Samsung Galaxy S får Android 2.2

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S får Android 2.2

Efter många om och men påbörjar Samsung utrullningen av Android 2.2 till Galaxy S.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Längtar tills Sony släpper uppdateringen till min X10mini.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Längtar tills Sony släpper uppdateringen till min X10mini.

2.1an ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

Jupp... Precis den.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hah Galaxy S ser ju ut som en iPhone klon.

Permalänk
Skrivet av Majora:

Hah Galaxy S ser ju ut som en iPhone klon.

(omg..) Det är ju så att det är svårt att göra en mobil som ska vara stilren med mästadels touch, utan att de ser likadana ut..

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

(omg..) Det är ju så att det är svårt att göra en mobil som ska vara stilren med mästadels touch, utan att de ser likadana ut..

Precis, ack o ve för sådana uttal.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk

BTW

Får ni problem med Galaxy S uppgraderingen till Froyo, 2.2

Är det rekommenderat att först göra backup på mobilen, därefter uppdatera, sedan återställa.

Ni kommer nog märka att Android Market försvunnit från menyn, men den kommer tillbaks efter återställning

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

(omg..) Det är ju så att det är svårt att göra en mobil som ska vara stilren med mästadels touch, utan att de ser likadana ut..

Menar inte bara formen. Menyerna, ikonerna, allt ser ju ut som en billig iPhone kopia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Menar inte bara formen. Menyerna, ikonerna, allt ser ju ut som en billig iPhone kopia.

Och det roliga är att Samsung Galaxy S är bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Menar inte bara formen. Menyerna, ikonerna, allt ser ju ut som en billig iPhone kopia.

fast extremt mycket bättre, enligt min mening, nu vill jag inte att det ska bli en massa pajkastning samsung/android/apple/iphone krig, äntligen så fick vi våran uppgradering, mycket trevlig, dock det här med återställningen var ju ett stor fail från samsungs sida.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Musikälskare

Ja den var RIKTIGT lik iPhone, men utan att ha provat den kan jag inte uttala mig mer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hur kan ni tycka den är så lik?, Hur många iphones står det tex "Samsung" på :P, Haha, nä så lika är dom inte. Hörde att PS3 och 360 är likadana

Visa signatur
Permalänk

Förut pratades det ju också om att Samsung Galaxy Spica skulle få 2.2 - det hade varit nåt det!
En så pass populär lur borde ju få det kan man tycka...

Äldre och segare skapelser såsom HTC Magic har ju fått det...

Permalänk

Menyerna är väl fan mycket snyggare än iphone på vilken android mobil som helst...

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa hur man lastar in den?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

Menyerna är väl fan mycket snyggare än iphone på vilken android mobil som helst...

Jaha, menyerna på en androidlur är snyggare än en iPhone. Äpplen och päron på en helt ny nivå.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Förut pratades det ju också om att Samsung Galaxy Spica skulle få 2.2 - det hade varit nåt det!
En så pass populär lur borde ju få det kan man tycka...

Äldre och segare skapelser såsom HTC Magic har ju fått det...

Vart får man tag i uppdateringen till HTC magic har letat men inte sett annat än nyheter att det skulle komma i april en länk skulle inte sitta fel

MVH
Fj0mp

Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .

Permalänk
Skrivet av ErsdaHL06:

Menyerna är väl fan mycket snyggare än iphone på vilken android mobil som helst...

Ja om man älskar iphone menyernas utseende. På en android kan du nämligen byta precis varenda ikon/färg precis som du vill. Vill du att det ska se ut som ios så är det bara att ladda ner ikonerna och köra in i luren.

On topic: 2.2 uppdateringen är hur grym som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Ja om man älskar iphone menyernas utseende. På en android kan du nämligen byta precis varenda ikon/färg precis som du vill. Vill du att det ska se ut som ios så är det bara att ladda ner ikonerna och köra in i luren.

On topic: 2.2 uppdateringen är hur grym som helst

Han skriver faktiskt att alla android telefoner har snyggare menyer än iphonen. Om han sen har skrivit fel vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Menar inte bara formen. Menyerna, ikonerna, allt ser ju ut som en billig iPhone kopia.

Det här är en billig iphonekopia: YouTube - Airphone 4 Review (Fake iPhone 4)

Kass är den visst också Faktiskt värd att kolla igenom hela trots längden, riktigt rolig

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av Fj0mp:

Vart får man tag i uppdateringen till HTC magic har letat men inte sett annat än nyheter att det skulle komma i april en länk skulle inte sitta fel

MVH
Fj0mp

En kompis har haft det i ett par månader. Hans är dock importerad från USA, där den om jag minns rätt heter HTC Dream. Börja i den änden när du letar. Han har dock tröttnat på 2.2 nu. "inte ensam med det längre" säger han. Så han rootade skräpet istället..

Permalänk
Medlem

klarar Galaxy S flashspel som Farmville med nya 2.2?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Förut pratades det ju också om att Samsung Galaxy Spica skulle få 2.2 - det hade varit nåt det!
En så pass populär lur borde ju få det kan man tycka...

Äldre och segare skapelser såsom HTC Magic har ju fått det...

HTC Magic har fortfarande 1,5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

HTC Magic har fortfarande 1,5

Såpass? På min Magic kör jag en officiell 2.1-ROM med Sense Rogers i Kanada som i samarbete med HTC släppte den.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Skrivet av Chenz:

Han skriver faktiskt att alla android telefoner har snyggare menyer än iphonen. Om han sen har skrivit fel vet jag inte.

Oops

Permalänk
Medlem

Ang. Galaxy S och Froyo;

Citat:

See the Anandtech review of the Samsung Fascinate for the detailed reasoning but basically it comes down to the FPU datapath being 64-bit instead of 128-bit for the Cortex A8. This bottleneck reduces the huge performance boosts seen in the Froyo update.

Någon som har mer info på detta?

Permalänk
Skrivet av Mobled:

HTC Magic har fortfarande 1,5

Skrivet av pellen:

Såpass? På min Magic kör jag en officiell 2.1-ROM med Sense Rogers i Kanada som i samarbete med HTC släppte den.

Mhm, har sett Magics med både 2.1 och 2.2... exakt hur 2.2-uppgraderingen gick till vet jag inte men

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Mhm, har sett Magics med både 2.1 och 2.2... exakt hur 2.2-uppgraderingen gick till vet jag inte men

Enkelt, Google släppte även Froyo till sin ADP1 (Dvs Magicen) ungefär samtidigt som Nexusen fick Froyo. Dock är ju ADP1 inte exakt likadan som Magicen som säljs i Sverige, men det är relativt enkla modifieringar för att den ska fungera bra på våra också

Har kört med 2.2 innan Rogers släppte 2.1...gillar Sense för mycket

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Någon som har mer detaljer kring vad uppdateringen innebär förutom infon i nyheten?

Citat:

Bland nyheterna märks stöd för Adobe Flash 10.1 samt ett flertal optimeringar för högre prestanda och finslipade funktioner.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||