Permalänk
Medlem

Köpråd bärbar-dator!?

Hej! Till att börja med så har jag sökt igenom trådarkivet och hittat flera liknande trådar där folk ska köpa dator i denna klassen. Dock så ställs inte där alla frågor så gör nu min egen tråd för att sammanfatta allt.

Vi i vår familj har förnärvarande endast en dator. Acer Aspire 6920g (Egenskaper för Acer Aspire 6920G-6A4G25Mn)

Nu har föräldrarna bestämmt sig för att införskaffa en ny dator för någon stans runt 5000 kr, helst inte mer är 7000 kr. En dator för detta pris i dagsläget måste väl vara bra mycket bättre en min Aspire 6920g som syns ovan? I sådana fall så tar ju jag den nya datorn också får föräldrarna ta min 6920g. Har nu kollat runt en del bland datorer i denna prisklass men hittar ingen perfekt. Acer hade en del bra men fick sedan se att dom verkade ligga i botten vad gäller kvalitet(http://www.sweclockers.com/nyhet/10145-asus-bast-hp-samst-i-k...). Så är just nu ganska ställd och skulle behöva eran hjälp!

Egenskaper som datorn ska ha:

Klara de nya spelen med hyfsade inställningar

Ha ganska snygg och stilren design

Vara antingen 15" eller 16"

Gärna ha bra kvalitet

Obs! Det är inte helt omöjligt att övertala mig att skaffa en stationär dator. Jag ser förnärvarande bara inga fördelar. Vad skulle det kosta med en stationär med hyfsad prestanda och en fin skärm? Det blir väl billigast om man bygger en själv?