Antec lanserar modulära Lanboy Air

Permalänk
Medlem

skulle kunna vara något i någon annan färg (den släpps även i rött och blått), hoppas bara att att dom inte har nät i toppen, där MÅSTE det vara metall eftersom man vill ställa all dricka där uppe

Permalänk
Medlem

Hahaha var precis min tanke, fast mekanik lego

Permalänk
Medlem

Herre min skapare vad folk sågar detta chassi! Det enda negativa är att det kommer bli lite dammigt. Men det kvittar om man har dammfilter, det kommer ju ändå in damm, inte lika mycket men ändå. Ta och städa lite oftare om ni har problem med damm i era brukar?

Sen märks det ju att folk enbart håller sig till chassin som R2 och R3, bara alu plåtar och inget annat, stelt och ser allmänt tråkigt ut. Effektivt med att slippa damm men riktig tråkigt att titta på, det är bli lite udda och ser "snyggt ut" så att säga. Men bara egen uppfattning.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Känns lite som Sweclockers/haters.com ^^ Gillar det som fan! Rå fresh att se något som är lite "outside the box"! Tycker verkligen inte att antec ska lyssna på alla haters, fortsätt komma med roliga lösningar!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk

Coolt chassi, men jag väntar på att få se lite tester på det, kylningen osv. För jag verkar ju inte ensam kring dessa tankar direkt

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

YouTube - #1181 - Antec LanBoy Air Case Video Review

av 3DGameMan (review), om någon undrar hur han tycker den är

Men för er som inte vill kolla så säger han den är 100% kickass .

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

YouTube - #1181 - Antec LanBoy Air Case Video Review

av 3DGameMan (review), om någon undrar hur han tycker den är

Men för er som inte vill kolla så säger han den är 100% kickass .

Som alltid

För övrigt tycker jag att det är en kul idé, men å andra sidan tror jag att chassit kommer kännas plastigt, och det lär låta en hel del.

Permalänk
Entusiast

Det säger han om allt. Skulle man skicka in en bajskorv med ett klistermärke på och säga att det är ett stöd för tunga grafikkort skulle han säga att det var en "100% kickass product"

Permalänk

Det var väl inte det snyggaste chassit precis, men det verkar vara underbart att bygga i

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Imponerad! Detta var det mest innovativa chassiet jag sett! Jag gillar den blåa varianten.

Permalänk

+ Modlärt och nytänkande

- luftströmning, dammonster och ser ut något som Black & Decker/DeWalt har skruvat ihopp.

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Väldigt fina lösningar. Samtidigt väldigt fult.

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Det säger han om allt. Skulle man skicka in en bajskorv med ett klistermärke på och säga att det är ett stöd för tunga grafikkort skulle han säga att det var en "100% kickass product"

ROFLMAO xD det gjorde min dag

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Härligt... Gör nu en i aluminium och skippa mechen och allt annat krimskrams så kanske någon köper den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sc0rp1E:

ser nice ut. gillas. dam flyga in sen ut

Dammet flyger inte ut, det fastnar på allting som är elektriskt i datorn.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

ni som klagar på damm, varför inte installera dammfilter? med så sjukt många fläktplatser lär ni få grymt airflow iaf! Jag gillar den iaf!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

1900kr FÖR DEN DÄR? HAHAHA de måste ju skoja!

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett nice chassi. Synd bara att det är lite dyrt och ganska fullt. Om det hade kostat runt 1400-1600 kr hade det varit attraktivt.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Av nån anledning så gillar jag denna skarpt men ca 2k låter saftigt för mesh och 5 fläktar

Fick samma intryck

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

grymt coolt. hade jag 10k för mycket så skulle jag bygga en dator med det här chassit

Permalänk
Medlem

Notera namnet också "lan boy" säger det er nåt?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

vilket trevligt chassi! Jag gillar starkt chassin där man kan ta lös moderkortsplåten, men det blir ofta massa resonans istället. Kan ju bara ana att chassit skulle låta mer än mina komponenter:P Flexibilitet i all ära, men som någon sa tidigare: det bli troligen svårt att få någon bra genomströmning utan att använda MÅNGA fläktar.

Hoppas SweC recenserar den senare!

ps: verkar plastigt

Permalänk
Medlem

Väldigt häftigt, men för 1900kr kan man nästan köpa en 800d...
sänk priset 900kr, då är det nog ett mycket bra chassi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordarosten:

Notera namnet också "lan boy" säger det er nåt?

Jag hade inte velat visa detta chassi på ett lan, som att dyka upp med en stylad Volvo på en biluppvisning xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Varför inte bara ... MicroCool Banchetto 101 Clear Modular Tech Station Case - FrozenCPU.com

Om man tror att dammet ska vara ett problem så, beställ ett par oversize strumpbyxor från USA och stoppa in hela caset.

Det finns ju Meccano. Klart mer avancerat än Lego ...
Meccano - Wikipedia, the free encyclopedia

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Jag hade inte velat visa detta chassi på ett lan, som att dyka upp med en stylad Volvo på en biluppvisning xD

Ok, varför vill du inte det? På t.ex DH så blir det gud inihelvete varmt och så är detta chassi perfa. Men framförallt så är det udda och sticker ut i mängden. Men det beror ju på om man vill det eller bara sitta lite av skärmat, sitt eget val. Men jag diggar handtagen, riktigt gott.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av brillorm:

Vilket skräp!

Känns som ett öppet sätt att tjäna pengar på tolvåringar som har tillgång till pappas plånbok.

Det är bra för landets ekonomi om pengarna rullar runt i landet

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

Väldigt häftigt, men för 1900kr kan man nästan köpa en 800d...
sänk priset 900kr, då är det nog ett mycket bra chassi.

Chassits funktion förbättras väl inte bara för priset sänks?

Jag hade gärnat köpt chassit om det var billigare

Permalänk

Någon som kan förklara för mig varför det bara är en usb 3.0 kontakt på framsidan, är inte usb 3.0 kontakterna bakåtkompatibla vilket de skulle vara? Penga mässigt så kostar inte kontakterna många ören mer i stora kvantiteter.

Just detta hindrar mig att köpa ett nytt chassi till min nya dator, då jag absolut inte kan tänka mig usb 2.0 kontakter på chassiet som jag sedan skulle få ångra. Nu finns det några med usb 3.0, men urvalet är dåligt.

Annars tyckte jag som många andra att denna dammsugaren har lite väl uppseendeväckande utseende. Men visst jag kan förstå att den tilltalar vissa.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

1. Hög ljudnivå
2. Dåligt luftflöde men kanske lägre tempraturer ändå, vet ej
3. Fult
4. Ser ut att kunna falla ihop vilken sekund som helst
5. Inte bättre att ta med på lan bara för att det har 2st handtag
6. Ser ut som något som tillhör en byggarbetsplats
7. Dyrt
8. Dammigt som in i helvete

Det var väl allt jag kunde komma på Finns ju säkert en del bra saker också men inget så bra att man köper det