Permalänk
Proffsmobbare

Laine's Malay HTPC

Eftersom att jag började få misstankar om att förseningarna med Purple Haze skulle bli längre, och att min bärbara som jag använt genom varenda projekt sedan 2006-2007 har börjat krokna.

Letade efter en ny men hittade inget rimligt så jag kastade ihop lite nytt och lite gammalt till en budget av ungefär 3000:-. Detta var vad jag fick fram som ersättare.

CPU - Intel Dual Core E5500 2,8GHz + Thermalright AXP-140
RAM - Corsair 3gb 800mhz ram
MB - Zotac 9300itx
PSU - Fractal Design SFX 300w PSU
HDD - Samsung 250gb 5400rpm
HDD - Samsung F1 500gb 7200rpm
HDD - Samsung F1 500gb 7200 rpm
SSD - Corsair X-32 SSD
GPU - XFX HD4550 512mb passive
CSE - Lian Li PC-Q11B

Eftersom att antal projekt börjat nära sig stora siffror så kändes det som att ett smeknamn vore till sin rätt även här.
Så ja, detta är revision ett av min HTPC kallad Malay.

Laine's Malay HTPC

Permalänk
Vila i frid

Jag gillar den, fullpackad som en rysk buss. <3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt som alltid.:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk

Gaaah, fyfan vad snygg!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

5p som vanligt och fina bilder som alltid, kul med ljusare bilder också

Permalänk
Medlem

Lian Li får alltid till det

riktigt snyggt 5p

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Snyggt...Liten låda med stor potencial

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt dator bygge ! gillar små kompakta datorer

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Permalänk
Medlem

helvete va snyggt!
Riktigt bra jobbat mannen.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Riktigt fin liten burk, hur håller den temperaturen?
Som alltid har du skapat lite konst med kameran, GJ!

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk

Klar femma! Grymt Jobbat!

Permalänk
Medlem

awsum man!

Permalänk

Litet och väldigt snyggt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Alltid lika snyggt! 5p rakt igenom!

"Sleevingen är en hyllningskopia tillägnad Dc3R's V1200-bygge." Haha ja hans bygge är nästan i klass med dina!

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk

Sjukt snygg dator, helt j*vla otroligt !!!!

BTW, om man ska köra Pyshx med ett andra grafikkort ( inte samma model ) ska man då koppla ihopa dom i SLI ?!

Permalänk

Väldigt snyggt och inspirerande! 5p.

Får man fråga var du köpte det nätaggregatet? Osäker på vilka formfaktorer som passar i det chassit nämligen.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

awesomeness

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Jag har letat efter ett litet chassi att använda och hittade faktiskt ditt bygge just efter att jag hittade chassit på Dustinhome. Så utav detta skulle jag jätte gärna veta om man måste ha ett litet nätagg eller om det fungerar med ett vanligt litet ATX nätagg? 5p BTW!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnsson-s:

Sjukt snygg dator, helt j*vla otroligt !!!!

BTW, om man ska köra Pyshx med ett andra grafikkort ( inte samma model ) ska man då koppla ihopa dom i SLI ?!

Är ganska säker på att man inte ska göra det.

Google is your friend:
SLI bridge connector/Physx - NVIDIA Forums

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Riktigt nice Laine, får mig att vilja bygga i SFF! 5P

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Proffsmobbare

Tack för alla fina kommentarer!

Skrivet av rawall:

Riktigt fin liten burk, hur håller den temperaturen?
Som alltid har du skapat lite konst med kameran, GJ!

Både CPU och GPU höll sig på 36*c idle, så länge burken höll.
Testade ingen full load.

Skrivet av Sovereign:

Väldigt snyggt och inspirerande! 5p.

Får man fråga var du köpte det nätaggregatet? Osäker på vilka formfaktorer som passar i det chassit nämligen.

Nätaggregatet fick jag med mitt Fractal Design Array-chassi. Liknande är BeQuiet's och Silverstone's SFX-aggregat.
Chassit är gjort för att kunna husera ett ATX-aggregat.

Skrivet av Scottet:

Riktigt snyggt! Jag har letat efter ett litet chassi att använda och hittade faktiskt ditt bygge just efter att jag hittade chassit på Dustinhome. Så utav detta skulle jag jätte gärna veta om man måste ha ett litet nätagg eller om det fungerar med ett vanligt litet ATX nätagg? 5p BTW!

Det fungerar alldeles utmärkt med vanligt ATX.

Permalänk
Medlem

du kanske kopplade något fel ??????

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av KsKz_91:

du kanske kopplade något fel ??????

Nope, inget sånt. Det var nätagget som inte orkade med längre.
Kan varit den extra lasten från grafikkortet som drog ur sista livskraften, förmodligen drog det förmycket på railen. Surrade rätt bra sina sista timmar innan det sa hejdå.
Om den hade varit felkopplad så hade det inte tagit 48 timmar innan det slocknade.

Vi får hoppas att det inte tog något annat med sig ner i graven.

Permalänk

Snyggt bygge som alltid
Synd att den gick i graven så fort.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Nope, inget sånt. Det var nätagget som inte orkade med längre.
Kan varit den extra lasten från grafikkortet som drog ur sista livskraften, förmodligen drog det förmycket på railen. Surrade rätt bra sina sista timmar innan det sa hejdå.
Om den hade varit felkopplad så hade det inte tagit 48 timmar innan det slocknade.

Vi får hoppas att det inte tog något annat med sig ner i graven.

ahaa okej då förstår jag, ahh då har den ju dött utav överbelastning :),men hur ska du fixa med sleevet nu då, blir skithobbigt att köpa nytt sleeve och sleeva om

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

ahaa okej då förstår jag, ahh då har den ju dött utav överbelastning :),men hur ska du fixa med sleevet nu då, blir skithobbigt att köpa nytt sleeve och sleeva om

något att pyssla med kvällar och helger

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av KsKz_91:

ahaa okej då förstår jag, ahh då har den ju dött utav överbelastning :),men hur ska du fixa med sleevet nu då, blir skithobbigt att köpa nytt sleeve och sleeva om

Skrivet av fille3002:

något att pyssla med kvällar och helger

Ingen fara, så fort jag fått datorn att fungera helt 100 så klipper jag bara kablarna i bägge aggen och löder om.

Ingen idé att sleeva om det nya agget då kablarna ändå måste förkortas till halva längden.

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi kvalité!

Permalänk
Medlem

Snyggt måste jag säga