R-W, ev. en FT02R-RWI. Så hur nöjda är ni med era XL nu .......

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hej vilket chassi ska man välja? Fractal Design XL Corsair 600T eller Corsair 800D svårt val eller hjälp

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Hej vilket chassi ska man välja? Fractal Design XL Corsair 600T eller Corsair 800D svårt val eller hjälp

Hej
Jag har både Fractal xl och Corsair 600T hemma just nu.
Tycker det beror mycket på vad du prioriterar.
600T är mycket lättbyggt, bättre planerat invändigt, bra kylning men har också en betydligt högre ljudnivå.
Fractal är tystare, snyggare (mycket personlig åsikt), ok planerat invändigt, lättbyggt förutom: Jag stör mig så vansinnigt på att det går inte att använda ett större nätagg och få till en snygg kabeldragning. Fruktansvärt klantigt av Fractal.

Men som sagt; Vad prioriterar du?

Om 800D vet jag inget förutom att de som har det brukar vara smått lyriska men att det är betydligt dyrare än mina två.

Visa signatur

Så blir det!