Permalänk
Medlem

Nvidia eller AMD?

vilket märke föredrar ni? då menar jag inte prestanda eller liknande ut stabelitet, hur det har funegrat för er? själv föredrar jag Nvidia då mitt ati korts drivrutiner lägger av vid olämpliga tillfällen

Permalänk
Medlem

jag föredrar Nvidia, Nvidia har mer proffisga drivrutiner också hört att ATI buggar och sånt för en del

Permalänk
Medlem

Fanboi tråd, gg flamewar.
f.ö så väljer jag det märke som har bäst pris/prestanda när jag köper grafikkort.

Permalänk
Medlem

Båda har fungerat bra för mig. Jag köper det som är har bäst pris och inte de som har bäst drivrutiner

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Finns redan en likadan tråd.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Pris/Prestanda. Har inte haft några större problem med något kort.

Permalänk
Medlem

AMD.
Aldrig haft problem med drivrutiner.
De är billiga och man får en bra prestanda för det man betalar.
Funderar dock att i framtiden byta till Nvidia för PhysX.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag föredrar NVIDIA men jag väljer det som ger mig mest prestanda för pengarna, vilket var AMD denna gång (HD 5770 och är supernöjd <: ).

Permalänk

Har mestadels haft AMD/ATI och bara ett 7900GT för några år sen. Både "lagen" har fungerat helt utan problem för mig så jag röstar inte på någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Finns redan en likadan tråd.

ahh visste inte det. skulle jag få välja idag så skulle jag nog köra på ett AMD kort tror jag faktiskt då det kort jag sitter på nu kanske inte är det mest prioriterade. men historiskt sett så har Nvidia funkat bäst för mig

Permalänk
Medlem

Nvidia+physx=win

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*