Moderkort till bärbardator processor

Permalänk
Medlem

Moderkort till bärbardator processor

Fick min fars bärbara dator när den pajjade, tänkte att man kunde använda lite delar till något kul och funderar på om det finns moderkort som passar till processorn, det är en T7500.

MVH

Permalänk

Let me google that for you
Och nej troligtvis inte då det är till en laptop. Du kan dock hitta laptop mobos på tex ebay

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Ja jag har googlat och det sa mig inte så mycket mer än att det var socket 478 men formulerade mig väl lite tokigt tyvärr, undrade om det funkar med ett vanligt moderkort till en mobil processor

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimel:

Ja jag har googlat och det sa mig inte så mycket mer än att det var socket 478 men formulerade mig väl lite tokigt tyvärr, undrade om det funkar med ett vanligt moderkort till en mobil processor

Fel, socket P.

Socket P - Wikipedia, the free encyclopedia

Det hittar du bara i laptops. Den har 478 pinnar men är inte kompatibel med s478.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Finns Socket P moderkort på EBay, här är ett: Jetway Intel Socket P Nvidia GF9100M Mini-ITX , NC64-LF - eBay (item 110522241706 end time Oct-17-10 00:16:44 PDT)
Dock är det relativt dyrt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Usch då ja då skippar jag det tack för svar