AMD Radeon HD 6800 på bild

Permalänk
Avstängd

Mitt gammla HD4850 var ref design och hade RÖD PCB samt ATi logga på kortet och fläkten

Permalänk
Medlem

Kanske vore smart ur marknadsföringssynpunkt att göra det liiiite annorlunda från ett 5870 (tänker på kylaren) ?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Kanske vore smart ur marknadsföringssynpunkt att göra det liiiite annorlunda från ett 5870 (tänker på kylaren) ?

Kanske det, men om de nu har fått optimal design på sin kylare är det ganska dumt att göra den värre bara för att den skall urskiljas ur 5serien.
Presenterar den bra och kylaren är tyst nog så är jag för. AMD om någon borde veta "Do not change when it is not broken."
Sedan XFX eller Powercolor samt andra kommer nog ha stickers på kylaren för att ändra looken lite.

btw sitter på cat 10.5 pga att de senaste drivisarna dödar min Eyefinity

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

att kortet är urklippt från en dator är väl inget konstigt, någon som tagit en smygbild under en intern uppvisning..
men det hela känns väldigt konstigt måste jag hålla med om.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Sitter ju en fläktkontakt på det passiva kortet Ska det vara så ? Kanske man vill sätta dig en egen fläkt

Permalänk
Skrivet av SuperChefen:

Sitter ju en fläktkontakt på det passiva kortet Ska det vara så ? Kanske man vill sätta dig en egen fläkt

Det är väldigt vanligt. Jag gissar att samma kort säljs med passiv eller aktiv kylning.

Permalänk

GE MIG LÄNGDEN!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett olämpligt inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fluff3n:

GE MIG LÄNGDEN!

Det är inte längden utan storleken som räknas

Det enda som är intressant med bilden är att det finns 5 bildutgångar och 2 pci-e 6pins kontakter. Jag vill hellre ha bild på speccsen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Mitt gammla HD4850 var ref design och hade RÖD PCB samt ATi logga på kortet och fläkten

Och jag har ett 5850 med svart PCB, referens.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Seriöst, hur svårt tror folk att det kan vara att byta ut en klisterlapp innan leverans? På bilden med 6300 kortet ser man ju att det står AMD på pcbn.
Sedan att det är photoshoppat är väl ganska självklart, kortet är ju inkopplat men vem vill se resten av systemet på bilden egentligen. Det finns säkert mindre begåvade personer som skulle tror att hela datorn ingick isf -.-

Ett 6870 blir det i alla fall! hoppas priset hamnar på ~4k

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tittar man noga så ser man att grafikkortet är utklippt från en dator.

Sitter en vit DVI kabel i en port och det reflekteras en vit pci port mot grafikkortet. Verkar även sitta 2 st 6pins kontakter i bakkant.

Förövrigt så ser det lite snabbt klippt ut så vi får nog ta fram saltkaret

Att det verkar vara fotat på plats i en dator, talar för att det inte är fejk.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Var det inte ATi som skulle dö?
Tror denna är fejk...

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Först och främst så är det nog mera sannolikt att bilden togs (i smyg) när den var i ett system vid en intern visning.
Att ATI klisterlappen sitter där spelar hur som helst ingen roll, antagligen är den nya logon (alltså klisterlapparna) inte klara än och de kör på de gamla lapparna helt enkelt. Tittar man närmre på kortet ser man att de nya out portarna skiljer sig från de tidigare modellerna samt att overall modellen skiljer sig från referens modellerna från 5000 serien!

Visserligen finns det inga raka bevis på att detta är ett äkta 6800 series kort men det finns inte heller några som helst bevis på att detta är en fejk, även om de inte har editerat bilden speciellt proffsigt.

Permalänk
Medlem

Tror inte heller det är fake... Liknande bilder som "läcktes" innan hd58xx-serien med och dom stämde ju.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det inte är den kylaren som dom har tänkt att sälja kortet med, utan någon 'vad dom hade tillgängligt' kylare. (som då fortfarande har ati klisterlapp)

Permalänk
Testpilot

Har AMD nämnt något om hur många skärmar man kan använda samtidigt på ett kort? vore ju trevligt om det gick att använda tre stycken DVI/HDMI-skärmar och inte som nu att man måste köra via DisplayPort.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

Har AMD nämnt något om hur många skärmar man kan använda samtidigt på ett kort? vore ju trevligt om det gick att använda tre stycken DVI/HDMI-skärmar och inte som nu att man måste köra via DisplayPort.

De har väl egentligen inte gått ut men någonting över huvud taget Däremot så ryktas det om att de ska uppgradera sin Eyefinity, 5 utgångar (som den läckta bilden verkar ha) och DVI+DVI+hdmi skall funka utan adaptrar.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hunden:

Har AMD nämnt något om hur många skärmar man kan använda samtidigt på ett kort? vore ju trevligt om det gick att använda tre stycken DVI/HDMI-skärmar och inte som nu att man måste köra via DisplayPort.

Annars hade denna varit ett val. http://www.sweclockers.com/nyhet/12516-sapphire-radeon-hd-577...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Först och främst så är det nog mera sannolikt att bilden togs (i smyg) när den var i ett system vid en intern visning.
Att ATI klisterlappen sitter där spelar hur som helst ingen roll, antagligen är den nya logon (alltså klisterlapparna) inte klara än och de kör på de gamla lapparna helt enkelt. Tittar man närmre på kortet ser man att de nya out portarna skiljer sig från de tidigare modellerna samt att overall modellen skiljer sig från referens modellerna från 5000 serien!

Visserligen finns det inga raka bevis på att detta är ett äkta 6800 series kort men det finns inte heller några som helst bevis på att detta är en fejk, även om de inte har editerat bilden speciellt proffsigt.

Ett PS-proffs då som maskerat sin skicklighet med just det - en dåligt gjord maskering.
Nu har det väl närmast varit fråga om att lite försöka dölja från vilken setup fotot är taget, eller för att framhäva själva kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Seriöst, hur svårt tror folk att det kan vara att byta ut en klisterlapp innan leverans? På bilden med 6300 kortet ser man ju att det står AMD på pcbn.
Sedan att det är photoshoppat är väl ganska självklart, kortet är ju inkopplat men vem vill se resten av systemet på bilden egentligen. Det finns säkert mindre begåvade personer som skulle tror att hela datorn ingick isf -.-

Ett 6870 blir det i alla fall! hoppas priset hamnar på ~4k

Jag hoppas priset hamnar på under 2k iofs...